Απόψεις και σύνδεσμοι. Διαδικτυακές περιηγήσεις. Ο πόνος μου σε πίξελ.
Νομικό ερώτημα
Λήψη συνδέσμου
Facebook
X
Pinterest
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Άλλες εφαρμογές
...Υπάρχει τρόπος να μηνύσω κάποιους Έλληνες δικηγόρους για την έμμεση γελοιοποίησή μου ως Έλληνα, και για προσβολή εναντίον της Ιστορίας την οποία περνάνε γα κτηματική διαμάχη και θέλουν να την αποφασίσει το δικαστήριο;
Λήψη συνδέσμου
Facebook
X
Pinterest
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο
Άλλες εφαρμογές
Σχόλια
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Αρχικά σε συγχαίρω για τα θέματα που καταπιάνεσαι (όχι παιδιά δεν με πλήρωσε για να το δηλώσω). Αυτό όπως και το προηγούμενο post σου έρχονται να προστεθούν στα αποδεικτικά στοιχεία της έξαρσης του φονταμεταλισμού και ιρασιοναλισμού σε ολόκληρο τον κόσμο. Φυσιολογικά, η Ελλάδα δεν γλίτωσε. Το παρελθόν της, έτσι όμως διδάσκεται στους νεότερους, δυστυχώς ευνοεί τέτοια συμπτώματα. Πάντως εγώ αυτούς τους συμπατριώτες μας τους λέω βρωμοέλληνες και τους φοβάμαι.
Να μην μπούμε στην ουσία της ιστορίας - για το πώς δηλαδή η σεξουαλικότητα στην Αρχαία Ελλάδα δεν είχε κανένα λόγο να είναι συμβατή με την μεταγενέστερη Χριστιανική. O Robin Lane Fox που ήταν ο σύμβουλος της ταινίας του Στόουν, καθηγητής Ελληνικής και Λατινικής φιλολογίας, Ελληνικής και Ρωμαϊκής Ιστορίας και πρώιμης Ισλαμικής Ιστορίας, στην Οξφόρδη, σε μια συνέντευξή του για την ταινία στο περιοδικό Archaeology, εξηγεί την θέση του.
Νομίζω ότι τεκμαίρεται ευκόλως ότι ο Φοξ κάτι παραπάνω ξέρει από Ιστορία και Μέγα Αλέξανδρο (για τον οποίο έχει γράψει σηματικότατη ιστορική βιογραφία), από δικηγόρους που κατά τα φαινόμενα οι γνώσεις τους σχετικά με το θέμα σταματάνε στο εγχειρίδιο Ιστρίας της 6ης Γυμνασίου ή, άντε, σε καμιά εκλαΐκευση σε κάποιο περιοδικό. Ως εκ τούτου πολλά μπορούμε να πούμε για τον Στόουν, αλλά τουλάχιστον είχε συμβούλους που γνώριζαν το θέμα καλά. (Ειρήσθω εν παρόδω, ότι ο Φοξ είναι από τους "Ελληνιστές" σε σχέση με την Ελληνικότητα των Μακεδόνων - εξ ου και τους έχει να μιλάνε Αγγλικά με Ιρλανδική προφορά. Οι Βόρειοι γείτονες, είναι σφόδρα ενοχλημένοι με τις απόψεις του Φοξ και κάποιοι από αυτούς θεωρούν, κατ' αναλογίαν με τους ημέτερους, ότι κάθε ερασιτέχνης ιστορικός και επαγγελματίας εθνικιστής έχει εξίσου λόγου γνώση σε θέματα ιστορίας με έναν (κορυφαίο) ιστορικό, με επιχειρήματα τύπου "υπάρχουν άλλοι ιστορικοί που διαφωνούνε". Δεν υπάρχει αυτόματη, εξ αυθεντίας εγκυρότητα βέβαια, αλλά καλό είναι να μην θεωρεί κανείς ότι μπορεί να χαρακτηρίζει ανθρώπους που έχουν αφιερώσει την ζωή τους στην συστηματική μελέτη ενός θέματος, ως άσχετους ή ύποπτους. Παρεμπιπτόντως στο θέμα της αμφιφυλοφιλίας του Αλεξάνδρου, δεν γνωρίζω κανέναν σοβαρό ιστορικό που να την αμφισβητεί...)
Να επιμείνω όμως στην καταγγελία της αντίληψης ότι η Ιστορία διευθετείται δικανικώς. Χρειάζεται μια αυτάρεσκη στενομυαλιά για να το πιστεύει κανείς αυτό. Στην περίπτωση των δικηγόρων ίσως και κάποια επαγγελματική ανάγκη για προβολή - δεν το γνωρίζω.
