Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι γέφυρες των στεναγμών...

Η Ημερησία του συγκροτήματος Μπόμπολα (το οποίο ως γνωστόν καμία σχέση δεν έχει με τις εργολαβικές δραστηριότητες του άλλου Μπόμπολα, παρά μια μικρή συγγενική σχέση...), σε κείμενο με τίτλο "Όλη η αλήθεια σχετικά με την Αττική Οδό" [δωρεάν εγγραφή], αρχικό σχόλιο της εφημερίδας επί του οποίου φιλοξενείται στο News4News, επιχειρεί να αναδείξει την "καθαρότητα" του εν λόγω έργου. Δεν είμαι ειδικός και δεν έχει νόημα να μπω σε σημείο προς σημείο σχολιασμό του κειμένου, π.χ. περί κόστους. Παραθέτω όμως τα όσα γράφει σχετικά με τα "φθηνότερα διόδια στον κόσμο" της ΑΟ:


Το φθηνότερο διόδιο στον κόσμο
Το φθηνότερο κόστος διέλευσης στην Eυρώπη άλλα και στον υπόλοιπο κόσμο διαθέτει η Aττική Oδός σε σχέση με αντίστοιχους αυτοκινητοδρόμους, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν κατά τη χθεσινή συζήτηση. Eίναι χαρακτηριστικό ότι τα διόδια της Aττικής Oδού είναι μόλις 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι 0,12 ευρώ/χλμ.

Mάλιστα, κοστίζει λιγότερο και από δρόμους που βρίσκονται σε χώρες ίδιου ή χαμηλότερου οικονομικού επιπέδου με την Eλλάδα. Όπως η Πορτογαλία, όπου για να περάσει κάποιος τη γέφυρα Bάσκο Nτα Γκάμα στη Λισσαβόνα πρέπει να πληρώσει 0,11 ευρώ/χλμ ή στην Πολωνία, όπου η διέλευση του αυτοκινητοδρόμου A-2, κοστίζει 0,06 ευρώ/χλμ.

Oι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον άξονα της Aττικής Oδού πληρώνουν πολύ λιγότερα από τους Bρετανούς που πληρώνουν 1,70 ευρώ/χλμ για να περάσουν τη γέφυρα Xάμερ και 1,35 ευρώ/χλμ για να διασχίσουν τον ποταμό Σέβερν. Πληρώνουν ακόμη πολύ λιγότερα από τα 0,92 ευρώ/χλμ που απαιτούνται για τη διέλευση της σήραγγας Πραντό στη Mασσαλία ή τα 0,69 ευρώ/χλμ. της σήραγγας του λιμανιού του Δουβλίνου.

O ελληνικός αυτοκινητόδρομος είναι φτηνότερος και από άλλους που βρίσκονται εκτός Eυρώπης, όπως η σήραγγα της Mελβούρνης στην Aυστραλία, η οποία κοστίζει 0,54 ευρώ/χλμ.


Συμβαίνει το εξής εκπληκτικό: όλα τα παραδείγματα (πλην ενός) αναφέρονται σε γέφυρες και σε σήραγγες, έργα σημαντικά μεγαλύτερης τεχνικής πολυπλοκότητας από ένα κοινό δρόμο και σε καμία περίπτωση "αντίστοιχα" με έναν περιαστειακό δρόμο. Η μόνη εξαίρεση είναι ο Πολωνέζικος αυτοκινητόδρομος Α2.

Η αναφορά στις γέφυρες όμως είναι ενδιαφέρουσα σε σχέση με το κόστος των διοδίων ενός, πραγματικά, αντίστοιχου έργου, της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, το οποίο είναι σήμερα 10 Ευρώ για 2,5-3 χιλιόμετρα γεφυρα.
Η γέφυρα Βάσκο ντε Γκάμα λοιπόν, η οποία έχει μήκος 17,5 χιλιόμετρα χρεώνει 1,95 Ευρώ για την πρώτη κατηγορία οχημάτων. Είναι δηλαδή 6 φορές μακρύτερη και 5 φορές φθηνότερη από την αντίστοιχη δική μας. 6 x 5 = 30, και δεν πείθομαι ότι ήταν 30 φορές πιο δύσκολο το δικό μας έργο...
Να σημειώσω επίσης ότι το τούνελ του λιμανιού του Δουβλίνου έχει την προαναφερθείσα αναλογία Ευρώ/χλμ μόνο στις ώρες αιχμής, τις υπόλοιπες κοστίζει 0,23 Ευρώ/χλμ.

Αυτά από εμένα και το google! Φανταστείτε τι θα έχουν να πουν οι ειδικότεροι...

