21.11.06

Βύρων Πολύδωρας: ηθικός αυτουργός





‘‘Προς όλους τους επιτελικούς (σχεδιάσαντες) και επιχειρησιακούς (εφαρμόσαντες) αξιωματικούς και απλούς αστυνομικούς :
Η επιχείρηση (της ακώλυτης και ειρηνικής διεξαγωγής) της πορείας πέτυχε, ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!
Είδα επαγγελματισμό, μεθοδικότητα, σχέδιο και εφαρμογή του, ψυχραιμία και αυτοματισμό στη δράση που είχαν ως επακόλουθο την επιτυχία.
Σε όλα τα σημεία χρειαζόμαστε βελτίωση. Θα την κατακτήσουμε.
Για τη Δημοκρατία μας, για την κοινωνία μας! Συγχαίρω,

Βύρων Γ. Πολύδωρας ’’.


Τα επεισόδια που έγιναν στην επέτειο του Πολυτεχνείου, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, είναι ενδεικτικά της προϊούσας αστυνομοκρατίας που επιβάλλεται σε όλη την επικράτεια. Δεν πρόκειται για τυχαία συμβάντα, αλλά για στοιχεία μιας πολύ συγκεκριμένης στρατηγικής: της στρατηγικής που έχει σαν στόχο την αποθάρρυνση των διαδηλώσεων και των διαμαρτυριών δια της εξόφθαλμης βίας. Αυτό το είχαμε δει και στις διαδηλώσεις για την παιδεία, το καλοκαίρι και το φθινόπωρο.

Το γιατί τώρα και γιατί με τέτοια ένταση έχει να κάνει με την συγκυρία της έναρξης προώθησης διαφόρων "μεταρρυθμίσεων", πιστεύω, που δημιουργούν και θα δημιουργήσουν αντιδράσεις. Επειδή οι διαμαρτυρίες χαλάνε την εικόνα των σεμνών και ταπεινών και δημιουργούν εικόνα αμφισβήτισης, αλλά από την άλλη οι αντικειμενικοί λόγοι για τέτοιες διαμαρτυρίες αυξάνονται και θα αυξάνονται, χρησιμοποιείται αποτρεπτικά η στρατηγική του Φρενιασμένου Μπάτσου-"μη μου κολλάς είμαι παράλογα βίαιος και ασύδοτος": αστυνομία εκτός ελέγχου, χωρίς συνέπειες για τις αγριότητές της (άρα με τις ευλογίες της εκτελεστικής και όχι μόνον εξουσίας), με αρωγή Αγνώστου Ταυτότητας Οπλοφορούντων Υποκειμένων (ΑΤΟΥ), έναντι δικαίων και αδίκων - και αν κοττάς έβγα στο πεζοδρόμιο να σου δείξω... Ταυτόχρονα στόχος είναι η ταύτιση κάθε διαμαρτυρίας/διαδήλωσης με "επεισόδια" και η δυσφήμησή της, κάνοντας τον βίο αβίωτο στους περαστικούς, στους περίοικους, στους επιβάτες, τους αυτοκινητιστές κοκ και τρομάζοντας όσο περισσότερο γίνεται τον κόσμο για τους "γνωστούς αγνώστους" - με την ευγενή αρωγή επιλέκτων μονάδων των ΜΜΕ.

