Ανακρατικοποιήσεις
Εντός του πρώτου δεκαπενθημέρου του Ιανουαρίου θα προκηρυχθούν από τις διοικήσεις οι διεθνείς διαγωνισμοί για την παραχώρηση των μεγαλύτερων λιμανιών σε ιδιώτες
ΗΜΕΡΗΣΙΑ On Line 18/12/2007
Οι αποκρατικοποιήσεις που έχουν γίνει από τη δεκαετία του '90 και έπειτα - από την ΑΓΕΤ Ηρακλής και μετά - ήταν αποκρατικοποιήσεις κερδοφόρων εταιρειών, οι οποίες έγιναν προκειμένου να πάψει το κράτος να κάνει τον επιχειρηματία. Αυτή είναι η λογική της αποκρατικοποίησης
Γ. Αλογοσκούφης 17/12/06
Κοιτάζει κανείς τους υποψήφιους αγοραστές των κερδοφόρων κομματιών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά και Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης (στο άρθρο της Ημερησίας, άνω) και πέφτει πάνω σε τρία ονόματα, που είναι, λέγεται και τα φαβορί για την αγορά των μεγάλων Ελληνικών λιμανιών: Cosco, P(ort)S(ingapore)A(uthority) και Dubai Ports World. Τρεις από τις έξι που αναφέρονται. Μέσω της πώλησής των λιμανιών στις εταιρείες αυτές το κράτος θα απεκδυθεί τον ρόλο του "κράτους-επιχειρηματία" και θα προχωρήσει ατενίζοντας το μέλλον αισιόδοξα, έχοντας ξαλαφρωθεί από το βάρος εξαιρετικά κερδοφόρων δραστηριοτήτων, που επιτέλους θα τις αναλάβουν Ιδιώτες. Διότι το κράτος δεν μπορεί να λειτουργεί λιμάνια, καταλάβατε;
Τέλος πάντων το Ελληνικό κράτος δεν μπορεί να λειτουργεί λιμάνια. Άλλα κράτη δεν μοιάζει να έχουν πρόβλημα. Οι τρεις προαναφερθείσες εταιρείες-υποψήφιοι αγοραστές των ΟΛΠ (των φιλέτων του ΟΛΠ συγκεκριμένα, σιγά μην έπαιρναν και κάτι που έχει κόστος), είναι σε τελική ανάλυση κρατικές:
H Cosco: "China Ocean Shipping (Group) Company (abbreviated as COSCO) is one of the largest liner shipping companies serving companies all over the world. It is a government owned company of the People's Republic of China."
H Dubai Ports World: DP World is a subsidiary of Dubai World, a holding company owned by the government of Dubai in the United Arab Emirates.
Η PSA: Αν και δεν είναι εμφανές και δεν το διαφημίζει, σύμφωνα με το Salon είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης λιμένων στον κόσμο και είναι "state-owned".
Συνεπώς το κράτος επιχειρηματίας ζει και επεκτείνεται, απλά όχι στην Ελλάδα. Στην πραγματικότητα, είναι πιθανό τα Ελληνικά λιμάνια να περιέλθουν στην δικαιοδοσία του ευρύτερου δημοσίου τομέα άλλων χωρών (ο οποίος δεν έχει μάθει προφανώς ότι δεν τα καταφέρνει καλά και πρέπει να αυτοκαταργηθεί άρον-άρον). Αυτά για να ακριβολογούμε.
Σχόλια
Αραγε και στην Κίνα και στο Dubai οι υπάλληλοι σε αυτές τις εταιρείες έχουν μπει με τις ίδιες αδιαφανείς διαδικασίες, παίρνουν μεταταξεις για άλλους οργανισμούς και θέσεις, στελεχώνουν γραφεία και αφήνουν την δουλειά στο λιμάνι να βγει από τους νεο-προσληφθέντες?
Οι διοικήσεις των οργανισμών αυτών στην Κινα διορίζονται ανάλογα με τις φιλικές-προσωπικές σχέσεις που έχουν με τους αντίστοιχους υπουργούς, ανεξαρτήτως εμπειρίας ή συνάφειας με το αντικείμενο?
