Study History ρε!
Οι Iοί της Ελευθεροτυπίας σχετικά με το όνομα και την ταυτότητα των ακατανόμαστων βορείων μας γειτόνων.
Πολλούς ίσως ξενίσει ότι χρησιμοποιούν ιστορικά στοιχεία, παραπομπές, λογικά επιχειρήματα και άλλες δυτικόφερτες ανθελληνικές αναλυτικές μεθόδους, αντί να ξεκινούν από το πασίδηλα γνωστό και να κατασκευάζουν τα στοιχεία έτσι ώστε να δικαιώνεται η (ορθή) εθνική πολιτική θέση - την οποία άλλωστε μάθαμε από τα σχολικά μας εγχειρίδια και άρα δεν θα μπορούσε να είναι λάθος.
Εθνικόν είναι το αληθές είχε πει ο ευρωλιγούρης Διονύσιος Σολωμός αν θυμάμαι καλά...
Πολλούς ίσως ξενίσει ότι χρησιμοποιούν ιστορικά στοιχεία, παραπομπές, λογικά επιχειρήματα και άλλες δυτικόφερτες ανθελληνικές αναλυτικές μεθόδους, αντί να ξεκινούν από το πασίδηλα γνωστό και να κατασκευάζουν τα στοιχεία έτσι ώστε να δικαιώνεται η (ορθή) εθνική πολιτική θέση - την οποία άλλωστε μάθαμε από τα σχολικά μας εγχειρίδια και άρα δεν θα μπορούσε να είναι λάθος.
Εθνικόν είναι το αληθές είχε πει ο ευρωλιγούρης Διονύσιος Σολωμός αν θυμάμαι καλά...
Σχόλια
1. Είμαι αθεράπευτα φαίνεται εθνικός μειοδότης. Από την εμφάνιση του Μακεδονικού, λεγομένου, ζητηματος, ήμουν υπέρ της λύσης της σύνθετης ονομασίας, όχι μόνο γιατί ήταν η λογική λύση (και η εφικτή λύση το 1992 και μετά με την πρόταση Πινέιρο για Νόβα Ματσεντόνια), αλλά και γιατί μου ήταν σαφές ότι η πολιτική του εθνικού τσαμπουκά (όπου νομίζουμε πως μας παίρνει) όχι μόνο είχε παραπλανητικό χαρακτήρα (η ιστορία συνέπεσε πιστεύω, με την αρχή της επιτάχυνσης της αναδιανομής προς τα πάνω του εθνικού εισοδήματος), αλλά και οδηγούσε μαθηματικά σε ένα και μόνο αποτέλεσμα, το οποίο και πραγματοποιήθηκε άλλωστε: την αναγνώριση της Δημοκρατίας της Μακεδονίας ως τέτοιας, ντε φάκτο, από όλο τον κόσμο, πλην της Ελλάδας που, σε επίδειξη εθνικής και πολιτικής ωριμότητας, ακολουθεί την τακτική του "κλείνω τα αυτιά μου και δεν ακούω τι λεεες, δεν ακούω, δεν ακούω, ΔΕΝ ΑΚΟΥΩ".
Εντύπωση λοιπόν μου κάνει (λέμε τώρα) η απουσία αυτοκριτικής από όσους επιμένουν μέχρι σήμερα στην λογική του "κανένα σύθετο και παράγωγο". Ομοίως εντύπωση μου κάνει το ότι οι πάρα πολλοί που συνέπλεαν με την ηλίθια και αυτιστική αυτή πολιτική (π.χ. οι πλειοψηφία των στελεχών των δύο μεγάλων κομμάτων) δεν νοιώθουν την ανάγκη να αναγνωρίσουν το σφάλμα τους δημόσια, αλλά πολιτεύονται είτε σαν να υποστήριζαν ανέκαθεν την σύνθετη ονομασία, είτε σαν το θέμα να ενέσκηψε σαν φυσικό και ανεξέλεγκτο φανόμενο, ή σαν να μην ήταν εν ζωή στις αρχές της δεκαετίας του 90.