Σημειώνω ενδεικτικά τον κόπο στον οποίο μπαίνει τελευταία η αστυνομία να αποκλείει όλο το κέντρο της Αθήνας όταν γίνεται διαδήλωση σε έναν δρόμο, την επάνοδο του φακελλώματος και την τρομολαγνική αμεσότητα των ΜΜΕ, που αφενός θεωρούν μια μολότωφ πολύ σημαντικότερη από 10.000 ειρηνικούς διαδηλωτές και αφετέρου προειδοποιούσαν π.χ. τον κόσμο να μην κατέβει στο κέντρο στις 17 γιατί θα γίνουν επεισόδια (είχαν και λεπτομερείς "πληροφορίες" μάλιστα). Παράλληλα γίνεται κάθε προσπάθεια να θεωρηθεί δια της επαναλήψεως (που είναι η μήτηρ της μαθήσεως υπενθυμίζω) η χρήση των χημικών για ψύλλου πήδημα απόλυτα θεμιτή (σημειώνω: στην Λάρισα μέσα στο γήπεδο είχαν ρίξει τις προάλλες δακρυγόνα - ή τι στο διάλο είναι αυτά τα δηλητήρια - και έπεφταν οι παίκτες σαν μύγες μέσα στο γήπεδο και οι θεατές στις κερκίδες, χωρίς να βρεθεί ένας δημοσιογράφος να πει "τι πράγματα είναι αυτά μπορεί να σκοτώσετε κανέναν"), ενώ αυτά όλα συνοδεύονται από την διάχυτη δυσφήμιση όσων διαδηλώνουν ή απλώς διαμαρτύρονται δημόσια για οποιονδήποτε λόγο... Τα συνηθισμένα δηλαδή που ξέρουμε από παλιά, αλλά η ένταση τους τον τελευταίο καιρό και μάλιστα στις 17/11 υπό την καθοδήγηση του Praetor Maximus Byron, θυμίζουν όντως "μέρες του '63".

Η εμφάνιση κουκουλοφόρων αστυνομικών με πολιτικά, δεν είναι βέβαια Πολυδώρια πρωτοτυπία (στα τέλη της δεκαετίας του 1980 είχα ο ίδιος παρακολουθήσει την κάθοδο από κλούβα επαγγελματιών διαδηλωτών για να αναμιχθούν με το πλήθος - έναν είχα δει μετά να πρωτοστατεί σε επεισόδια), ούτε και οι "αγανακτισμένοι πολίτες - παρακρατικές δυνάμεις". Αλλά η συνολική εικόνα της συμπεριφοράς της αστυνομίας δηλώνει την συνολική της μετακίνηση σε "[ευρείας κλίμακας] μεθόδους ανορθόδοξης αστυνόμευσης, δηλαδή μεθόδους που μετακινούν τη δράση της αστυνομίας στην γκρίζα ζώνη με το παρακράτος" - η στρατηγική της έντασης που λέγαμε - και αυτή είναι μια επιλογή που δεν έγινε από μεμονωμένους διοικητές, αλλά καταφανώς από το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης του οποίου ο πολιτικός προϊστάμενος συστηματικά κάνει ότι περνά από το χέρι του να "ενθαρρύνει" την "αμυντική" στάση των "ακούνητων και αγέλαστων στρατιωτών" του, των συγχρόνων "Πραιτόρων" του. Ακόμα περισσότερο βέβαια, αποκλείεται η στρατηγική αυτή να εφαρμόζεται εν αγνοία της κυβέρνησης γενικά και του πρωθυπουργού ειδικά.

Για την αλητεία λοιπόν των παλληκαράδων που σάπισαν στο ξύλο τον Αυγουστίνο Δημητρίου, ο οποίος επιπλέον κατά τα φαινόμενα δεν έκανε τίποτα το επιλήψιμο (βίντεο από το Mega εδώ για download από την Βαβυλωνία) βασικός υπεύθυνος είναι προσωπικά ο κ. Πολύδωρας τουλάχιστον, και πιθανόν ο ίδιος ο Καραμανλής. Οι βιαιοπραγούντες αστυνομικοί έχουν σημαντική ποινική ευθύνη, αλλά η πολιτική ευθύνη, η ηθική αυτουργία της επιθέσεως, είναι όλη κυβερνητική.