Το θέμα είναι πως όλα τα στραβά που πάει να διορθώσει η "ιδιωτικοποίηση" είναι κακά που πηγάζουν από την διαφθορά των δύο πελατειακών μας κομμάτων. Δεν είναι από την φύση του ο κρατικός τομέας προβληματικός (αν και ο ΟΛΠ π.χ είναι κερδοφόρος), είναι η διαχείρισή τους από την ΝΔ (και το ΠΑΣΟΚ παλαιότερα) που είναι προβληματική. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος να μοιράζεις την δημόσια περιουσία. Είναι λόγος να καταψηφίσεις τα λαμόγια....
σε γενικες γραμμες ναι :-) η κινα εχει μεγαλο ενδιαφερον, εχει εκτεταμενη διαφθορα αλλα για καποιον λογο καταφερνει να εχει μια καποια αξιοκρατια. η μεγαλη διαφορα ειναι ομως στα κινητρα νομιζω, στην Κινα αν δεν αποδιδεις σε μια θεση καρατομεισαι (και ενιοτε σε χωνουν και μεσα), στην Ελλαδα σε κανουν υπουργο.
Γενικά δεν είμαι από τους ανθρώπους που κοιτάω στο εξωτερικό για να πάρω παραδείγματα είτε αρνητικά είτε θετικά.
Τα προβλήματα υπάρχουν. Είναι εδώ στην Ελλάδα και είναι συγκεκριμένα. Και αυτα θέλουμε να λύθούν.
Για μένα απλά το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στα 2 μεγάλα κόμματα. Αλλα και στα 2 κόμματα της Αριστεράς. Που και αυτά αποτελούν μέρος της εξουσίας στην Ελλάδα και σημαντικό παράγοντα για όλα τα προβλήματα που βλέπουμε στον Δημόσιο τομέα.
Δεν εχω πρόβλημα να πωληθεί η Δημόσια Περιουσία αν αυτό γίνει με καλό τίμημα σαν να πουλιόταν αντίστοιχη ιδιωτική εταιρεία. Είμαι αντίθετος στο μοίρασμα και στο ξεπούλημα.
Αν το κράτος αγοράζει τον Γερμανό με 1 δις τότε ο ΟΛΠ θα πρέπει να αγοραστεί με τα 20πλάσια! Και ειδικά με την προοπτική των όσων θα μπορούσαν να γίνουν στο λιμάνι όλα αυτα τα χρόνια που ανήκει στο κράτος και δεν έγιναν για να διατηρηθεί το τίμημα σε χαμηλή τιμή.
Διευρύνεται ο κύκλος των εκβιαστών “προβληματικών”πολιτικών
Ο κ. ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΚΒΙΑΣΤΗΣ....
Ο κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ "ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ" ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ!!!! 22 Dec 2007 16:05 GMT
Ο κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΚΑΛΥΠΤΕ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΟ “ΑΖΗΜΙΩΤΟ” ΓΙΑ ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ !!!!!
Ο κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ "ΞΗΛΩΣΕ" ΤΗΝ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ
Διευρύνεται ο κύκλος των εκβιαστών “προβληματικών”πολιτικών
ΣΑΛΟΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ “ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ” ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΕΙΣ
Ο κ. ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΚΒΙΑΣΤΗΣ....
(Αλλά τι περιμένεις από έναν απατεώνα που δεν δηλώνει εκπαιδευτικός που είναι το επάγγελμά του αλλά δημοσιογράφος. Ενας φιλόλογος σε νυχτερινό σχολείο (που δεν πατάει και ποτε σύμφωνα με πληροφορίες από μέσα) και το παίζει ερευνητής της Εκπαίδευσης!!!!
Με τι προσόντα ρεεεεεεεεε!!!!???)
Ο κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΚΑΛΥΠΤΕ ΕΠΙΜΕΛΩΣ ΜΕ ΤΟ “ΑΖΗΜΙΩΤΟ” ΓΙΑ ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΤΗΣ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΤΗΣ ΜΑΡΙΕΤΤΑΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ !!!!!
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=661480
Ο κ. ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΕΚΒΙΑΖΕ ΤΗΝ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ "ΒΓΑΛΕΙ" ΤΟ ΣΚΑΝΔΑΛΟ!!! ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕΙ Ο ΚΑΤΣΙΚΑΣ? ΠΟΣΑ ΛΕΦΤΑ ΕΧΕΙ? ΠΩΣ ΒΓΑΖΕΙ ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ? ΠΟΤΕ ΕΓΙΑΝΑΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΙ ΟΙ “ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ”?
http://press-gr.blogspot.com/2007/07/blog-post_5632.html
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΚΒΙΑΣΤΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΠΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕ ΤΑ “ΝΕΑ” ΧΑΦΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΟΣ...