Ίσως να έχεις δίκιο για τον Αρριανό, δεν τον έχω διαθέσιμο, ο Π. Οικονόμου θα μας πει, αλλά σίγουρα το επεισόδιο αναφέρεται από τον Πλούταρχο (όχι τον Γιάννη, αυτόν με τους Παράλληλους Βίους), στον Βίο του Αλεξάνδρου, εδάφιο 67, ο οποίος είναι μάλλον ο "εξίσου άσχετος" που αναφέρεις. Αγγλική μετάφραση εδώ - δεν βρήκα δυστυχώς το πρωτότυπο, ή την νεοελληνική μετάφραση στο διαδίκτυο.
Απόσπασμα από ποιο βιβλίο είναι αυτό poplios; Γιατί αν έκατσες και το έγραψες μόνο για την συζήτηση μένω άναυδος.
Θα ήμουν πρόθυμος να συζητήσω τα όσα αναφέρεις αν από την πρώτη παράγραφο δεν έγραφες κάτι που λίγες γραμμές παραπάνω καταδεικνύεται ως εσφαλμένο. Ότι δηλαδή¨"Ο έκφυλος Πλούταρχος, που κυριολεκτικά αποδελτίωσε την έκφυλη δραστηριότητα όλων των μεγάλων ανδρών της αρχαιότητος... με απώτερο σκοπό να αποδείξει ότι ο έκφυλος έρωτας είναι κάτι το θείο και υψηλό... στον Αλέξανδρο δεν βρήκε τίποτε. Και το ομολογεί."
Όπως σαφώς τεκμηριώνεται από τον άνω σύνδεσμο ο Πλούταρχος ήταν η πηγή της ιστορίας με τον Βαγώα. Να σημειώσω επίσης ότι, όπως και ο Π. Οικονόμου, αναφέρεις το επεισόδιο με την Καλλιξείνα, αλλά του δίνεις μια διαφορετική ερμηνεία, χωρίς να μπεις στον κόπο να δείξεις γιατί είναι προτιμότερη από την δική σου...
Επίσης θα σου συνιστούσα (εσένα ή τον συγγραφέα του κειμένου) να μην προσπαθείς να βάλεις σε καλούπια ηθικής αξιολόγησης το απώτατο παρελθόν, ιδιαίτερα κρίνοντάς το με μεταγενέστερα κριτήρια... Αυτό που λέει και ο Φοξ στην συνέντευξή του στην οποία συνδέω παραπάνω δηλαδή....
Τέλος εντύπωση προκαλεί η παντελής έλλειψη του ονόματος "Ηφαιστίων" από την μακροσκελέστατη αναφορά σου. Επ' αυτού θα επανέλθω....
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Ρε tolis και Οikonomou μεγαλο μπραβο, τις τελευταιες μερες εξαιτιας της ταινιας, εχω δει τοσους Ελληναραδες-αντρουκλες στις ειδησεις/παραθυρα, σε 'σοβαρες' και 'κεντρωες' εφημεριδες, στα forums και εξω, που μου χει ερθει να ριξω μια μουντζα και να τραβηξω σε καμια χωρα που τυχαινει να διαθετει περισσοτερους ανθρωπους με εγκεφαλο.
Ελπιζω τουλαχιστον οπωε ειπε καποιος, να μην βιωσουμε μερες 'Τελευταιου Πειρασμου'.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Tι αλλο θ' ακουσουμε...
Αλλος ο Βαγωας που αναφερεις, αλλος ο μικρος που ηταν 'γιουσουφακι' του Δαρειου και μετα εγινε του Αλεξανδρου.
Ναι, εγώ μόνο είμαι ο Μχάλης και αν ακούσετε κάποιον να αυτοαποκαλείται Μιχάλης να ξέρετε ότι το κάνει για να με δυσφημίσει...
Μεταφράζω από σχετικό λήμμα εγκυκλοπαίδειας: Βαγώας: Περσικό όνομα Μπαγκόι, συντμημένη μορφη ονομάτων όπως Μπαγκαντάτα (δοσμένος από τον Θεό), που χρησιμοποιείτο συχνά για ευνούχους.
Η Brittanica συμφωνεί: αναφερόμενη στον "υπουργό" του Αρταξέρξη αναφέρει πως είναι εξελληνισμένη μορφή παλιού περσικού ονόματος που χρησιμοποιούνταν για ευνούχους.
