Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περί Αλεξάνδρου του Μέγα

Μετά από την πρωτοφανή σε έκταση και πάθος συζήτηση περί την σεξουαλικότητα του Αλεξάνδρου του Μέγα σε αυτόν εδώ τον ιστοχώρο, θεωρώ υποχρέωση μου να παραπέμψω σε μια ιστοσελίδα αποκλειστικά αφιερωμένη στην σχέση Ηφαιστίωνα και Αλέξανδρου, δυστυχώς μόνο στα Αγγλικά, που δηλώνει το καταφανές, ότι δηλαδή ακόμα και η σύγχρονη έννοια "ομοφυλόφυλος", δεν θα ήταν κατανοητή από τον Αλέξανδρο και η χρήση του όρου "γκαίυ" για την σεξουαλικότητα του Μεγαλέξανδρου αποτελεί αναχρονισμό. Πλούσιο υλικό όχι μόνο για την εικαζόμενη ερωτική τους σχέση...

Ανάλογα ευκρινής και εμπεριστατωμένη είναι και αυτή εδώ η σελίδα σχετικά με την ομοφυλοφιλία στην Αρχαία Ελλάδα, που εξηγεί και πάλι, ότι η χρήση μεταγενέστερων όρων (και ηθικών κατηγοριών) για την περιγραφή και την αξιολόγηση προγενέστερων συμπεριφορών είναι μάλλον άτοπη.

Αυτά, και ελπίζω να μην προκαλέσω ποινικές αγωγές κατά των διατηρούντων τα σάιτ στα οποία σύνδεσα...

Παρεμπιπτόντως έγκυρες πηγές μου λένε ότι το έργο του Στόουν είναι πατάτα και ανιαρό...

Σχόλια

Ο χρήστης Panajiotis Oikonomou είπε…
Μα οι ηθικές κατηγορίες με τις οποίες αντιμετωπίζεται η τάση του Αλέξαδρου να του αρέσουν τα αγοράκια είναι 100% χριστιανοβυζαντινές και καρατζαπλεύρικες. Τι περιμένεις όμως από άτομα που κάνουν κάθε χρόνο χριστιανικό μνημόσυνο (!!!) στην Θεσσαλονίκη, στο άγαλμα του εν λόγω (λες και τον βάφτισε ο Παρασκευαϊδης) και είναι ομοφοβικοί, υποχόνδριοι, ανέραστοι και αναφέρονται σε καταστάσεις που η ευρωπαϊκή κουλτούρα τις έχει ξεπεράσει εδώ και δεκαετίες. Αυτή η αντίδραση αλά Εχίνος δείχνει πόσο είμαστε κοντά στην Ανατολή και την ηθική της. Μήπως πρέπει να επανεξετάσουμε και το δικαίωμα για ψήφο των γυναικών;
Ο χρήστης xpan είπε…
Αυτό που δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε είναι πως ο "έρωτας" στην εποχή των αρχαίων ήταν περισσότερο πνευματικός παρά σεξουαλικός.
Ο χρήστης xpan είπε…
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ο χρήστης poplios είπε…
Άσε τις Εγγλέζικες σελίδες και έλα να κάνουμε ένα έντιμο διάλογο βασισμένο σε πηγές. Αν θέλω κι εγώ σου φτιάχνω 30 σελίδες και βάζω μέσα ό, τι μου κατέβει. Παραπέμπω στην τελευταία μου απάντηση στο επίμαχο θέμα.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
To Istologio apektise troll...
Ο χρήστης Panajiotis Oikonomou είπε…
Οι πηγές φυσικά του Πόπλιου είναι μόνο straight συγγραφείς της αρχαιότητας..το ερώτημα είναι τι τον πειράζει αν ο Άλεξ διαχειριζοταν το όπίσθιο μέρος του σώματός του με τρόπο που αυτός δεν εγκρίνει...
Ο χρήστης CrazyMonkey είπε…
Πήγα να δω την Κυριακή την ταινία Alexander του Oliver Stone... (συνεχίζω στο blog μου)
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
>Οι πηγές φυσικά του Πόπλιου είναι μόνο straight συγγραφείς της >αρχαιότητας..το ερώτημα είναι τι τον πειράζει αν ο Άλεξ >διαχειριζοταν το όπίσθιο μέρος του σώματός του με τρόπο που αυτός >δεν εγκρίνει...

Το έχω σκεφτεί αρκετά και νομίζω ότι η "λογική" είναι ως εξής:

Αφού:
1) Εμείς είμαστε απόγονοι των αρχαίων, δηλαδή το ίδιο πράμα ένα πράμα.
2) Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν γαμάτοι.
3) Εμείς είμαστε όπως αυτοί απλώς λίγο πιο άτυχοι.
=>Αυτοί ήταν όπως εμείς, αλλά λίγο πιο τυχεροί.(Σ)

