Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ψήφος των νεκρών

Ενώ συνεχίζω να μαζεύω email και σχόλια για να τα μεταφέρω στον Αλέκο Αλαβάνο, θέλω να θέσω ένα ουσιώδες διαδικαστικό ερώτημα:

Είχα αναφέρει μετά τις δημοτικές εκλογές το ζήτημα των "φουσκωμένων" εκλογικών καταλόγων. Είχα επισημάνει ότι εκλογικό σώμα >9.800.000 ψηφοφόρων είναι αναντίστοιχο προς τον καταγεγραμμένο κατά την απογραφή πληθυσμό της Ελλάδας. Οποιαδήποτε αποχή καταγραφεί στις επικείμενες εκλογές, θα πρέπει να εκτιμηθεί όχι με βάση το ποσοστό των ψηφισάντων επί των εγγεγραμμένων, αλλά με βάση την συμμετοχή στις προηγούμενες εκλογές (7.571.601 σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ΥΠ.ΕΣ).

Χθες όμως, ψάχνοντας να δω σε ποιο εκλογικό τμήμα ψηφίζω, ανακάλυψα πώς τόσο ο, θανών το 1997, πατέρας μου, όσο και ο θανών το 1989, θείος μου, περιλαμβάνονται ακόμα στους εκλογικούς καταλόγους Αθηνών και Ηρακλείου Κρήτης αντίστοιχα! Δηλαδή υπάρχουν προ δεκαοκταετίας θανόντες που παραμένουν στους εκλογικούς καταλόγους.

Η εκκαθάριση των εκλογικών καταλόγων (σχετικό δημοσίευμα της Εστίας αναδημοσίευσε η Ελευθεροτυπία μετά τις τελευταίες δημοτικές εκλογές), είναι πονεμένη υπόθεση. Αλλά θέλω να θέσω το εξής ερώτημα: αν κάποιο κόμμα με πρόσβαση στα ληξιαρχεία και στους εκλογικούς καταλόγους, καθώς και σε πολλούς "δικούς του ψηφοφόρους", αποφάσιζε να "δώσει ψήφο στους νεκρούς" (ή και στους διπλοεγγεγραμμένους) με την χρήση των αστυνομικών τους ταυτοτήτων, θα υπήρχε τρόπος ελέγχου; Ελπίζω το ερώτημα να είναι φιλολογικό, αλλά δεν μπορεί να με πείσει κανείς πως εν έτει 2007, μπορεί να είναι αποδεχθεί κανείς αυτή την αποθέωση της υπανάπτυξης και την δυνατότητα μικρότερης ή μεγαλύτερης έκτασης "μη-εντοπίσιμης" νοθείας.

Θα παρακαλούσα τους επισκέπτες μου να δοκιμάσουν να δουν και αυτοί το κατά πόσο δικοί τους εκλιπόντες είναι ακόμα εγγεγραμμένοι, και να αφήσουν σχετικό σχόλιο, για να δω αν έχω πέσει στην περίπτωση ή αν πρόκειται για γενικό φαινόμενο (και τι έκταση έχει). Εγώ δοκίμασα με τέσσερις εκλιπόντες και οι δύο ήταν στους καταλόγους. Σημειώνω πως αν έχω καταλάβει καλά, οι υπεραιωνόβιοι διαγράφονται από τους καταλόγους αυτόματα (αν δεν ενημερώσουν περί του συνεχιζόμενου βίου τους έγκαιρα) οπότε η αναζήτηση θα πρέπει να γίνεται σε ανθρώπους που γεννήθηκαν από το 1908 και μετά.

Σχόλια

Ο χρήστης nikos10 είπε…
Το ότι οι εκλογικοί κατάλογοι περιέχουν ονόματα πολιτών που έχουν πεθάνει είναι γνωστό. Δε γνωρίζω πόσο εκτεταμένο είναι το φαινόμενο (εξαρτάται από το πότε έγινε η τελευταία εκκαθάριση), πάντως οι περιπτώσεις που ανακάλυψες δεν είναι σίγουρα μεμονωμένες.

Οι διπλοεγγεγραμμένοι επισημαίνονται στους εκλογικούς καταλόγους με ένα "Δ". Εάν προσέλθουν να ψηφίσουν, ο δικαστικός αντιπρόσωπος τους ζητά να υπογράψουν δήλωση ότι δεν έχουν ήδη ασκήσει το εκλογικό τους δικαίωμα σε άλλο εκλογικό τμήμα. Πέραν τούτου δεν μπορεί να γίνει εκείνη την ώρα κάτι άλλο. Τώρα, αν ελέγχει κανείς την αλήθεια των δηλώσεων, άγνωστο...