2. Η λύση της σύνθετης ονομασίας βεβαίως, απαιτεί και την δυνατότητα να σκέφτεται κανείς ψύχραιμα, και την δυνατότητα να καταλαβαίνει ότι ως λύση αποτελεί οδυνηρή υποχώρηση για τους από Βορρά γείτονες. Αν δεν το καταλάβουμε αυτό είμαστε καταδικασμένοι να πέφτουμε σε παρακρούσεις του τύπου "το όνομά μας είναι η ψυχή μας" και άλλων τέτοιων λεβεντογελοιοτήτων τα οποία είχαν υποκαταστήσει από καιρό την λογική στο ζήτημα αυτό.
Ας πάρουμε τα πράγματα λογικά και ας δούμε τι λέγαμε τόσα χρόνια:
Η Ελληνική πλευρά επιμένει ότι αφού οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Έλληνες (και η Ελληνικότητα των Αρχαίων Μακεδόνων αποτελεί κομβικό σημείο αυτής την επιχειρηματολογία της πλάκας), άρα και οι σημερινοί Μακεδόνες είναι Έλληνας και κάθε μη-Έλληνας που ζει στην Μακεδονία είναι και μη-Μακεδόνας.
Αφήνω το κατά πόσον οι αρχαίοι Μακεδόνες ήταν ή δεν ήταν Έλληνες. Αυτό είναι ζήτημα, σε ότι αφορά την ουσία του, των ιστορικών και όχι του Παπαθεμελή και του Γκεοργκέφσκι. Ας πούμε ότι (όπως είναι και το πιθανότερο) οι Αρχαίοι Μακεδόνες ήταν Ελληνικό φύλο. Ωραία. Και λοιπόν; Η Ανατολική Σικελία ήταν αμιγώς και αδιαμφισβήτητα Ελληνική περίπου την ίδια εποχή. Άρα η Σικελία είναι Ελληνική; Η Θράκη ήταν σαφώς μη-Ελληνική την εποχή εκείνη. Άρα η Θράκη είναι Θρακική; Τι σόι επιχείρημα είναι αυτό; Οι Σλάβοι έχουν κατέβει στον γεωγραφικό χώρο της Μακεδονίας και εγκαταστάθηκαν από τον έκτο μ.Χ. αιώνα! Εκσλάβισαν έκτοτε, το μεγαλύτερο μέρος των Βαλκανίων. Δηλαδή πόσο παραπάνω θα πρέπει κανείς να μένει στην περιοχή Ω για να αποκληθεί Ωμεγίτης;
3. Σύντομη αντίκρουση των Επιχειρημάτων των ονοματοψύχων:
3α. Η γλώσσα τους λέγεται ότι είναι μια "διάλεκτος της Βουλγαρικής" και ότι δεν είναι αυτόνομη γλώσσα.
Η διαφορά μεταξύ γλώσσας και διαλέκτου είναι ότι η πρώτη έχει σημαία και στρατό. Οι διαφορές (μου λένε) μεταξύ Σλαβομακεδονικής και Βουλγαρικής είναι μικρές, αλλά επίσης ασήμαντες είναι και οι διαφορές μεταξύ Δανέζικων και Σουηδικών, ενώ μεταξύ Βουλγάρικων και Σέρβικων υπάρχει αμοιβαία κατανόηση. Το τι είναι γλώσσα δηλαδή και το τι είναι διάλεκτος δεν είναι αμιγώς γλωσσολογικό ζήτημα - κάθε άλλο.
3β. Η κληρονομία του Αλεξάνδρου:
Το μέγιστο μέρος των σχετικών με τον Μεγαλέξανδρο ευρημάτων βρίσκονται στην Ελληνική Μακεδονία. Οι από Βορρά γείτονες δεν έχουν κανένα αρχαιολογικό χαρτί να παίξουν.
