60 χρόνια

Κολόμπα Τζιβρέ:
«Κρυβόμασταν μέσα στα χαντάκια της αποχέτευσης και όπου αλλού βρίσκαμε». Αλλά δεν προλάβαιναν πάντα και πολλές φορές τα τρία κορίτσια έμπαιναν στη σειρά. «Δεν μπαίναμε ποτέ η μία πίσω από την άλλη. Επαιρναν μία στις τέσσερις ή μία στις τρεις. Κάθε μέρα περιμέναμε τον θάνατο. Ηταν θαύμα πως σωθήκαμε», λέει και χτυπάει δυο-τρεις φορές με το χέρι της το ξύλινο τραπέζι του σαλονιού. Το ήδη μικροκαμωμένο κορίτσι φαινόταν ακόμη πιο μικρό από τις κακουχίες και κινδύνευε να οδηγηθεί στα κρεματόρια, επειδή θα θεωρούνταν «μη παραγωγική». «Σε κάθε "σελεκσιόν", οι αδερφές μου μού τσιμπούσαν τα μάγουλα, για να κοκκινίσουν». Αλλά και ένα κρυολόγημα ήταν αιτία εκτέλεσης. «Ενα σπυράκι να είχες, μια πληγή, σ' έπαιρναν. Γι' αυτό άλλες φορές μας βάζανε στην ουρά ντυμένες κι άλλες φορές γυμνές. Αλλες φορές μάς άφηναν γυμνές 24 ώρες μέσα στα μπλοκ, επειδή είχε ψείρα εκεί. Μέσα στο κρύο. Με -10"...
..."Ημουν η πιο αδύνατη, σαν σκελετός. Εβρισκα λοιπόν μια μεγάλη πέτρα και κρυβόμουν από πίσω. Οταν μας μάζευαν, έβγαινα και πήγαινα με τις άλλες». Οχι όμως συχνά. «Μας έβαζαν μέσα στους βάλτους μέχρι τη μύτη. Βγάζαμε χόρτα, που τα έκαναν σανίδια για τα μπλοκ». Και μετά, και πάλι στη σειρά για την επιλογή. «Κάθε μέρα περιμέναμε τον θάνατο. Δεν ήταν μόνο τα κρεματόρια. Εκαναν και πειράματα εκεί. Ηταν τύχη που γλιτώσαμε από τα πειράματα»


Από το αφιέρωμα της Ελευθεροτυπίας στα εξήντα χρόνια από την απελεύθέρωση του Άουσβιτς από τον Κόκκινο Στρατό.

Σχόλια

Ο χρήστης talos είπε…
Παναγιώτη:

Δεν καταλαβαίνω ποια είναι η συμμορία, τι σχέση έχει η διοίκηση της Γερμανίας μεταπολεμικά (και) από συνεργάτες των Ναζί, και τι σχέση έχουν τα λεφτά που δόθηκαν ως αποζημίωση για το Ολοκαύτωμα στο κράτος του Ισραήλ, με Έλληνες πολίτες;

Επίσης: αν εσύ είχες ζήσει κάτι τέτοιο, δεν θα φρόντιζες να προσπαθήσεις να του δίνεις δημοσιότητα μέχρι να πεθάνεις;
Ο χρήστης J95 είπε…
> Τέλος, σου συνιστώ να διαβάσεις σχετικά με την
> υπόθεση δολοφονίας της 8χρονης Μαρίας Δεσύλλα
> στην Κέρκυρα στα τέλη του 19ου αιώνα και το πως
> η τότε ελληνική κυβέρνηση ΕΣΩΣΕ τον
> δολοφόνο-συμμορίτη ύστερα από πίεση των μεγάλων
> δυνάμεων και τον ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕ.Αν σε ενδιαφέρει
> πραγματικά το ζήτημα υπάρχει ολόκληρη
> βιβλιογραφία σχετικά.

Πολύ περίεργος τρόπος να αναφέρεται κανείς στο 2ο μεγαλύτερο πογκρόμ που έγινε ποτέ στη χώρα, θα σου συνιστούσα να προσέχεις λίγο περισσότερο τις πηγές σου γιατί είναι ξεκάθαρο ότι κάπου διάβασες μια χοντρή μαλακία. Τηλεγραφικά, "Μαρία Δεσύλλα" δεν υπήρξε καν, και το κοριτσάκι που δολοφονήθηκε ήταν εβραιοπούλα. Όλα τα υπόλοιπα τα ανέλαβε ο ορθόδοξος όχλος της Κέρκυρας, ήταν βλέπεις Μεγάλη Εβδομάδα και οι Εβραίοι ούτως ή άλλως δεν τολμούσαν καν να κυκλοφορήσουν στους δρόμους.
Ο χρήστης J95 είπε…
Δεν το είπε ο Μιχάλης, το είπα εγώ (Δημήτρης).