Σχόλια

Ο χρήστης NiO είπε…
Για τη γέφυρα…
Διαβάζοντας το post σου και ακολουθώντας τα link σου έχω να προσθέσω τα εξής :
Θα αναφερθώ πρώτα στο :

ΤΕΛΗ ΔΙΟΔΙΩΝ ΓΙΑ 2004 ΑΠΛΗ ΔΙΕΛΕΥΣΗ Μοτοσικλέτες € 1,50 Επιβατικά αυτοκίνητα € 9,70 Φορτηγά 2 αξόνων € 15,00 3 αξόνων € 24,90 4 αξόνων € 34,90 5 αξόνων € 44,00 Λεωφορεία 20 θέσεων € 23,50 20-40 θέσεων € 33,50 40 θέσεων και άνω € 51,00
________________________________________ΚΑΡΤΑ 10 ΔΙΕΛΕΥΣΕΩΝ Αυτή η κάρτα επιτρέπει να κάνετε 10 διελεύσεις κατά τη διάρκειά της Ισχύς Ισχύς Ένας μήνας Μία εβδομάδα Επιβατικά αυτοκίνητα 75,00€ 60,00 Φορτηγά 2 αξόνων 143,00€ 135,00 3 αξόνων 237,00€ 224,00 4 αξόνων 330,00€ 314,00 5 αξόνων 418,00€ 396,00

Και το τονίζω για το 2004 γιατί αυτό έχει σημασία .

Όταν έχουμε ένα έργο το οποίο καλείτε συγχρηματοδοτούμενο
σημαίνει ότι μαζί με τις μελέτες και τις συμβάσεις θα υπάρχει και ένα πρόγραμμα που θα αντλεί τα επιπλέον έξοδα για τη κατασκευή του από την ίδια την εκμετάλλευση του.(αυτοχρηματοδότηση κατά ένα μέρος)
ομολογώ να πω ότι μέσα στις σελίδες τις γέφυρας δε βρήκα αναφορά σε αυτό.
Έτσι λοιπόν η εκμεταλλεύτρια εταιρία καθόρισε για το 2004 τις συγκεκριμένες τιμές για τη διέλευση της γεφύρας συμφωνώ ότι είναι ακριβά αλλά αυτό δεν καθορίζεται ούτε ανάλογα με το μήκος της γέφυρας ούτε με τα ποσοστά των τύπων των οχημάτων που περνούν αλλά με το προαναφερόμενο πρόγραμμα .(και σε τη φάση βρίσκεται ο ανταγωνισμός αν αυτός υπάρχει)
Και να σου πω ότι με όλα αυτά αυτές τις τιμές τις βρίσκω λογικές
Γιατί αν δεις προσεκτικά τις μελέτες των αυτοχρηματοδοτούμενων έργων τα ποιο ψηλά αντίτιμα βρίσκονται στις πρώτες περιόδους χρήσης των έργων και αυτό έχει πολλά δικαιολογητικά τα οποία δε χρειάζεται να αναφέρουμε τώρα.

Τώρα για το έντυπο την Ημερησία και τα συγκροτήματα … Δε μπορώ ν ακούω άλλη διαπλοκολογία και σεναριολογια σχετικά με την οικονομία και την ανάπτυξη στη χώρα μας τα νούμερα είναι τελείως απογοητευτικά και αυτό το κλίμα δε βοηθά .
Ανάλογο σχόλιο δέχτηκα και στο blog μου φαντάζομε θα το είδες .
p.s.
ας χαρούμε το έργο και να συνεχίσουμε τη κριτική μας σε ότι συμβαίνει γύρω μας αλλά χωρίς σκιές και διαπλοκές .

http://news4news.blogspot.com/2004/11/i.html
Ο χρήστης talos είπε…
Κανένας δεν μας έχει πει σε ποια χρηματοοικονομική μελέτη στηρίζονται τα τέλη των διοδίων. Κανένας δεν μας έχει πει τι ποσοστό της συγχρηματοδότησης προήλθε από την ανάδοχο εταιρεία. Το γεγονός ότι στο άρθρο της Ημερησίας αναφέρουν ως ομοειδή με έναν απλό δρόμο, γέφυρες και σήραγγες καθόλου δεν μου εμπνέει εμπιστοσύνη για το πού υπολογίζουν τα ποσοστά κέρδους τους στην Αττική Οδό.
Αντίθετα η Πορτογαλική γέφυρα έχει να μας δώσει ένα μέτρο για την κοστολόγηση των διοδίων σε μια χώρα με συγκρίσιμο επίπεδο μισθών με τη δική μας.