3γ. Έχουν αλυτρωτικές βλέψεις, και αποτελούν απειλή.
Πρώτον: Θα εξακολουθούσαν να έχουν αλυτρωτικές βλέψεις και να αποτελούν απειλή ακόμα και αν ονομαζόντουσαν "Δημοκρατία του Βαρδάρη" ή ό,τι άλλο. Ίσως αν τους επιβαλλόταν μια ονομασία που να ήταν ανεπιθύμητη από αυτούς να γινόταν πιο "απειλητικοί". Που βέβαια δεν θα μπορούσαν ποτέ να είναι, μια και ξοδεύουμε περισσότερα σε ένα μήνα σε εξοπλισμούς από ότι έχουν ξοδέψει αυτοί από ιδρύσεως του κράτους τους.
Δεύτερον: Εσωτερικά, όσοι έχουν Σλαβομακεδονική εθνική συνείδηση είναι μικρή μειοψηφία των Σλαβοφώνων. Τι θα κάνουν, αντάρτικο; Για να κάνουν τι; Να προσαρτήσουν 2 εκατομμύρια κατοίκους της Μακεδονίας παρά την θέλησή τους σε μια φτωχότατη μικρή χώρα; Δεν καταλαβαίνω καν γιατί υφίσταται ως ζήτημα το θέμα εθνικού αυτοκαθορισμού μερικών χιλιάδων ανθρώπων που ζουν στην Ελλάδα και έχουν μη-Ελληνική εθνική συνείδηση.
3δ. Είναι ανύπαρκτη εθνότητα.
Αυτό προφανώς είναι λάθος. Αν αυτοί θεωρούν πως αποτελούν εθνότητα, τότε αποτελούν εθνότητα. Κάποιοι Σλάβοι της Μακεδονίας θεώρησαν εαυτούς διαφορετικούς από τους Σέρβους και του Βούλγαρους. Αρχικά ήταν λίγοι, αργότερα έγιναν περισσότεροι. Δεν πέφτει σε κανέναν λόγος.
3ε. Και εγώ πού είναι Μακεδόνας πώς θα λέγομαι;
Μακεδόνας. Αν βγεις από την χώρα θα πρέπει να διευκρινίσεις ότι είσαι "Έλληνας Μακεδόνας". Αλλά αυτό ισχύει πλέον ήδη - και θα ίσχυε όπως και να το βαπτίζανε το ακατανόμαστο κράτος γιατί οι κάτοικοί του αν δεν δεχόταν το όνομα πάλι ως Μακεδόνες θα αυτοπροσδιορίζονταν.
Ο "φίλτατος" ΙΟΣ κάνει γαργάρα οποιαδήποτε ουσιαστική αναφορά για τον ρόλο πο έπαιξαν οι κομιτατζήδες-Δημητρώφ-Stalin-Tito στην γένεση του σύγχρονου Μακεδονικού. Βρίθει όμως σε αναφορές για τον ανεξήγητο(;) εθνικισμό που προέκυψε απ' ότι φαίνεται από παρθενογέννεση...
Και υποψιάζομαι ότι την "πατάει" άθελά του την πεπονόφλουδα της σπουδαιότητας της θρησκευτικής καταγωγής πολλών από τις διαφορές που παρουσιάζονται στην περιοχή. Ετσι όπως τα παρουσιάζει τα πράγματα, μάλλον ο Χριστόδουλος είναι απόλυτα δικαιολογημένος να έχει άποψη επί του θέματος.
Επ'ευκαιρία, να καταθέσω την προσωπική μου μαρτυρία για τα συλαλλητήρια του '90. Ήμουν στις ΗΠΑ τότε και με είχε εντυπωσιάσει ο αντίκτυπός τους (θετικός ή αρνητικός) στην κοινή τους γνώμη, που αγνοούσε στην πλειοψηφία της και την γεωγραφική ακόμη θέση της περιοχής!