ΥΓ1: Η στάση των ΜΜΕ υπήρξε "ανάμικτη" (όρα J95), αλλά στο απόσπασμα από το Mega και ο Στραβελάκης και ο Οικονομέας την πέφτουν υποδειγματικά στον εκπρόσωπο της αστυνομίας, ο οποίος δίνει παράσταση θεάτρου παραλόγου.
ΥΓ2: "Βοηθεια σας παρακαλώ" Remix: SykoFantiS_Bastoyni: Συνέπειες
ΥΓ3: Από τα όσα είπε ο Α.Δ. από το νοσοκομείο:

«Τι έφταιγα; Τι έκανα; Πέρασα μπροστά από τους αστυνομικούς - όχι εκεί που γίνονταν οι φασαρίες, από την κάτω πλευρά. Περνούσα από την Καμάρα και πήγα να δω τι γίνεται. Κάπνισα ένα τσιγάρο και ξεκίνησα να φύγω. Ξαναπέρασα από μπροστά τους, δεν ήξερα ότι ήταν αστυνομικοί. Αρχισαν να με χτυπούνε με κλοτσιές και έπεσα κάτω. Τους έλεγα ότι "είμαι Κύπριος, δεν έχω σχέση". Τρία άτομα με σήκωσαν πάνω και με χτύπησαν στο πρόσωπο. Ούτε σε ταινία δεν έχω δει τέτοιο πράγμα...
...Ενας με πίεζε να μου σπάσει το γόνατο. Μου έβαλαν χειροπέδες ύστερα από 20 λεπτά. Με χτυπούσαν μπροστά στους καθηγητές. Με κλοτσούσαν και μέσα στο τμήμα. Τα μάτια μου ήταν πρησμένα και δεν έβλεπα τίποτα. Φοβόμουν ότι είχα εσωτερική αιμορραγία, ότι θα πέθαινα. Τέσσερις ώρες ήμουν μέσα στα αίματα...
Χωρίς να βλέπω κατάφερα να τους στείλω μήνυμα με το κινητό που είχα κρυμμένο μέσα στα εσώρουχά μου. Δεν περιγράφεται αυτό που έζησα».

8 σχόλια:

Chaca-Khan είπε...

Δυστηχώς δε νομίζω να είναι τόσο μελετημένο. Όλο αυτό το κλίμα πάει πακέτο με το υπόλοιπο κλίμα μέσα στο οποίο χαροπαλεύουμε οι υπόλοιποι. Διαβάζω από δω, από κει. Συμπέρασμα άλλο δε βγαίνει από το ότι πρέπει να γίνει της πουτάνας, sorry.

unibrain είπε...