Είμαστε στην εποχή που μεταξύ της Google και του Facebook διαμορφώνεται, διακινείται και διαχέεται σχεδόν όλη η παγκόσμια δημοσιογραφική παραγωγή (εκτός Κίνας και Ρωσίας). Είμαστε επίσης στην εποχή που χωρίς τη μεσολάβηση αυτών των δύο εταιρειών και των υπηρεσιών τους, κάθε δημοσιογραφική παραγωγή, ανεξάρτητα από την πηγή της, είναι καταδικασμένη στη σχετική ή πλήρη αφάνεια. Δηλαδή έχει καταστεί αδύνατον για οποιονδήποτε επαγγελματία της επικοινωνίας ή της δημοσιογραφίας, κάποιον ακτιβιστή ή κάποιο δημόσιο πρόσωπο να «βγει» από τον κύκλο των υπηρεσιών αυτών χωρίς να υποστεί ποινή περιθωριοποίησης. Η Google και το Facebook αποτελούν με διάφορους τρόπους και σε διαφορετικά πεδία ολοκληρωτικά μονοπώλια. Κάθε συζήτηση για την ελευθερία του λόγου και την ελεύθερη διακίνηση των ιδεών στις ημέρες μας, ιδίως στη Δύση, δεν μπορεί παρά να αφορά τη ρύθμιση και τον έλεγχο των πρακτικών αυτών των εταιριών. Η ρύθμιση αυτή, αν θέλουμε να είναι ουσιώδης, δεν μπορεί να είναι αυτορρύθμιση, δεν μπ...
{Το άρθρο αυτό γράφτηκε λίγες εβδομάδες μετά το Βρετανικό δημοψήφισμα για την έξοδο από την ΕΕ, και δημοσιεύτηκε στο τεύχος καλοκαιριού του περιοδικού "Δημοσιογραφία" } Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος για την έξοδο της Βρετανίας από την ΕΕ, είναι ένα κοσμοϊστορικό γεγονός. Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το Brexit είναι ένα «εν δυνάμει» κοσμοϊστορικό γεγονός επειδή η κατάληξη του ζητήματος της αποχώρησης ή μη του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση είναι πιθανότερο να περάσει από αρκετά ακόμα κύματα πριν καταλήξει στην πράξη σε κάποιο οριστικό αποτέλεσμα. Ακόμα όμως και το ενδεχόμενο απόρριψης τελικά της λαϊκής βούλησης, όπως εκφράστηκε μέσα από το δημοψήφισμα, σε μια χώρα «πρώτης γραμμής» ως προς την παγκόσμια ισχύ της και τη δημοκρατική της παράδοση, θα αποτελούσε μείζονα εξέλιξη, και θα επιβεβαίωνε την προκεχωρημένη αποδημοκρατικοποίηση και μεταδημοκρατικοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποτελώντας και σε αυτήν την περίπτωση μια παγκόσμια, κοσμοϊστορική και ...
1. Η διακλάδωση “Things fall apart; the centre cannot hold” – The Second Coming, W. B. Yeats (1919) Η Θεωρία των Παγκοσμίων Συστημάτων (ΘΠΣ) αποτελεί μια προσέγγιση της ιστορίας και των κοινωνικών μεταβολών η οποία χρησιμοποιεί έννοιες και μεθοδολογίες ανάλυσης προερχόμενες από τη μελέτη των δυναμικών συστημάτων στη φυσική. Ο Ιμάνουελ Βαλερστάιν , είναι ίσως ο επιφανέστερος θεωρητικός της ΘΠΣ, και ο ευρύτερα γνωστός εκφραστής της. Κατά τον Βαλερστάιν έχουμε μπει εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες σε μια διαδικασία μετάβασης του παγκόσμιου καπιταλιστικού συστήματος προς δύο πιθανές κατευθύνσεις. Η διαδικασία αυτή διαρκεί αρκετές δεκαετίες και, κατά τον Βαλερστάιν πάλι, έχει ήδη τεθεί σε κίνηση από την «παγκόσμια επανάσταση του 1968». Το υπάρχον σύστημα διέρχεται βαθιά κρίση διαρκείας και εμφανίζει εδώ και χρόνια χαοτική συμπεριφορά: περνάει από καταστάσεις «τυχαίων διακυμάνσεων σε όλες τις παραμέτρους του ιστορικού συστήματος»: την παγκόσμια οικονομία, το σύστημα δια...