Μήπως λοιπόν ο "κατευνασμός" που ακολούθησε και η λήθη, εξυπηρετούσε κάποιο μελλοντικό κόλπο;
Συμφωνώ απόλυτα μ' αυτά που λένε τα παιδιά του Ιού. Έχουν απόλυτο δίκιο. Επειδή όμως τους αρέσει η ιστορία, θεωρώ ότι γνωρίζουν ότι δεν ξεκινάει από τον ΙΘ αιώνα μ.χ.
Σαφώς και υπάρχουν σλαβόφωνοι Μακεδόνες, ακόμα και μέσα στην χώρα μας. Τα χωριά πάνω από την Πτολεμαΐδα αλλά και στν Φλώρινα οι ντόπιοι τα αποκαλούνε περιπαικτικά "γαλλόφωνα". Σαφώς μέσα στο πλαίσιο της οθωμανικής αυτοκρατορίας τα σύνορα δεν υπήρχαν με την έννοια την σημερινή. Η πλειοψηφία των σλάβων αλλά και των ελλήνων της περιοχής ήταν νομάδες ακολουθώντας τις ανάγκες του κοπαδιού. Οι Βλάχοι των Γρεβενών (Ρουμανόβλαχοι κυρίως) είναι γνωστό ότι είχαν πολύ στενή σχέση με το Μοναστήρι των Σκοπίων, ακόμα υπάρχουν Έλληνες στο Μοναστήρι που "ξεμείνανε" εκεί με τις αλλαγές των συνόρων τον προηγούμενο αιώνα. Οι Βλάχοι αδελφοί Μανιάκι από την Αβδέλλα Γρεβενών τιμηθήκανε πρώτα στο σλάβικο Μοναστήρι, δεύτερη πατρίδα τους λόγω κοπαδιών, και δεκαετίες αργότερα στην Ελλάδα ως οι πρώτοι κινηματογραφιστές στα Βαλκάνια. Αυτό είχε κυρίως να κάνει με την βλακεία του Αθηναϊκόυ κράτους (κυριολεκτώ και δεν παίζω με γηπεδικές ορολογίες) που μετά την προσάρτηση της Μακεδονίας με τους πολέμους του 12-13 προσπάθησε να ξεριζώσει οτιδήποτε θύμιζε τουρκία και σλάβους. Όλα τα χωριά στην περιοχή μου αλλάξανε ονομασία σε γελοίο επίπεδο. Αποφασίστηκε κεντρικά... Το χωριό μου από το σλάβικο Βαντσκό μετονομάστηκε στο εύηχο Κυδωνιές, δεν έχει σημασία το γεγονός του ότι δεν φύονται Κυδωνιές εκεί...
Σε έρευνα που έκανε ο πατέρας μου (άμα είσαι συνταξιούχος δάσκαλος τέτοια κάνεις)διαπίστωσε ότι το τοπικό ιδίωμα έχει ελάχιστες τούρκικες λέξεις σε σχέση με τις σλάβικες και αυτό το δικαιολογεί καθαρά στον νομαδικό χαρακτήρα των σλάβων που ανακατεύονταν με τους επίσης νομάδες Έλληνες.
Όλα τα παραπάνω είναι για να εξηγήσω το ότι σαφώς και γνωρίζουμε, άσχετα αν το παραδεχόμαστε, την ανάμιξή μας με το σλαβικό στοιχείο και σαφώς μπορεί να αισθάνεται Μακεδόνας κάποιος Σλάβος κάτοικος της περιοχής. Αυτό δεν το αρνήθηκε ούτε και ο πιό φανατικός. Το να ονοματίσεις ένα κράτος Μακεδονία έχει άλλους λόγους και δεν έχει να κάνει με το τι αισθάνονται. Δεν πρέπει Τάλος να ξεχνάς ότι το 1/3 των Σκοπιανών είναι Αλβανοί που το μόνο που θέλουν είναι να ενωθούν με την μητέρα Αλβανία, κάτι που εντέχνως το αποφεύγουν οι τύποι του Ιού αλλά και εσύ (όχι απαραίτητα εντέχνως για να μην παρεξηγηθούμε).