Το πολιτικό Ίντερνετ
Πολλές φορές αναρωτιέμαι με ποιο τρόπο θα μπορούσε να ξεπηδήσει μία πολιτική κίνηση από το διαδίκτυο. Πως θα μπορούσε να φτιαχτεί το πρώτο διαδικτυακό κόμμα.
Κάποτε οι επαναστάτες έπρεπε να αναζητηθούν ανάμεσα στους πεινασμένους. Εδώ (και εννοώ όχι μόνο αυτό το σάιτ) αναρωτιέμαι, ποιος είναι τρόπος ,για να πείσεις τους περισσότερους να πάψουν έστω και για μία στιγμή να έρχονται «εδώ» , για να ξύσουν την πληγή τους και να σηκώσουν για λίγο το βλέμμα.
Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν συνθήκες που σε άλλες φάσεις τις ιστορίας έθρεψαν καινούρια κινήματα. Αυτό όμως που είναι πράγματι εντυπωσιακό «εδώ» είναι οι εγκατεστημένες συνήθειες ( συχνά και με registration ) επαναστατικών και πολιτικών ομάδων. Παράδειγμα : α) Κωδικοποιημένη γλώσσα όπως τα γκρικλις β) μυστικές συναντήσεις γ) ροή μηνυμάτων και ιδεολογικών τοποθετήσεων δ) ΟΛΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΨΕΥΔΩΝΥΜΑ ε) ενημέρωση και ανοιχτή και επί μέρους ζ) κυκλοφορία ντοκουμέντων , η) ανατρεπτική διάθεση που ξεπερνάει τα όρια του ενθουσιασμού , που εμφανίζεται καθημερινά
Νομίζω ότι κάποια στιγμή πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για μία διαδικτυακή πολιτική κίνηση και φαίνεται πως αυτό δεν μπορεί να γίνει μόνο σε ένα σάιτ ή σε μία παρέα που υποστηρίζει κάποιες πολιτικές αντιλήψεις . Μάλλον πρέπει να υπάρξει συνειδητή συμμετοχή από διάφορα σάιτ που ηθελημένα ή μη είναι ήδη φυτώρια ιδεών και προσώπων.
Αν μπορούσαν οι πολιτικοί εκεί έξω να φανταστούν το πόσο εύκολα επικοινωνούμε , το πόσο καλά έχουμε γνωριστεί ενώ μεσολαβούν τέτοιες αποστάσεις , το πόσο αγανακτισμένοι είμαστε και πως όλο αυτό το ρευστό ιδεών και ανθρώπων κάποια στιγμή θα σπάσει το «φράγμα» και θα λειτουργήσει με χειμαρρώδη τρόπο, τότε κυριολεκτικά θα μας φοβόταν. Θα μας θεωρούσαν απειλή .
"Εδώ" το πρόσωπο και η ομάδα , οι ιδέες και η ατομική παρέμβαση του καθενός λειτουργούν χωρίς αντιπροσώπους. "Εδώ" η Δημοκρατία βρήκε την πριν από πολλούς αιώνες απολεσθείσα ψυχή της.
Πως μας βλέπουν; Οι πολιτικοί μας βλέπουν σαν ένα ακόμη χώρο όπως το ποδόσφαιρο , όπως η εκκλησία , όπως οι τηλεθεατές , για εύκολη άγρα ψήφων. Και να σκεφτείτε ότι : Πολλοί από αυτούς δεν ξέρουν να πατήσουν ούτε το enter , ξέρουν όμως να δώσουν εύκολα μια εντολή που θα πατήσει τη ζωή μας.
Όλα αυτά τι σημαίνουν ; Σημαίνουν ότι βρισκόμαστε ένα βήμα πιο μπροστά. Αυτό που εκείνοι θεωρούν οργάνωση για την επέκτασή τους , «εδώ» σε μας υπάρχει ήδη. Τα πράγματα είναι τόσο απλά. Να το ξαναπώ; Ένα mail μπορεί να μη αλλάξει τον κόσμο αλλά μπορεί να φέρει τις νέες δυνάμεις στον αγώνα για περισσότερη δημοκρατία με ανθρώπινο πρόσωπο.
Πιστεύω πως υπάρχουν δίπλα μας και τα πρόσωπα και η ικανότητα για να ξεπηδήσει ένας φρέσκος πολιτικός χώρος , με δύναμη και ιδέες για τον καινούριο κόσμο , που θέλουν να τον χτίσουν πάνω στα απαρχαιωμένα θεμέλια του φόβου, της δουλείας και του ματωμένου ιδρώτα των αποικιών τους.

Alberich είπε...

Νομίζω πως ο ρόλος των νοικοκυραίων, των ελληναράδων και των τηλεθεατών είναι πιο καθοριστικός, από αυτόν του Πολύδωρα.
Στον χώρο των μπάτσων πάντα ευδοκιμούσε μια συγκεκριμένη μαύρη ιδεολογία (την συνόψισε άριστα ο Μπαλάσκας,και μόνο δια της τηλεοπτικής παρουσίας του και τώρα και πριν λίγο καιρό), η οποία όμως τώρα είναι -πάλι- δημοφιλής σε μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού.

Ανώνυμος είπε...