Θες να συζητήσουμε πόσο άσχημα είναι τα πράγματα στη Γη της Επαγγελίας; Κανένα πρόβλημα. Θες να βρίσουμε τους Ισραηλινούς για τον τρόπο που φέρονται στους Παλαιστίνιους; Κανένα πρόβλημα. Θες να συζητήσουμε αν *κάποιοι* Εβραίοι εκμεταλλεύονται το Ολοκαύτωμα για να κερδίσουν πράγματα; Πάλι κανένα πρόβλημα.

Δεν έχω πρόβλημα να πεις ό,τι θέλεις για το κράτος του Ισραήλ, για τους φανατικούς σιωνιστές, για το εβραϊκό λόμπι, για *φυσιολογικά* πράγματα. Κι εγώ λέω για αυτά.

Όμως η άποψη ότι το Ολοκαύτωμα είναι διαφημιστικό τρυκ μιας "συμμορίας" που λυμαίνεται τους γκογίμ εδώ και 2000 χρόνια πραγματικά έρχεται σε αντίθεση με αυτά που ξέρω. Και δεν ξέρω *καθόλου* *λίγα*. Ξέρω για παράδειγμα ότι εδώ και 2000 χρόνια όλος ο κόσμος λέει κάτι τέτοια και οι μόνοι που την πληρώνουν είναι φτωχοί Εβραίοι. Ξέρω ότι κάθε φορά που αντικαθιστούμε implicitly το "κάποιοι" με το "οι" κάνουμε γενίκευση και λογικό σφάλμα. Ξέρω ότι οι Ναζί και οι συνεργάτες δεν έσφαξαν 6.000.000 Εβραίους επειδή τους είχε πιάσει ο πόνος για το Στάθη 50 χρόνια μετά. Ξέρω ότι οι περισσότεροι από αυτούς που σφάχτηκαν ήταν καλοί άνθρωποι και στους υπόλοιπους δεν άξιζε κάτι τέτοιο. Ξέρω μια Εβραία από τα Τρίκαλα που δεν έχει βγάλει τίποτα από το Ολοκαύτωμα, παρά μόνο ένα τατουάζ με ένα σειριακό αριθμό στο χέρι. Έχω διαβάσει το Ταλμούδ και τουλάχιστον τα πιο χοντρά από αυτά που αναφέρουν τα μπουμπούκια του StormFront περί γκογίμ δεν αναφέρονται καν μέσα.

Ξέρω ότι στην νεοελληνική κοσμοαντίληψη επικρατεί ένα βλακώδες μίγμα ανορθολογισμού, συνωμοσιολογίας και συμπλέγματος ανωτεροκατωτερότητας. Ξέρω ότι αυτό μας διαπερνά σχεδόν όλους μας, είναι αδύνατο να ακούσεις/διαβάσεις 1.000.000 μικρομαλακίες και να μη σου κολλήσει κάτι.

Ξέρω ότι στην Αμερική είναι πολύ πιο ευαίσθητοι απέναντι σε γενικεύσεις που οδηγούν έστω και ελάχιστα σε ρατσισμό. Δεν περιμένω να το καταλάβεις εσύ ή ο Στάθης ή ο Θεοδωράκης. Θεωρώ τις κινήσεις της ADL ηλίθιες, γιατί είναι πραγματικά σα να απαιτείς τρόπους καλής συμπεριφοράς στο τραπέζι από το φύλαρχο των Μάο Μάο. Υπάρχει μία θεμελιώδης διαφορά πολιτισμών.

Ο Στάθης -ή εσύ- δεν καταλαβαίνει π.χ. ότι βάζοντας στο ίδιο τσουβάλι τα θύματα του Ολοκαυτώματος, το Σαρόν, την ADL, τη Μοσάντ, το εβραϊκό λόμπι με μόνη αιτιολόγηση το κοινό τους θρήσκευμα (που αυθαίρετα θεωρείται ότι υπονοεί κοινή εθνική συνείδηση και κοινή φυλετική ταυτότητα), διαπράττει αντισημιτισμό.