Η λύση του ονόματος θα πρέπει να είναι τέτοια που να μην απαγορεύει την χρήση του όρου Μακεδονία από τον κάτοικο της Βουλγαρικής Μακεδονίας ή από εμένα που είμαι Γρεβενιώτης / Μακεδόνας / Έλληνας / Ευρωπαίος / Κάτοικος του πλανήτη Γη. Δεν μπορεί να υπάρχει μονοπώλιο του όρου.
Τα Σκόπια αποτελούν σήμερα ένα προτεκτοράτο των ΗΠΑ στην περιοχή. Πιστεύεις ότι, αν αυτό εξυπηρετεί τα σχέδια των ΗΠΑ, δεν θα υπάρξει ποτέ θέμα αλυτρωτισμού έτσι και πάρουν επίσημα την ονομασία Μακεδονία; Είσαι έτοιμος να στοιχηματίσεις γι' αυτό;
Ίσως σε σας που η Θεσσαλονίκη είναι είτε ερωτική (μπλιάχ) είτε η έδρα των Βούλγαρων Παοκτσήδων (Κατά Μπαμπινιώτη) τα προβλήματα αυτά να φαίνονται γραφικά αλλά δεν είναι τόσο απλά. Βάλε μέσα και το κόμπλεξ του νέου στην παρέα (του ελληνικού κράτους), πρόσθεσε και την "ικανότητα" των τοπικών παραγόντων και το μείγμα που θα βγει θα είναι καταστροφικό.
Plz? Η κατ' εξοχήν εκδήλωση του Μακεδονικού ως προβλήματος, ήταν η διαφορά μεταξύ Εξαρχικών (=>Βουλγαροφρόνων) και Πατριαρχικών (=>Μη Βουλγαροφρόνων). Υπάρχουν οικογένειες που χωρίστηκαν στα δύο για αυτόν τον λόγο (και όχι μία και δύο).
Ο Βουλγαρικός εθνικισμός χρησιμοποίησε (προφανέστατα) την Εξαρχεία ως παράγοντα ενίσχυσης της βουλγαρικής εθνικής συνείδησης και ο ελληνικός εθνικισμός χρησιμοποίησε το Πατριαρχείο ως παράγοντα ενίσχυσης της ελληνικής εθνικής συνείδησης, κανείς δεν το αρνείται αυτό. Αλλά στο χαμηλό επίπεδο, τα πρόβατα, όπως πάντα, διάλεγαν απλά μεταξύ ορθόδοξης νομιμότητας και εξαρχικής ανταρσίας.
Ο Χριστόδουλος φυσικά και δικαιούται να έχει άποψη επί του θέματος, απλώς η άποψή του δεν είναι τόσο σημαντική όσο ο ίδιος βαυκαλίζεται ότι είναι.
Δεύτερον από την στιγμή που λες:
Η λύση του ονόματος θα πρέπει να είναι τέτοια που να μην απαγορεύει την χρήση του όρου Μακεδονία από τον κάτοικο της Βουλγαρικής Μακεδονίας ή από εμένα που είμαι Γρεβενιώτης / Μακεδόνας / Έλληνας / Ευρωπαίος / Κάτοικος του πλανήτη Γη. Δεν μπορεί να υπάρχει μονοπώλιο του όρου.
...δεν υπάρχει πεδίο διαφωνίας. Και εγώ σύνθετη ονομασία υποστήριζα. Αυτό που έχει συμβεί με τους λεβέντικους χειρισμούς είναι ότι πρακτικά αυτό έχει κριθεί και αποκλείεται να συμβεί - άλλη μια περίπτωση όπου το λεβεντογκαγκά φέρνει τα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που υποτίθεται ότι θα έφερνε.