ISTOLOGION,

I have ended up with no passport. I am trying to find what I can I do but it seems there is simply no convenient solution. You can read about it here.

http://zanat0s.typepad.com/brutal_facts/2006/11/passport_saga_t.html#comments

Read this and tell me where I should link it to

Also leave a comment and tell me your opinion. I am trying to find a solution but the Greek state doesn’t help.

astrojoggi είπε...

Ο κ Αντιδωρος ηθικος αυτουργος?
Δεν θα'σαι καλα...
Βλεπεις μπλε χημικα στους δρομους?
Ξυλο μετα παραδοσιακης μουσικης?
Εχει αποστρατευσει μπατσους ειδικευμενους στα ναρκωτικα η στην πορνεια?
Βοηθα οσους βαριουνται τα βουνα...τσομπαναρεους να βρουν μια απασχοληση...
Ξερει τι κανει
Ξερει τι θελει
Ξερει και απο λαδι...
Εξαιρετος νομικος και θα σας παρακαλουσα να μην δημιουργειτε
εντυπωσεις ...για την Δημοκρατικη Ιδεα Του περι προστασιας της κοινωνιας απο Κυπριακα στοιχεια...
Το ειπε και το παληκαρι...
-Περνουσα απο μπροστα τους καπνιζοντας!...
Τι αλλο θελετε ?
Για το καλο του τον "κοινωνησαν"! ...

talos είπε...

chaca-khan: Αν δεν είναι μελετημένο, τότε *ευτυχώς* που δεν είναι. Αλλά από την άλλη μην υποτιμάς την δυνατότητα προώθησης εκ των άνω περαιτέρω "ακροτήτων" σε ένα σώμα που το έχουν γαλουχήσει με την ιδέα των "κακών διαδηλωτών".

unibrain: Ενδιαφέροντα τα όσα λες. Εκτιμώ πως ίσως υπερτιμάς τις δυνατότητες του μέσου (που είναι απλά μέσο εντέλει), αλλά η ιδέα πως μπορεί να προκύψει κάτι συλλογικό από τα επί μέρους είναι ενδιαφέρουσα και αξίζει να την σκεφτούμε. Σημειώνω ότι στους πολιτικο-οικονομικούς αντίποδες οι e-roosters έχουν δημιουργήσει ακριβώς αυτόν τον πολιτικό πυρήνα και αυτό το διαδικτυακό σημείο πολιτικής αναφοράς και παρέμβασης το οποίο λες (μέσα στα πλαίσια του "νεοφιλελευθερισμού" χονδρικά μιλώντας). Επίσης σε Ευρωπαϊκό επίπεδο οι συμμετέχοντες (γενικά αριστεροί - σε πολλές εκδοχές), στην eurotrib.com προσπαθούν να δημιουργήσουν μια διαδικτυακή πλατφόρμα παρέμβασης και αντιλόγου στην κυρίαρχη οικονομική σκέψη σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Υπάρχει η δυνατότητα για κάτι παρεμφερές στην Ελλάδα;

Alberich: Οι "νοικοκυραίοι" είναι το φυσικό ακροατήριο του Πολύδωρα, αλλά δεν καθορίζουν την πολιτική της αστυνομίας - μάλλον αυτή καθορίζεται παίρνοντας υπόψη και αυτούς... Ανεξάρτητα από πάγιους Μπαλασκισμούς, δεν νομίζω ότι οι εξάρσεις της αστυνομικής βίας προέρχονται από τους ίδιους τους αστυνομικούς - χωρίς να νιώθουν ότι έχουν την ανοχή/συμπαράσταση των ανώτερών τους για τις ασχήμιες αυτές.

Η αποδοχή της "κανονικότητας" της άγριας καταστολής είναι άλλωστε πιστεύω και ένας από τους αδήλωτους στόχους της διευρυμένης αστυνομικής βίας...

astrojoggi: Έχετε φυσικά δίκιο... Όλα αυτά τα κάνει ο ΒΠ στον αγώνα εναντίον του καπνίσματος - τον έχουμε παρεξηγήσει.