Και πράγματι, στο πολιτισμικό context της Ελλάδας, αυτό δεν είναι αντισημιτισμός. Επίσης βέβαια στο πολιτισμικό context της Ελλάδας μια σφαλιάρα στο παιδί σου δεν είναι κακομεταχείριση, το χούφτωμα της υπαλλήλου σου δεν είναι σεξουαλική παρενόχληση, το ξεσπίτωμα των γύφτων δεν είναι ρατσισμός και το γεγονός ότι το Σύνταγμά μας προστατεύει τα κτήματα της Ιεράς Μονής της Αναστασίας της Φαρμακολύτριας στη Χαλκιδική (στην παράγραφο "Θεμελιώδη δικαιώματα και υποχρεώσεις") δεν είναι θεοκρατία.

Διότι είμαστε *πίσω* και είμαστε παντελώς ανίκανοι να διακρίνουμε τις λεπτές αποχρώσεις του γκρίζου και βολευόμαστε με άσπρο-μαύρο.

Και ξέρω ότι όλα αυτά είναι αλήθεια. Το *ξέρω*. Δεν το πιστεύω. Δεν πιστεύω σε *τίποτα*. Δώσε μου βιβλιογραφία, δεν έχω πρόβλημα. Απλώς έχω ψιλοβαρεθεί τα ίδια και τα ίδια.
Ο χρήστης talos είπε…
Παναγιώτη:

Όπως βλέπεις ο Δημήτρης σου είχε απαντήσει την δεύτερη φορά και όχι εγώ. Εγώ χρησιμοποιώ την λέξη "μαλακίες" για πράγματα που ξέρω πολύ καλά και είμαι σίγουρος ότι είναι λάθος: π.χ. η άποψη ότι *όλα* τα θύματα του Ολοκαυτώματος παίρνουν σύνταξη "μέχρι τρίτη γενιά" είναι μαλακία: γνωρίζω δύο περιπτώσεις Ελλήνων Εβραίων των οποίων οι παππούδες/γιαγιάδες ήταν θύματα του Ολοκαυτώματος. Σε διαβεβαιώ ότι ούτε οι ίδιοι, ούτε οι γονείς τους, ούτε, νομίζω, οι παπούδες τους παίρνουν δραχμή μια από πουθενά ως "σύνταξη" ή αποζημίωση. Επίσης είναι εργαζόμενοι και δεν ζουν σε καμία χλιδή. Η εμπειρία μου από Εβραίους της Αμερικής είναι παρόμοια.

Αυτό λοιπόν, ήταν όντως *μαλακία*: ένα ράδιο-αρβύλα που άκουσες και δεν μπήκες στον κόπο να ελέγξεις την ακρίβειά του, με αποτέλεσμα να ισχυριστείς με απόλυτο τρόπο κάτι κραυγαλέα λανθασμένο. Δεν είναι και του θανατά. Σε όλους συμβαίνει. Επαναλαμβάνω είμαι σε θέση να γνωρίζω *από πρώτο χέρι* ότι ο ισχυρισμός σου είναι εσφαλμένος.

Συμφωνώ στα περισσότερα από όσα είπε ο Δημήτρης (όχι σε όλα βλ. παρακάτω) αλλά και σε αυτά που είχε πει στο δικό του μπλογκ. Προφανώς ο Δημήτρης έχει μια καλή σχέση με τις πηγές - το συγκεκριμένο περιστατικό ομολογώ ότι δεν το είχα καν ακουστά. Αντίθετα έχω ακουστά για την καταλήστευση των περιουσιών των Ελλήνων Εβραίων στην Θεσ/νίκη από Ελληνορθόδοξους, και την χρήση του μαρμάρου από το Εβραϊκό νεκροταφείο για πλακόστρωση στη Θεσσαλονίκη, για την ομάδα ΕΕΕ και άλλα πολλά.