Σχετικά με τους νεκρούς θα πρέπει να έχει αυτός που θα πάει να ψηφίσει αντί του νεκρού αστυνομική ταυτότητα (πλαστή προφανώς) με τα στοιχεία του νεκρού. Πράγμα δύσκολο. Να τονίσω δε ότι αυτός που θα πάει να ψηφίσει θα πρέπει να έχει και την ηλικία του νεκρού, αφού στον εκλογικό κατάλογο καταγράφεται η ημερομηνία γέννησης και είναι εύκολη η σύγκριση.

Νομίζω, όμως, ότι έχουμε ξεπεράσει τις εποχές που ψήφιζαν και τα δέντρα (αναφέρομαι σε οργανωμένη νοθεία του εκλογικού αποτελέσματος).
Ο χρήστης mpoukatsas είπε…
Και στη δική μου την περίπτωση βρήκα εγγεγραμμένο συγγενή ενώ απεβίωσε το 2003!
Έχοντας διατελέσει μέλος εφορευτικής επιτροπής (κληρωτό), οφείλω να σημειώσω ότι όσα αναφέρεις δεν είναι μεμονωμένες περιπτώσεις. Στο δικό μου εκλογικό τμήμα αν υπολόγιζες τότε το ποσοστό συμμετοχής βάσει του συνόλου των εγγεγραμμένων, αυτό θα ήταν σαφώς κάτω του 50% και μιλάμε για ένα τμήμα στο κεντρο της Αθήνας. Δεν έχω ακριβώς καταλάβει πως με τόσους εγγεγραμμένους φαντάσματα η αποχή καταφέρνει επισήμως να κυμαίνεται σε τόσο χαμηλά σχετικά επίπεδα....
Λες να ψηφίζουν σχεδόν όλοι οι ζώντες;
Ο χρήστης stratos είπε…
άσχετο. δεν ξέρω τι template χρησιμοποιείς αλλά κάνει το μπλογκ σου δυσανάγνωστο. το μαύρο φόντο με αυτά τα μικρά γραματάκια δεν είναι ό,τι καλύτερο για όποιον θέλει να σε διαβάσει χωρίς να βγάλει τα μάτια του. μήπως να το άλλαζες;
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
stratos, αν είσαι 40+ μάλλον ξεκινάς πρεσβυωπία... με το καλό μπρε!
Ο χρήστης Oneiros είπε…
Άσχετο, για κάποιο λόγο το θέμα κι ο τίτλος μου θύμισαν μιά διλογία επιστημονικής φαντασίας που είχα διαβάσει πρόπερσι, με τίτλο The Risen Empire, όπου οι νεκροί διατηρούνται σε μιά μορφή αθανασίας, "forming the Gray population which controls a huge fraction of the wealth of the Empire, but participate only in a very limited way in public life" (κάτι, δηλαδή, σαν αυτό που θα συμβεί στην Ευρώπη τις επόμενες δεκαετίες με τους ηλικιωμένους).
Κατά κάποιον τρόπο, στην Ελλάδα, οι νεκροί (και το παρελθόν) έχουν έτσι κι αλλιώς μεγάλη επίδραση στο αποτέλεσμα της κάλπης, μέσω της μεταεμφυλιακής πόλωσης που ακόμα διατηρείται με διάφορους τρόπους.
Ο χρήστης Rodia είπε…
~~nikos10, δεν είναι πλαστή κατ' ανάγκη η ταυτότητα. Ταυτότητες υπάρχουν, για διάφορους λόγους στα χέρια των συγγενών.

Το θέμα είναι γιατί δεν γίνεται αυτόματα διαγραφή από τους εκλογικούς καταλόγους των θανόντων, μια και στο Δήμο δηλώνεται ο θάνατος και εκδίδεται από το Δήμο ληξ/κή πράξη θανάτου.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Δύο οπτικό σχόλια για τις τελευταίες εξελίξεις http://youtube.com/watch?v=XEaL7D5FLbE
http://www.youtube.com/watch?v=8161zzG7C38
Ο χρήστης Suspect είπε…
αν οι εκλογες υπηρχαν για να αλλαξουν κατι, θα ειχαν καταργηθει

