Συμβαίνουν και στην Εσπερία...
Για να παρηγοριόμαστε σε σχέση με την διασπάθιση του δημοσίου χρήματος στην χώρα μας - και την διαφθορά στις σχέσεις του δημοσίου με ιδιωτικές εταιρίες. Μια ιστορία από την Μεγάλη Βρετανία, για μια γέφυρα που κάνει τα οδικά έργα στην Ελλάδα να μοιάζουν πρότυπο διαφάνειας και οικονομικότητας (κάτι που δείχνει ότι το πρόβλημα είναι η υποκατάσταση του κράτους από ιδιωτικά συμφέροντα, παντού - και όχι μόνον στην ψωροκώσταινα).
Σχόλια
To paradeigma didasketai os case study se ola ta construction law masters ana tin yfilio!!!
mipos kati exi adistrafei? emeis eimaste protoi se katanalosi whiskey(meta tous skotsezous? anarotiemai...) kai aftoi proti se oikonomika skandala stin anegersi dimosion ktirion... xaxaxaxxa
giname oloi evropi :P
"On the day the bridge was opened (October 16 1995), the government stopped the ferry service it ran between Skye and the mainland, thus granting the consortium that built the bridge a monopoly; there was no other means of getting on and off the island.(2) The consortium was able to charge the islanders what are believed to be the highest tolls per mile of road in the world. They rose to £5.70 each way for a one-mile crossing. (After massive public pressure, the Labour government gave the residents a discount, but only if they bought tickets in books of 20.)"
και
"...So what was in the contract? I have no idea, and nor does anyone who was not involved in negotiating it. Though it was giving away our money, though there was no possible security argument for keeping it secret, both the Tory and Labour governments have hidden the contract behind the excuse of “commercial confidentiality”. Unless an inventive challenge can be launched, governments will continue to do so, using the loophole in the act..."
...τολμώ να πω καλύτερα και από Ελλάντα!