Ο κ. ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ΕΙΧΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΡΙΝ ΠΟΛΛΩΝ ΜΗΝΩΝ.
ΤΑ ΑΝΗΡΤΗΣΕ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΑΦΟΥ "ΛΑΔΩΘΗΚΕ ΔΕΟΝΤΩΣ" ΤΑ ΑΦΑΙΡΕΣΕ !!!!!!
ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο "ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ"....ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ ...ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΣΑΛΟΣ ΣΤΙΣ ΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ “ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ” ΠΟΥ ΒΛΕΠΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΚΟΜΑ “ΑΡΙΣΤΕΡΟ” ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΙΣ “ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ”
ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΗΓΕ ΣΤΗΝ ΑΣΑΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ "ΚΑΤΕΔΩΣΕ" ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΟΤΙ ΔΗΘΕΝ ΑΥΤΟΙ ΤΟΥ ΣΤΕΙΛΑΝ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ “ΥΠΟΠΤΟΥΣ” ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΝΤΟΥΣΑΝ (αν είναι δυνατόν) ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ ( www.alfavita.gr ) ΚΑΤΑ ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ!!
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΧΑΦΙΕ ΚΑΤΣΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑ ΣΤΕΙΛΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΗΓΟΡΕΙΣ!!
ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΓΡΑΨΕ: Αλλά τι περιμένεις από έναν απατεώνα που δεν δηλώνει εκπαιδευτικός που είναι το επάγγελμά του αλλά δημοσιογράφος. Ενας φιλόλογος σε νυχτερινό σχολείο (που δεν πατάει και ποτε σύμφωνα με πληροφορίες από μέσα) και το παίζει ερευνητής της Εκπαίδευσης!!!!
Με τι προσόντα ρεεεεεεεεε!!!!???
http://press-gr.blogspot.com/2007/12/blog-post_18.html
Αυτή είναι η Ελλάδα !! Η ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΜΕΤΡΙΩΝ.... ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΡΠΑΚΤΙΚΩΝ!!
http://kitrinos-typos.blogspot.com/2007/12/h.html
ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΑΡΑΚΟΠΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Η ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ "ΕΙΡΩΝΕΥΟΤΑΝ" ΤΟΝ ΕΥΕΡΓΕΤΗ ΤΗΣ ΠΕΤΡΟ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΕΛΕΓΕ ΟΤΙ Η "ΠΙΖΑ" ΔΕΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ!!
ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΑΘΕΙ Ο ΠΕΤΡΟΣ ΕΥΘΥΜΙΟΥ ΓΙΑΤΙ ΤΗΝ ΕΚΑΝΕ ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ ΣΤΗ ΣΕΛΕΤΕ !! ΑΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!!!
http://www.indymedia.org/en/2007/12/898437.shtml
ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΤΟ ΕΔΩΣΕ ΠΟΙΟΣ ΑΛΛΟΣ Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΛΑΙΔΗΣ ΛΑΜΟΓΙΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΠΟΥ ΔΙΩΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΣΤΗΝ “ΠΟΡΝΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΛΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ” ΦΟΙΤΗΤΡΙΩΝ (ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΜΥΝΗΣΗ ΣΥΓΓΕΝΗΣ ΚΑΠΟΙΑΣ - ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΣΩΣΕ ΠΡΙΝ ΤΗ ΡΙΞΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΟΡΝΕΙΑ - ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΚΟΥΛΑΙΔΗ. ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ ΜΕ ΤΗΝ ΦΙΛΗ ΤΟΥ ΜΑΡΙΑ ΔΑΜΑΝΑΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΝΑΚΟΥ ΚΑΛΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!!!)
ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ !!!!