Όσο για τη διαπλοκή, για μένα είναι απλό: κατ' αρχάς, η συγκέντρωση ΜΜΕ σε χέρια εργολάβων του δημοσίου δημιουργεί διαπλοκή όπως και να το δει κανείς. Οι εκδότες/εργολάβοι χρησιμοποιούν (και χρησιμοποιούν πολύ στην περίπτωση της χώρας μας) τα μίντια που ελέγχουν για να πιέζουν/εκβιάζουν κυβερνήσεις για την ανάθεση των έργων. Αυτό δεν είναι καλό γιατα μίντια, δεν είναι καλό για το δημόσιο συμφέρον και δεν είναι καλό για την δημοκρατία. Ακόμα χειρότερο για τη Δημοκρατία είναι το γεγονός ότι μια δράκα οικογένειες ελέγχουν βασικές όψεις της οικονομίας και του δημόσιου βίου και κατευθύνουν τις δημόσιες δαπάνες προς το συμφέρον το δικό τους.

Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς όταν λες "δε μπορώ ν ακούω άλλη διαπλοκολογία και σεναριολογια σχετικά με την οικονομία και την ανάπτυξη στη χώρα μας τα νούμερα είναι τελείως απογοητευτικά και αυτό το κλίμα δε βοηθά "... Ποιον; η οικονομία και η ανάπτυξη στη χώρα μας ήταν εξαιρετικά μονομερείς τα τελευταία χρόνια και έχουμε επιστρέψει σε κατανομές πλούτου αλά δεκαετία του 50. Η αναδιανομή του πλούτου προς τα πάνω σίγουρα δεν εμποδίζεται από την σχέση εξουσίας των επιχειρηματιών πάνω στην κυβέρνηση. Και γιατί τα νούμερα είναι απογοητευτικά; Αναφέρω σκόρπια ερωτήματα:
Τι ποσοστό δαπανάται (από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα;) για την έρευνα στην Ελλάδα; Γιατί τα "δύσκολα" τεχνικά έργα τα κάνουν μη-Ελληνικές εταιρείες; Τι ποσοστό των χρημάτων των διαφόρων πακέτων στήριξης πάνε σε μικρές επιχειρήσεις; Σε ποιο διαγωνισμό να μπεις και να πάρεις έργο ως μικρή εταιρείς π.χ στην πληροφορική όταν ο Κόκκαλης χτυπάει (και πάντα παίρνει - ή έπαιρνε, θα δούμε) ακόμα και έργα τάξης μεγέθους 10.000 Ευρώ; Γιατί με τα ίδια τα λεφτά τα δικά μας η Πορτογαλία ολοκλήρωσε το οδικό και το σιδηροδρομικό της δίκτυο και το σιδηροδρομικό δίκτυο το δικό μας είναι εποχής Τρικούπη; Γιατί η περίφημη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου *δεν έχει πρόβλεψη για πέρασμα σιδηροδρομικής γραμμής*;

Τις σκιές και τις διαπλοκές δεν τις εφευρίσκουμε δυστυχώς εμείς... Συμβαίνουν και απλώς τις σχολιάζουμε...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Τι ποσοστό δαπανάται (από δημόσιο και ιδιωτικό τομέα;) για την έρευνα στην Ελλάδα; Γιατί τα "δύσκολα" τεχνικά έργα τα κάνουν μη-Ελληνικές εταιρείες; Τι ποσοστό των χρημάτων των διαφόρων πακέτων στήριξης πάνε σε μικρές επιχειρήσεις; Σε ποιο διαγωνισμό να μπεις και να πάρεις έργο ως μικρή εταιρείς π.χ στην πληροφορική όταν ο Κόκκαλης χτυπάει (και πάντα παίρνει - ή έπαιρνε, θα δούμε) ακόμα και έργα τάξης μεγέθους 10.000 Ευρώ; Γιατί με τα ίδια τα λεφτά τα δικά μας η Πορτογαλία ολοκλήρωσε το οδικό και το σιδηροδρομικό της δίκτυο και το σιδηροδρομικό δίκτυο το δικό μας είναι εποχής Τρικούπη; Γιατί η περίφημη Γέφυρα Ρίου Αντιρρίου *δεν έχει πρόβλεψη για πέρασμα σιδηροδρομικής γραμμής*;

-------------------------------

Ε, χμ.... Να πάρουμε τη βοήθεια του κοινού;