Darthiir the Abban είπε...

Όλη αυτή η ιστορία της "προστασίας" είναι τμήμα της μεγαλύτερης προσπάθειας πλήρους ελέγχου.
Είναι δεδομένο ότι η αμφισβήτηση είανι η μόνη που γενά την πρόοδο αλλά και η μόνη που δυσκολεύει την ταχύτητα "οικονομικής ανάπτυξης". Λόγω του ότι σήμερα ενδιαφερόμαστε μόνο για εικονική ανάπτυξη της οικονομίας (βλέπε να βάλω περισσότερα φράγκα στην τσέπη μου, αδιάφορο αν τα αξίζω στην τελική) δεν θέλουμε την αμφισβήτηση.

Τώρα όσον αφορά τις επαναστάσεις, νομίζω ότι αυτό που λείπει ακόμα είναι το όραμα, και οι λόγοι αλλά και οι καταπιεσμένοι είναι πάρα μα πάρα πολλοί στις μέρες μας.

Παρόλ' αυτά, για να επανέλθουμε στο θέμα των αστυνομικών, πιστεύω ότι αφού είμαστε διατεθημένοι να επιτρέπουμε σιγά-σιγά την άλλωση των ατομικών μας ελευθεριών (προσωπικά στοιχεία, κάμερες παρακολούθησης, παρακολουθήσεις τηλεφώνων κτλ.) προς χάριν της καταπολέμησης των ταραχών (έως και της τρομοκρατίας) που οι ίδιες οι πολιτικές της άρχουσας τάξης δημιουργούν, είναι λογική η συνεχής αύξηση της αστυνόμευσης αλλά και της αστυνομικής βίας.

Εν ολίγεις, επειδή είμαι νόμιμος και δεν φοβάμαι αν με παρακολουθούν, δεν σημαίενι ότι έχει ο οποιοσδήποτε το δικαίωμα να με παρακολουθεί. Για κανέναν λόγο, ούτε καν για θέμα ασφάλειας.

Ανώνυμος είπε...

Den eimai kata opoiasdipote morfi agonos arki ayth na ginetai me exipno kai noimon tropo. H katastash sthn ellada me tis diadiloseis exei parei anexelektes diastaseis. AYto to pragma poy ginetai kathe fora sto kendro tis athinas einai poli makria apo opoiadipota praktikh agonos, toulaxiston opos ayth tha eprepe na ginetai simera apo emas toys ellines poy thelume na theorumaste kai noimon laos. Einai h logiki toy maziku plithus, kai ton zoodon enstikton kai tipota perisotero. Nomizo oti h astinomia poli kala kanei na prospathi na katatroposei kathe tetioy idus diadilosi.. ti sas fteiei re pedia o emporos h o aplos prolitis sto kedro tis athinas poy apla prospathi na kanei thn dulia toy kai esis mpenete kai ta spate ola? Kai pali nomizo oti h astinomia simperiferete poli malaka... h epoxi ton diadiloseon pethane kai tha prepei na to katalabun oli h ellines ayto to progma... nai stoys agones... nai ston epolito elenxo toy laoy pano stin kibernisi.. oxi stin logiki toy plithoyus kai ton zoon. Edo apla na sas po ti moy eixe anaferei enas gnorostos moy gia mia antistixi apofasi poy eixe parthi apo tin italiki kibernisi gia ta panepistimia toys... mu leei oti htan h proti fora poy den katabhkame stoys dromoys.. proti fora poy den ormixame san zoa na spasoyme ta panta... kai proti fora poy organothikame apotelesmatika me epitropes fititon poy apetise na akustun sto koinobulio.. kai mu leei xereis kati petixame.. o nomos den perase... nomizo oti ayto ta leei ola.. ellines xipniste reeeee kai payte na paraserneste apo to plithos kai ton aythormitismo sas... ayta pethanane...