Οι Αλβανοί της Μακεδονίας είναι όντως ένα θέμα που θα πρέπει να απασχολεί και εμάς στο βαθμό που δεν μας συμφέρει η αναταραχή στα σύνορά μας. Ή πιστεύεις ότι ο περαιτέρω κατακερματισμός θα *λιγοστέψει* τα προτεκτοράτα των ΗΠΑ στην περιοχή; Αλλά αν νομίζεις ότι οι Σλαβομακεδόνες εθνικιστές είναι χαρούμενοι με την επιβολή της διευρυμένης αυτονομίας των Αλβανών του Τετόβου, κάνεις λάθος. Είναι αντιαμερικανότατοι...
Επίσης δεν είμαι σίγουρος πού διαφωνείς με τον Ιό... Νομίζω η έμφαση απλώς διαφέρει...
greg: o Ιός επιχειρηματολογεί για το ότι η Μακεδονική εθνογένεση *προηγείται* του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Άρα ο ρόλος του Τίτο είναι η εθνική αυτονομία (και όχι ο εξ επιβολής Σερβικός εθνικός προσδιορισμός) που προώθησε - ως αντίβαρο στον Βουλγάρικο.
Η εμπειρία μου από τις ΗΠΑ την δεκαετία του 90 *μεταξύ εγγραμμάτων*, ήταν η αδυναμία κατανόησης της Ελληνικής εκδοχής των πραγμάτων. Στα μυαλά όσων γνωρίζουν έστω και λίγο την υπόθεση (σε όλη την Δύση, όχι μόνο τις ΗΠΑ) είμαστε ο ισχυρός ανεπτυγμένος γείτονας που δέρνει τους άλλους που βρήκαμε μικρούς και ανήμπορους.
Αν λοιπόν υπήρχε ειλικρινής διάθεση επίλυσης του προβλήματος, δεν θα έπρεπε να το "θάψουμε" για 15 χρόνια, αλλά ν' αναπτύξουμε επιχειρηματολογία - αν είχαμε.
Διαφωνούμε στίς προθέσεις του Τίτο. Δεν μου φαίνεται συμβατός με την εξήγηση που δίνεις ο εθνοτικός αχταρμάς που περιενέδυσε με το όνομα Μακεδονία. Δεν το ξεκίνησε βέβαια όπως το επισημαίνεις αυτός. Ούτε εγώ ισχυρίστηκα κάτι τέτοιο. Έγραψα για "σύγχρονο" Μακεδονικό! Για σύνορα, υπηκόους, EU, μέχρι και την διεκδίκηση στο μέλλον των εσόδων από τον χαλβά!...
Γιατί λοιπόν (όχι για τον χαλβά βιαστικέ αναγνώστη) το επανέφερε με την κίνηση δημιουργίας του ομόσπονδου αυτού Γιουγκοσλαβικού κράτους, 20 τουλάχιστον χρόνια μετά τον Δημητρώφ, με τα 2/3 των κατοίκων του να αυτοπροσδιορίζονται ως Αλβανοί, Σέρβοι και Βούλγαροι;
Όσο για τον Χριστόδουλο αγαπητέ J95 παρ' ότι προσωπικά δεν θα τόθελα, η άποψη του φαίνεται ότι είναι πολύ σημαντική, αν κρίνουμε από τις αντιδράσεις που ξεσήκωσε...
Με τον ασήμαντο δεν ασχολούνται τόσοι πολλοί!
Δεύτερο: Αυτό το ύπουλο χτύπημα για το τοπικό δίδυμο δεν θα το ξεχάσω. Σου τη φυλάω :-))
Τρίτο : Συζήτηση κάνουμε και συνήθως δεν διαφωνούμε επι της αρχής, οπότε απλά έθεσα μερικά ακόμη ζητήματα. Όσο για τους Λεβεντογκαγκά ότι κάνανε το κάνανε για να μαζέψουν ψήφους/οπαδούς. Σε τελική ανάλυση δεν είμαι εγώ που έχω το 60% της οικονομίας των Σκοπίων ούτε εγώ ελέγχω το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, απαραίτητο για την επιβίωση των Σκοπίων. Αν θέλανε να το παίξουνε μάγκες μπορούσανε...