- Μιχάλης

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ζωνιανά

Διαβάζω και ακούω τα όσα γράφονται και λέγονται το αιματηρό περιστατικό στα Ζωνιανά με την ελαφρά δυσανασχέτηση που ως Κρητικός της διασποράς νιώθω, βλέποντας ότι ο κοινός τόπος και το αναμενόμενο παρά τοις Κρησί, γίνεται πηχυαίος τίτλος και "ανακαλύπτεται" από τα Αθηναϊκά ΜΜΕ ως κεραυνός εν αιθρία, ως κάτι το αναπάντεχο. Η δυσανασχέτηση προέρχεται από το γεγονός ότι τέτοιου είδους θέματα φτάνουν μέχρι την Αθήνα όταν υπάρχουν νεκροί - και τότε φτάνουν ως έτοιμο θέαμα και με μεγάλη απόσταση από την τοπική οπτική. Από την άλλη δεν νιώθω αρκετά κοντά στα τεκταινόμενα στο νησί πλέον, ώστε να έχω κάποια σημαντική άποψη να συνεισφέρω. Αυτοί που βιώνουν την κατάσταση, είναι καλύτερα σε θέση και να την εκτιμήσουν. Εδώ θέλω να παρατηρήσω κάποια πράγματα και να παραπέμψω σε πλησιέστερους παρατηρητές.

- Όσοι βλέπουν στις μαφίες του Μυλοποτάμου κάποιου είδους "αντεξουσιαστές" και "εχθρούς του κράτους", είναι μακριά νυχτωμένοι. Η κατάσταση αυτή προέκυψε ως αποτέλεσμα π…

Το όπλο της λανθασμένης πρόβλεψης

Επ' αφορμή της νικηφόρου μάχης του πακέτου λιτότητας και της σίγουρης επιστημοσύνης με την οποία ο Υπουργός Οικονομικών μετέφερε την αισιοδοξία του, ας εξετάσουμε τις βάσεις της και την προϊστορία των επισήμων εκτιμήσεων για την πορεία της Οικονομίας της χώρας μας στα χρόνια της κρίσης:
Sins of Commission Από το Real World Economics Review, o Jesse Frederik, στο άρθρο του "Folly from Olly. The disasterous quality of the economic predictions of the European Commission" κάνει την παρακάτω παρατήρηση σε ότι αφορά τις προβλέψεις της Κομισιόν για τις επιδόσεις της Ελληνικής οικονομίας, κατά την διάρκεια του Μεγάλου Ελληνικού Κραχ, την οποία μετάφρασα στα Ελληνικά (χωρίς την άδεια του συγγραφέα, ελπίζω στην κατανόησή του λόγω της πιεστικής επικαιρότητας):



 Στον πίνακα παρουσιάζονται οι πέντε ενημερώσεις της εκτίμησης της Κομισιόν, κατά την διάρκεια του έτους με την πρώτη να δημοσιεύεται την άνοιξη της προηγούμενης από την εκτιμώμενη χρονιά. Σημειώνω πως η τελευταία επικαιροπ…

Πείνα, λιποθυμίες και η χρησιμότητα του λαϊκισμού: μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη

Με αφορμή μια συζήτηση με τον Πάσχο Μανδραβέλη στο twitter

[Δημοσιεύθηκε στην διαδικτυακή Αυγή 2/12/2013]



Η είδηση-μαϊμού (όπως ήταν σχεδόν εξαρχής φανερό νομίζω) περί θανάτου από πείνα 16χρονου στην Πλατεία Αμερικής, προκάλεσε μια συζήτηση στο twitter με τον Πάσχο Μανδραβέλη που άδραξε την αφορμή να καταγγείλει την ψευδή καταστροφολογία της αριστεράς.

@Mandravelis Η πείνα των μαθητών δεν είναι hoax http://t.co/WbAe7biTwp
— talws (@talws) November 25, 2013 Του υπέδειξα πως η πείνα στην Ελλάδα δεν είναι μύθος, παραπέμποντάς τον  στο σχετικό άρθρο της Ημερησίας (προκειμένου να μην υπάρχει θέμα επαρκούς καθεστωτικότητας των πηγών). Ο ΠΜ σε ποστ στου στο twitLonger απάντησε πως δεν υπάρχει πείνα στην Ελλάδα, μόνο φτώχεια και ότι όλα αυτά περί λιποθυμιών από την πείνα στα σχολεία είναι "hoaxes" - αστικοί μύθοι: "Η φτώχεια δεν είναι hoax. Είναι πραγματικότητα. Οι λιποθυμίες από την πείνα, είναι hoax. Ποτέ δεν στοιχειοθετήθηκαν, πάντα ήταν καταγγελίες του στιλ «άκουσα...», «μου …