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζωνιανά

Διαβάζω και ακούω τα όσα γράφονται και λέγονται το αιματηρό περιστατικό στα Ζωνιανά με την ελαφρά δυσανασχέτηση που ως Κρητικός της διασποράς νιώθω, βλέποντας ότι ο κοινός τόπος και το αναμενόμενο παρά τοις Κρησί, γίνεται πηχυαίος τίτλος και "ανακαλύπτεται" από τα Αθηναϊκά ΜΜΕ ως κεραυνός εν αιθρία, ως κάτι το αναπάντεχο. Η δυσανασχέτηση προέρχεται από το γεγονός ότι τέτοιου είδους θέματα φτάνουν μέχρι την Αθήνα όταν υπάρχουν νεκροί - και τότε φτάνουν ως έτοιμο θέαμα και με μεγάλη απόσταση από την τοπική οπτική. Από την άλλη δεν νιώθω αρκετά κοντά στα τεκταινόμενα στο νησί πλέον, ώστε να έχω κάποια σημαντική άποψη να συνεισφέρω. Αυτοί που βιώνουν την κατάσταση, είναι καλύτερα σε θέση και να την εκτιμήσουν. Εδώ θέλω να παρατηρήσω κάποια πράγματα και να παραπέμψω σε πλησιέστερους παρατηρητές.

- Όσοι βλέπουν στις μαφίες του Μυλοποτάμου κάποιου είδους "αντεξουσιαστές" και "εχθρούς του κράτους", είναι μακριά νυχτωμένοι. Η κατάσταση αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα π…

Το όπλο της λανθασμένης πρόβλεψης

Επ' αφορμή της νικηφόρου μάχης του πακέτου λιτότητας και της σίγουρης επιστημοσύνης με την οποία ο Υπουργός Οικονομικών μετέφερε την αισιοδοξία του, ας εξετάσουμε τις βάσεις της και την προϊστορία των επισήμων εκτιμήσεων για την πορεία της Οικονομίας της χώρας μας στα χρόνια της κρίσης:
Sins of Commission Από το Real World Economics Review, o Jesse Frederik, στο άρθρο του "Folly from Olly. The disasterous quality of the economic predictions of the European Commission" κάνει την παρακάτω παρατήρηση σε ότι αφορά τις προβλέψεις της Κομισιόν για τις επιδόσεις της Ελληνικής οικονομίας, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Ελληνικού Κραχ, την οποία μετάφρασα στα Ελληνικά (χωρίς την άδεια του συγγραφέα, ελπίζω στην κατανόησή του λόγω της πιεστικής επικαιρότητας):



 Στον πίνακα παρουσιάζονται οι πέντε ενημερώσεις της εκτίμησης της Κομισιόν, κατά την διάρκεια του έτους με την πρώτη να δημοσιεύεται την άνοιξη της προηγούμενης από την εκτιμώμενη χρονιά. Σημειώνω πως η τελευταία επικαιροπ…

Πείνα, λιποθυμίες και η χρησιμότητα του λαϊκισμού: μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη

Με αφορμή μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη στο twitter

[Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή Αυγή 2/12/2013]



Η είδηση-μαϊμού (όπως ήταν σχεδόν εξαρχής φανερό νομίζω) περί θανάτου από πείνα 16χρονου στην Πλατεία Αμερικής, προκάλεσε μια συζήτηση στο twitter με τον Πάσχο Μανδραβέλη που άδραξε την αφορμή να καταγγείλει την ψευδή καταστροφολογία της αριστεράς.

@Mandravelis Η πείνα των μαθητών δεν είναι hoax http://t.co/WbAe7biTwp
— talws (@talws) November 25, 2013 Του υπέδειξα πως η πείνα στην Ελλάδα δεν είναι μύθος, παραπέμποντάς τον  στο σχετικό άρθρο της Ημερησίας (προκειμένου να μην υπάρχει θέμα επαρκούς καθεστωτικότητας των πηγών). Ο ΠΜ σε ποστ στου στο twitLonger απάντησε πως δεν υπάρχει πείνα στην Ελλάδα, μόνο φτώχεια και ότι όλα αυτά περί λιποθυμιών από την πείνα στα σχολεία είναι "hoaxes" - αστικοί μύθοι: "Η φτώχεια δεν είναι hoax. Είναι πραγματικότητα. Οι λιποθυμίες από την πείνα, είναι hoax. Ποτέ δεν στοιχειοθετήθηκαν, πάντα ήταν καταγγελίες του στιλ «άκουσα...», «μου …