Τέταρτο: Όσο για τον Ιό, απλά με εκνευρίζει το γεγονός του ότι έχουν μια ωραία έρευνα που έγινε από τα γραφεία τους στην ΑΘήνα και η οποία φρόντισε απλά να τονίσει ότι βολεύει. Η έρευνα πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και πολύπλευρη. Σε διαφορετική περίπτωση δεν έχει παρά αποσπασματική αξία.
Το να λες σε κάποιον «δεν υπάρχεις» θα έπρεπε να είναι απλά φαιδρό. Με τις υπαρκτές του προεκτάσεις το καταντήσαμε οδυνηρό. Το να του λες «εγώ θα σου πω τι είσαι» είναι αυταρχικό. Το να ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ επιπλέον ότι δεν υπάρχει, βλέποντας ως προϊόν φαντασίας ή συνωμοσίας ή κακοβουλίας κάθε αντίθετη φωνή, είναι επικίνδυνο.
Κατάγομαι από δίγλωσσο χωριό της Μακεδονίας. Δεν έχω ιδέα ποια είναι η απώτερη εθνοτική μου καταγωγή. Κυρίως: δε με νοιάζει. Αισθάνομαι αναντίρρητα Έλληνας, από την άποψη ότι μετήλθα της ελληνικής παιδείας, μιλάω (και χαίρομαι) ελληνικά, αναγνωρίζω ως οικεία και αναπαράγω τα ελληνικά πολιτισμικά στοιχεία χωρίς την παραμικρή καταπίεση. ΑΥΤΟ με προσδιορίζει και όχι κάποιο γενετικό, ανεξίτηλο χαρακτηριστικό. Ό,τι αβίαστα αισθάνομαι, αυτό είμαι.
Ό,τι αβίαστα αισθάνονται, αυτό είναι και αυτοί.
και στην Γερμανια ακριβως το ιδιο. Μαλιστα το συνθημα: Η Μακεδονια ειναι ελληνικη
οι Γερμανοι το καταλαβαιναν σαν η ΠΓΔΜ ανηκει στο ελληνικο κρατος και την θελουμε πισω!
Κι αγανάκτησα.
εθνοτικός αχταρμάς που περιενέδυσε με το όνομα Μακεδονία
Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.
Επίσης έχω την αίσθηση ότι ο Τάσος ο Κωστόπουλος (από τον Ιό - και παλιός σύντροφος οπότε να μην ακούω κουβέντες!) έχει ερευνήσει το θέμα εκ του σύνεγγυς - και αν δεν κάνω λάθος (που μπορεί να κάνω) έχει κάποια καταγωγή από την Μακεδονία.
neTpen: Ακριβώς. Δεν κατάλαβα ποτέ τι σόι κίνδυνος ήταν εκατό ή δέκα χιλιάδες εθνικά ετεροκαθοριζόμενοι σε μια περιοχή 2 εκατομμυρίων+ κατοίκων.
Sraosha: Οι Ιοί είναι μια Ελληνική ιδιομορφία. Και είναι πολύ αποτελεσματικότεροι από εκατό ακαδημαϊκούς διανοούμενους...!
Ακριβώς, αμήν και αλίμονο.
ωπα μολις το προσεξα αυτο! Ενισταμαι! Τσαντιζομαι απιστευτα με την πολιτικη ορθοτητα στην Ελλαδα που θελει και καλα την Αθηνα να εχει βιασει την επαρχια. Η αληθεια ειναι ακριβως αναποδη και τα στοιχεια εδω.
Η επαρχια κραταει πισω την Αθηνα, οικονομικα, πολιτιστικα, κοινωνικα. Και αν θελει η επαρχια κονδυλια απο το κεντρο καλα θα κανει να το ζηταει με ταπεινοτητα και σχεδιο, οχι με κορωνες και απαιτησεις οπως ο αστειος Ψωμιαδης.