Δυσκολεύομαι όμως να σου απαντήσω επί της ουσίας γιατί παραμένεις υπαινικτικός. Δεν ξεκαθαρίζεις τι ακριβώς ισυρίζεσαι; Αυτά με τα οποία συμφωνεί ο Δημήτρης στην αρχή; Αν ναι, κανένα πρόβλημα. Αν όχι, τι; Αμφισβητείς το ότι συνέβη το Ολοκαύτωμα; Θεωρείς ότι οι Εβραίοι κυβερνούν τον κόσμο; Τι ακριβώς; Δεν καταλαβαίνω ποιοι είναι "αυτοί" και ποιον αφορά το "τους". Τον Άλμπερτ Αϊνστάιν; την συνάδελφό μου Ελληνίδα Εβραία; Την θείτσα που είχε βενζινάδικο στη Φλόριντα; τον Νόαμ Τσόμσκυ; Τον Αριέλ Σαρόν; Τον Μορντεχάι Βανούνου; Ποιοι είναι "αυτοί" και πώς γίνεσαι μέλος;

Τέλος μια παρατήρηση: Η φράση "Φίλε Μιχάλη, είναι πολύ δύσκολο να δεχτείς πως αυτό που όλη σου την ζωή θεωρούσες λάθος τελικά αποδεικνύεται αληθινό" θεωρεί δεδομένο πώς:
α. Έχεις a priori βαθύτερη γνώση του θέματος από μένα (ή τον Δημήτρη δεν έχει σημασία)- κάτι που δεν τεκμαίρεται από πουθενά.
β. Έχεις μια ευρύτερη γνώση για το τι θεωρώ λάθος και τι σωστό - που δεν έχεις,
γ. Θεωρείς ότι για την τεκμηρίωση και την αναγνώριση του λάθους και του σωστού αρκεί η προσωπική σου διαβεβαίωση - κάτι που δεν μου είναι αυτονόητο, και
δ. Θεωρείς ότι έχεις να μου πεις κάτι που δεν έχω ξανακούσει - επίσης αμφίβολο.

Επαναλαμβάνω ότι θα περιμένω να μου πεις τι ακριβώς ισχυρίζεσαι για να πάρω θέση.

Δημήτρη:

1. Ο Στάθης δεν έχει βάλει, απ' όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω, ποτέ στο ίδιο τσουβάλι τα θύματα του Ολοκαυτώματος και τον Σαρόν και την ADL. Ο Θεοδωράκης να σου υπενθυμίσω παρά το ατυχέστατο των εκφράσεών του έχει μελοποιήσει το Μαουτχάουζεν - κάτι που δύσκολα θα το έκανε ένας αντισημίτης, ε;

2. "Ξέρω ότι στην Αμερική είναι πολύ πιο ευαίσθητοι απέναντι σε γενικεύσεις που οδηγούν έστω και ελάχιστα σε ρατσισμό..."

Εκτός όταν αφορούν τους Άραβες έτσι; Επίσης ενώ έχουν πρόβλημα να πεις την λέξη nigger, οι γειτονιές των μαύρων είναι σαν υπό κατοχή, η μεταχείρισή τους από την αστυνμοία και την δικαιοσύνη είναι χειρότερη από την αντίστοιχη των Αλβανών στην Ελλάδα, και γενικά το Political Correctness είναι ο φερετζές ενός άδικου, ρατσιστικού και ταξικότατου συστήματος και το άλλοθί του επίσης. Η ADL είναι μια οργάνωση που έχει μπερδέψει απόλυτα τον αντισημιτισμό με την κριτική του κράτους του Ισραήλ - κάτι που κάνει *επίτηδες*. Ο εθνικιστής φασίστας είναι εθνικιστής φασίστας είτε είναι Έλληνας είτε Ισραηλινός έτσι;

- "Επίσης βέβαια στο πολιτισμικό context της Ελλάδας μια σφαλιάρα στο παιδί σου δεν είναι κακομεταχείριση"... καλώς κατά την γνώμη μου. Το κράτος δεν έχει καμία δουλειά στο πώς ανατρέφω το παιδί μου αν δεν κινδυνεύει η υγεία του. Επίσης στην Αγγλία που είναι η σφαλιάρα ποινικά κακομεταχείριση, η βία που είναι διάχυτη στην κοινωνία δεν έχει σχέση με την Ελλάδα: οι πιτσιρικάδες βγαίνουν το Σάββατο με σκοπό να γίνουν λυώμα και να πλακωθούν (άγρια) στο ξύλο - σε απίστευτο για ένα Έλληνα βαθμό. Αναρωτιέμαι μήπως υπάρχει συσχέτηση του βαθμού της κοινωνικής βίας και της "αυστηρότητας" των νόμων - που επί Μπλαίρ έχουν αγγίξει σουρρεαλιστικά επίπεδα.

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα πολλά πρόσωπα της ψηφιακής λογοκρισίας

Μετεκλογικά

Βαϊμάρη και αντιφασισμός, μια ιστορική σημείωση