Ο κ. ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ "ΞΗΛΩΣΕ" ΤΗΝ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ!!!! ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΩΞΕΙ ΤΗΝ ΕΥΗ ΜΠΟΤΣΑΡΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΠΑΙΤΕ/ΣΕΛΕΤΕ!!!! ΝΑ ΔΙΩΞΕΙ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΡΑΚΡΑΤΙΚΟ ΙΩΑΝΝΗ ΨΥΧΟΓΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΕΛΕΤΕ ΠΟΥ ΕΚΒΙΑΖΕΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ!!
ΚΑΘΑΡΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΑΔΙΑΦΘΟΡΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ
Είδα τον τίτλο και εντυπωσιάστηκα αλλά μόλις το διάβασα οκ.
Πάντως, ο λόγος που δεν θέλουμε το κράτος επιχειρηματία, δεν είναι μόνο επειδή κάθε μα κάθε κρατική εξουσία και επιχείρηση γίνεται εστία διαφθοράς και εκτροφείο παρασιτικών ομάδων. Το κράτος επιχειρηματίας, αποτελεί ουσιαστικό εμπόδιο στη λειτουργία της αγορας αφού παραβιάζει βασικούς κανόνες του νόμιμου ανταγωνισμού.
Ο κρατικός τομέας είναι από τη φύση του εστία διαφθοράς, δεν είναι ζήτημα κακοδιαχείρισης. Αν ισχυρίζεσαι ότι είναι ζήτημα διαχείρισης αυτόματα ηθικολογείς με την έννοια ότι προσδοκάς την παρουσία ανθρώπων που δεν θα ενδώσουν στη ροπή για κατάχρηση εξουσίας και παράνομο πλουτισμό.
Δεν τα εχουμε ( οι Φ) με το κράτος γενικώς και αορίστως, το πρόβλημά μας ξεκινά με την εξουσία.Τα διογκωμένα κράτη έχουν διογκωμένες εξουσίες και η εξουσία είναι ο εχθρός του λαού.
Τώρα, αυτό το ποστ είναι πολύ εύστοχο για να αποδείξει τον κακέκτυπο Φ της Νέας Δημοκρατίας που επισήμως (στο καταστατικό της) τον έχει απορρίψει και τον θυμάται όταν τη βολεύει. Άνθρωποι κολλημένοι πάνω στην εξουσία, δεν πρέπει να πείθουν κανένα όταν παριστάνουν τους Φ.
Η εύρυθμη λειτουργία ενός λιμανιού είναι προϋπόθεση για μια σειρά άλλες οικονομικές δραστηριότητες. Η ιδέα ότι σώνει και καλά θα πρέπει από μόνα τους τα λιμάνια να μεγιστοποιούν το δικό τους κέρδος ως να ήταν ανεξάρτητα όλων των υπολοίπων οικονομικών μεγεθών τα οποία η δραστηριότητά τους επηρεάζει μου μοιάζει κάπως ανάπηρη. Γενικά η ιδέα της πώλησης βασικών υποδομών της χώρας σε τρίτους (που μόνο γνώμονα έχουν την μεγιστοποίηση της δικιάς τους κερδοφορίας, συχνότατα την βραχυπρόθεσμη μάλιστα κερδοφορία) για λόγους λογιστικής στην συγκεκριμένη περίπτωση, είναι άλλωστε πεπερασμένη στρατηγική (κάποια στιγμή σου έχουν τελειώσει τα προς πώληση).
Αθήναιε: Το κράτος δεν είναι η μόνη πηγή εξουσίας, κάθε άλλο. Απλώς στην εξουσία του κράτους έχεις κάποια ελάχιστη δυνατότητα (πολιτικής) παρέμβασης. Ο κρατικός είναι εστία διαφθοράς εξίσου (και σε συνάρτηση/συνεργασία με) τον ιδιωτικό τομέα. Είναι μια άλλη συζήτηση ίσως. Εδώ απλώς επισημαίνω την αντίφαση μεταξύ της κυβερνητικής ρητορικής και της πραγματικότητας.
philos: Δεν συμφωνώ πως τα δύο κόμματα της αριστεράς είναι σήμερα μέρος της εξουσίας στην Ελλάδα. Μπορείς να το διευκρινήσεις;
Δεν νομίζω ότι καμιά κυβέρνηση έχει βάλει στο στόχαστρο αππκλειστικά τις κερδοφόρες επιχειρήσεις πχ. Ολυμπιακή.