Συνεπώς ένας αρχαίος Έλληνας αποκλείεται να ήταν γαμάτος με τρόπο που ένας κομπλεξικός νεοέλληνας δεν εγκρίνει. Κάνοντας τον παραμικρό υπαινιγμό ότι ο Αλέξανδρος είχε σχέσεις με άνδρες, στην ουσία λες το Νεοέλληνα αδερφή. Αυτό απαγορεύεται.
Ο χρήστης Panajiotis Oikonomou είπε…
Ανώνυμε, έγραψες!Με 2 γραμμές εξέφρασες όσα θα έλεγα εγώ σε τόμους..ο φόβος του νεοέλληνα μπροστά στην ομοφυλοφιλία του Μέγα αλέκου είναι μήπως πληγωθεί ο...αντρισμός του παγκοσμίως...
Ο χρήστης acrobat είπε…
Πολύ φασαρία για το τίποτα. Ο τύπος ήταν εκπληκτικός στρατηγός, τολμηρός έως τρελός, δίκαιος και παράλογος, μεγαλόψυχος και εκδικητικός, οραματιστής και πολιτικάντης και από όλα αυτά οι χριστιανάρες/ελληνάρες ασχολούνται με το κρεβάτι του, με τέτοια σιγουριά λες και του κρατούσαν φανάρι όταν γαμούσε. Και, εν πάσει περιπτώσει, πάψτε να συγχέετε την ιστορία με το Χόλυγουντ.
Ο χρήστης talos είπε…
Πάντως acrobat, έγκυρες πηγές (μανιώδεις με τον Μεγαλέκο) με διαβεβαιώνουν ότι το έργο δεν έχει την παραμικρή ιστορική ανακρίβεια (πέρα από το γεγονός ότι εμφανίζεται ο Βουκεφάλας σε μάχη στην οποία είχε ήδη ψοφήσει...)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζωνιανά

Διαβάζω και ακούω τα όσα γράφονται και λέγονται το αιματηρό περιστατικό στα Ζωνιανά με την ελαφρά δυσανασχέτηση που ως Κρητικός της διασποράς νιώθω, βλέποντας ότι ο κοινός τόπος και το αναμενόμενο παρά τοις Κρησί, γίνεται πηχυαίος τίτλος και "ανακαλύπτεται" από τα Αθηναϊκά ΜΜΕ ως κεραυνός εν αιθρία, ως κάτι το αναπάντεχο. Η δυσανασχέτηση προέρχεται από το γεγονός ότι τέτοιου είδους θέματα φτάνουν μέχρι την Αθήνα όταν υπάρχουν νεκροί - και τότε φτάνουν ως έτοιμο θέαμα και με μεγάλη απόσταση από την τοπική οπτική. Από την άλλη δεν νιώθω αρκετά κοντά στα τεκταινόμενα στο νησί πλέον, ώστε να έχω κάποια σημαντική άποψη να συνεισφέρω. Αυτοί που βιώνουν την κατάσταση, είναι καλύτερα σε θέση και να την εκτιμήσουν. Εδώ θέλω να παρατηρήσω κάποια πράγματα και να παραπέμψω σε πλησιέστερους παρατηρητές.

- Όσοι βλέπουν στις μαφίες του Μυλοποτάμου κάποιου είδους "αντεξουσιαστές" και "εχθρούς του κράτους", είναι μακριά νυχτωμένοι. Η κατάσταση αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα π…

Το όπλο της λανθασμένης πρόβλεψης

Επ' αφορμή της νικηφόρου μάχης του πακέτου λιτότητας και της σίγουρης επιστημοσύνης με την οποία ο Υπουργός Οικονομικών μετέφερε την αισιοδοξία του, ας εξετάσουμε τις βάσεις της και την προϊστορία των επισήμων εκτιμήσεων για την πορεία της Οικονομίας της χώρας μας στα χρόνια της κρίσης:
Sins of Commission Από το Real World Economics Review, o Jesse Frederik, στο άρθρο του "Folly from Olly. The disasterous quality of the economic predictions of the European Commission" κάνει την παρακάτω παρατήρηση σε ότι αφορά τις προβλέψεις της Κομισιόν για τις επιδόσεις της Ελληνικής οικονομίας, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Ελληνικού Κραχ, την οποία μετάφρασα στα Ελληνικά (χωρίς την άδεια του συγγραφέα, ελπίζω στην κατανόησή του λόγω της πιεστικής επικαιρότητας):



 Στον πίνακα παρουσιάζονται οι πέντε ενημερώσεις της εκτίμησης της Κομισιόν, κατά την διάρκεια του έτους με την πρώτη να δημοσιεύεται την άνοιξη της προηγούμενης από την εκτιμώμενη χρονιά. Σημειώνω πως η τελευταία επικαιροπ…

Πείνα, λιποθυμίες και η χρησιμότητα του λαϊκισμού: μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη

Με αφορμή μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη στο twitter

[Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή Αυγή 2/12/2013]



Η είδηση-μαϊμού (όπως ήταν σχεδόν εξαρχής φανερό νομίζω) περί θανάτου από πείνα 16χρονου στην Πλατεία Αμερικής, προκάλεσε μια συζήτηση στο twitter με τον Πάσχο Μανδραβέλη που άδραξε την αφορμή να καταγγείλει την ψευδή καταστροφολογία της αριστεράς.

@Mandravelis Η πείνα των μαθητών δεν είναι hoax http://t.co/WbAe7biTwp
— talws (@talws) November 25, 2013 Του υπέδειξα πως η πείνα στην Ελλάδα δεν είναι μύθος, παραπέμποντάς τον  στο σχετικό άρθρο της Ημερησίας (προκειμένου να μην υπάρχει θέμα επαρκούς καθεστωτικότητας των πηγών). Ο ΠΜ σε ποστ στου στο twitLonger απάντησε πως δεν υπάρχει πείνα στην Ελλάδα, μόνο φτώχεια και ότι όλα αυτά περί λιποθυμιών από την πείνα στα σχολεία είναι "hoaxes" - αστικοί μύθοι: "Η φτώχεια δεν είναι hoax. Είναι πραγματικότητα. Οι λιποθυμίες από την πείνα, είναι hoax. Ποτέ δεν στοιχειοθετήθηκαν, πάντα ήταν καταγγελίες του στιλ «άκουσα...», «μου …