Σχόλια
Angelos Markos
Νομίζω ότι τεκμαίρεται ευκόλως ότι ο Φοξ κάτι παραπάνω ξέρει από Ιστορία και Μέγα Αλέξανδρο (για τον οποίο έχει γράψει σηματικότατη ιστορική βιογραφία), από δικηγόρους που κατά τα φαινόμενα οι γνώσεις τους σχετικά με το θέμα σταματάνε στο εγχειρίδιο Ιστρίας της 6ης Γυμνασίου ή, άντε, σε καμιά εκλαΐκευση σε κάποιο περιοδικό. Ως εκ τούτου πολλά μπορούμε να πούμε για τον Στόουν, αλλά τουλάχιστον είχε συμβούλους που γνώριζαν το θέμα καλά. (Ειρήσθω εν παρόδω, ότι ο Φοξ είναι από τους "Ελληνιστές" σε σχέση με την Ελληνικότητα των Μακεδόνων - εξ ου και τους έχει να μιλάνε Αγγλικά με Ιρλανδική προφορά. Οι Βόρειοι γείτονες, είναι σφόδρα ενοχλημένοι με τις απόψεις του Φοξ και κάποιοι από αυτούς θεωρούν, κατ' αναλογίαν με τους ημέτερους, ότι κάθε ερασιτέχνης ιστορικός και επαγγελματίας εθνικιστής έχει εξίσου λόγου γνώση σε θέματα ιστορίας με έναν (κορυφαίο) ιστορικό, με επιχειρήματα τύπου "υπάρχουν άλλοι ιστορικοί που διαφωνούνε". Δεν υπάρχει αυτόματη, εξ αυθεντίας εγκυρότητα βέβαια, αλλά καλό είναι να μην θεωρεί κανείς ότι μπορεί να χαρακτηρίζει ανθρώπους που έχουν αφιερώσει την ζωή τους στην συστηματική μελέτη ενός θέματος, ως άσχετους ή ύποπτους. Παρεμπιπτόντως στο θέμα της αμφιφυλοφιλίας του Αλεξάνδρου, δεν γνωρίζω κανέναν σοβαρό ιστορικό που να την αμφισβητεί...)
Να επιμείνω όμως στην καταγγελία της αντίληψης ότι η Ιστορία διευθετείται δικανικώς. Χρειάζεται μια αυτάρεσκη στενομυαλιά για να το πιστεύει κανείς αυτό. Στην περίπτωση των δικηγόρων ίσως και κάποια επαγγελματική ανάγκη για προβολή - δεν το γνωρίζω.
Θα ήμουν πρόθυμος να συζητήσω τα όσα αναφέρεις αν από την πρώτη παράγραφο δεν έγραφες κάτι που λίγες γραμμές παραπάνω καταδεικνύεται ως εσφαλμένο. Ότι δηλαδή¨"Ο έκφυλος Πλούταρχος, που κυριολεκτικά αποδελτίωσε την έκφυλη δραστηριότητα όλων των μεγάλων ανδρών της αρχαιότητος... με απώτερο σκοπό να αποδείξει ότι ο έκφυλος έρωτας είναι κάτι το θείο και υψηλό... στον Αλέξανδρο δεν βρήκε τίποτε. Και το ομολογεί."
Όπως σαφώς τεκμηριώνεται από τον άνω σύνδεσμο ο Πλούταρχος ήταν η πηγή της ιστορίας με τον Βαγώα.
Να σημειώσω επίσης ότι, όπως και ο Π. Οικονόμου, αναφέρεις το επεισόδιο με την Καλλιξείνα, αλλά του δίνεις μια διαφορετική ερμηνεία, χωρίς να μπεις στον κόπο να δείξεις γιατί είναι προτιμότερη από την δική σου...
Επίσης θα σου συνιστούσα (εσένα ή τον συγγραφέα του κειμένου) να μην προσπαθείς να βάλεις σε καλούπια ηθικής αξιολόγησης το απώτατο παρελθόν, ιδιαίτερα κρίνοντάς το με μεταγενέστερα κριτήρια... Αυτό που λέει και ο Φοξ στην συνέντευξή του στην οποία συνδέω παραπάνω δηλαδή....
Τέλος εντύπωση προκαλεί η παντελής έλλειψη του ονόματος "Ηφαιστίων" από την μακροσκελέστατη αναφορά σου. Επ' αυτού θα επανέλθω....
Ελπιζω τουλαχιστον οπωε ειπε καποιος, να μην βιωσουμε μερες 'Τελευταιου Πειρασμου'.
Αλλος ο Βαγωας που αναφερεις, αλλος ο μικρος που ηταν 'γιουσουφακι' του Δαρειου και μετα εγινε του Αλεξανδρου.
Μεταφράζω από σχετικό λήμμα εγκυκλοπαίδειας:
Βαγώας: Περσικό όνομα Μπαγκόι, συντμημένη μορφη ονομάτων όπως Μπαγκαντάτα (δοσμένος από τον Θεό), που χρησιμοποιείτο συχνά για ευνούχους.
Η Brittanica συμφωνεί: αναφερόμενη στον "υπουργό" του Αρταξέρξη αναφέρει πως είναι εξελληνισμένη μορφή παλιού περσικού ονόματος που χρησιμοποιούνταν για ευνούχους.