Τελικά ποιοι οι λόγοι να πουληθούν τα λιμάνια? Μάλλον έχει να κάνει με μια γενικότερη στρατηγική , την δημιουργία πύλης εισόδου στην Ευρώπη και όχι απλά με μια κίνηση του στυλ "ξεπουλάμε τα πάντα".
Έτσι λοιπόν, όλοι γνωρίζουν ότι το ελληνικό Δημόσιο ως manager παράγει προϊόν ακριβό, χαμηλής ποιότητας άρα μη ανταγωνιστικό. Η κερδοφορία των Δημόσιων επιχειρήσεων, όπου υπάρχει (όπως πιθανόν συμβαίνει στον ΟΛΠ), οφείλεται μόνο στο μονοπωλιακό χαρακτήρα αυτών των επιχειρήσεων, εκβιάζοντας έτσι τους πελάτες του.
Λέω πιθανόν να είναι κερδοφόρος ο ΟΛΠ, γιατί είναι επίσης πιθανόν ο δημοσιευόμενος ισολογισμός του να είναι επαρκώς μαγειρεμένος. Κάτι τέτοιο έχουμε γνωρίσει στο παρελθόν με επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, η ΕΒΖ και η ΑΤΕ, προκειμένου να εξυπηρετηθεί η εικόνα που ήθελε να προβληθεί η εκάστοτε κυβέρνηση γι αυτές.
Σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά, η λεγόμενη ιδιωτικοποίηση αν γίνει τελικά, θα αφορά κυρίως τον τομέα των containers. Για να πάρουμε ένα δείγμα της κρατικής ανικανότητας, ας δούμε ότι εν όψει της επέκτασης της ΕΕ, είχαμε υποβάλλει ένα σχέδιο επέκτασης των τμημάτων του λιμανιού για να κάνουν το transit από χώρες στον προθάλαμο της ΕΕ όπως η Βουλγαρία και η Ρουμανία. Το ύψος των επενδύσεων θα ήταν περί τα 750 εκατ. Ευρώ. Το σχέδιο αυτό έχει μείνει πίσω στην υλοποίηση κατά 7 τουλάχιστον χρόνια.
Τα σημερινά σχέδια δεν προβλέπουν πώληση ολόκληρου του λιμανιού όπως θέλουν οι συνδικαλιστές να το εμφανίζουν για τις δικές τους σκοπιμότητες, αλλά ζητείται ένας στρατηγικός επενδυτής, με συμφωνία 15-20 ετών, που να επενδύσει στη δημιουργία νέων σταθμών containers με άμεση δυνατότητα τριπλασιασμού της ικανότητας διακίνησης μαζί με τις εγκαταστάσεις και τα νέα μηχανήματα. Για το σκοπό αυτό χρειάζονται περί τα 750 εκατ. Ευρώ. Να τα κάνει αυτά το Ελληνικό Δημόσιο; Θα αστειευόμαστε προφανώς τη στιγμή που απέτυχε στο προηγούμενο project που ανέφερα πιο πάνω. Εκείνο το project θα γινόταν και με Ευρωπαϊκά χρήματα, τα οποία βέβαια κατασπαταλήθηκαν σε αδηφάγες τρύπες, όπως ακριβώς και στην Ολυμπιακή μα κυρίως στον ΟΣΕ.
Για τις περιπτώσεις λιμανιών που αναφέρε4ι ο Τάλως, στα οποία βασικός μέτοχος είναι το δημόσιο, και βέβαια υπάρχουν και δεν είναι και τα μόνα.
Ακόμα και η πολιτεία της Καλιφόρνια είναι ο μεγάλος μέτοχος στα λιμάνια της και αποκομίζει σημαντικά κέρδη από αυτά.
Σημασία έχει αν η διοίκηση ασκείται με κριτήρια αγοράς ή με τις εντολές των κομματικών και συνδικαλιστικών παραγόντων.
Τέλος για όσους θα ήθελαν να σχηματίσουν μια ιδέα για το πώς εξελίσσονται τα Ευρωπαϊκά λιμάνια και πως τα δικά μας ΟΛΠ και ΟΛΘ, ας ρίξουν μια ματιά εδώ: http://www.zbw.eu/zbw-publikationen/ie/2007/ie_docs_2007/ie0704-grossmann.pdf
Δεν μπόρεσα ούτε στα 10, ούτε στα 40 να βρω τα δικά μας!