Καλλιτεχνικό μήνυμα δημόσιας ενημέρωσης
Διακόπτω την ομαλή ροή του ιστολογίου αυτού, για να μεταδόσω μια έκτακτη ανακοίνωση που αφορά ένα μεγάλο μέρος των εν Ελλάδι τραγουδιστών, συνθετών κ.τ.τ.
Ο Φρεντ Βίλχελμς, αμερικάνος δικηγόρος μουσικών και συνθετών, σε πρόσφατο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο αμερικάνικο περιοδικό Counterpunch, αποκαλύπτει το εξής μίνι-σκάνδαλο που έχει και Ελληνικό ενδιαφέρον - όπως το δημοσιοποίησε σε σχετικό μήνυμά του προς κάθε ενδιαφερόμενο:
Το ζήτημα είναι ότι υποτίθεται ότι η SoundExchange "έψαξε" να βρει τους καλλιτέχνες αυτούς - αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι, αν δεν ζητηθούν, τα λεφτά αυτά παραμένουν στα χέρια της SoundExchange οπότε κάποιος μπορεί να αμφισβητήσει (όπως και ο Βίλχελμς) την "ένταση" αυτής της αναζήτησης.
Όπως και να έχει. η εταιρεία αυτή έχει συλλέξει σύμφωνα με τον κατάλογο που παρατίθεται δικαιώματα εκ μέρους ενός απίστευτα μεγάλου μέρους του Ελληνικού τραγουδιού, διαφόρων ειδών (π.χ. από τους Πυξ Λαξ μέχρι την Πόλυ Πάνου και την Τζένη Βάνου, μέχρι τον Γιάλλη Μαρκόπουλο, μέχρι τον Νότη και τον Καρβέλα). Ενδεικτικά, στο γράμμα Α για παράδειγμα, υπάρχουν τα παρακάτω Ελληνικά ονόματα:
AGGELOS DIONYSIOU (και ANGELOS DIONISIOU, AYYELOS DIONISIOU), ALEC R. CONSTANDINOS, ALEKA KANELLIDOU,ALEXANDROS DIMAS, ALEXANDROS KATZIS, ALEXIA, ANDREAS BASIOS, ANDREAS MIKROUTSIKOS, ANIZELA DIMITRIOU (και ANTGELA DIMITRIOU, ANTZELA DIMITRIOU), ANNA VISSI, ANTIPAS, ANTONI VARDIS (ANTONIS BARDIS), ANTONIS KALOYIANNIS...
Γενικά πρέπει να υπάρχουν συνολικά πάνω από 100 Ελληνικά ονόματα....
Το πόσο σκληρά ψάξανε φαίνεται από το ότι υπάρχουν στον κατάλογο ονόματα όπως Public Enemy και Public Image ltd. Τους οποίους υποψιάζομαι μπορώ να βρω προσωπικά σε λιγότερο από μισή ώρα...
Τέλος πάντων, δεν ξέρω τι γίνεται με δικαιώματα μη-αμερικάνων (αλλά αυτά είναι δικαιώματα που έχουν ήδη συλλέξει για τους καλλιτέχνες αυτούς και τα κρατάνε), τι παίζει με την ΑΕΠΙ π.χ. και δεν ξέρω για πόσα δολάρια μιλάμε, αλλά και τεν ντόλαρς να είναι που λέει ο λόγος, για ποιον λόγο να τα κρατά το ψυχοπαίδι της RIAA και να μην τα πιει ο Νότης καφέδες;
Για περισσότερα δείτε το site της SoundExchange (FAQ)
Αν γνωρίζετε από πρώτο ή δεύτερο χέρι όποιονδήποτε ή όποιαδήποτε στην λίστα, ή συγγενείς τους, για μπείτε στον κόπο να τους ειδοποιήσετε και αφήστε κανένα σχόλιο (ή email) αν μάθετε/ξέρετε κάτι παραπάνω.
Ο Φρεντ Βίλχελμς, αμερικάνος δικηγόρος μουσικών και συνθετών, σε πρόσφατο άρθρο του που δημοσιεύτηκε στο αμερικάνικο περιοδικό Counterpunch, αποκαλύπτει το εξής μίνι-σκάνδαλο που έχει και Ελληνικό ενδιαφέρον - όπως το δημοσιοποίησε σε σχετικό μήνυμά του προς κάθε ενδιαφερόμενο:
Η SoundExchange είναι η οντότητα που συλλέγει και διανέμει τα ποσά των καταβολών για πνευματικά δικαιώματα από την ψηφιακή διανομή της μουσικής. Αυτό περιλαμβάνει πνευματικά δικαιώματα από εκπομπές στο διαδίκτυο (streaming όχι download) και δορυφορικές ραδιοφωνικές υπηρεσίες. Τα ποσά αυτά είναι πληρωτέα από την 1η Φεβρουαρίου 1996. Αν η μουσική σας έχει παιχτεί στο διαδίκτυο από την ημερομηνία εκείνη και μετά, διακιούστε ενός μεριδίου από τα δικαιώματα.
Στις 15 Δεκεμβρίου 2006, οποιαδήποτε ποσά σχετικά με τέτοια δικαιώματα δεν έχουν ζητηθεί από τους καλλιτέχνες για μεταδόσεις μέχρι και τον Μάρτιο του 2000, δεν θα μπορούν να ζητηθούν πλέον.
Αν εσείς ως άτομο ή σαν μέλος συγκροτήματος δεν έχετε εγγραφεί στην SoundExchange μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου του 2006,θα χάσετε ότι ποσά σας αντιστοιχούν από δικαιώματα πριν τις 31 Μαρτίου του 2006.
Υπάρχουν χιλιάδες ταυτοποιημένοι καλλιτέχνες που θα χάσουν τα δικαιώματά τους αν δεν δράσουν πριν την τελική ημερομηνία. Η SoundExchange έχει συντάξει κατάλογο αυτών των "μη-ευρεθέντων" καλλιτεχνών στον ιστοχώρο της:
http://63.236.111.137/jsp/unpaidArtistList.jsp
Διαβάστε προσεκτικά την λίστα. Αν αναφέρεστε σε αυτήν, ακολουθήστε τις οδηγίες για σύνταξη αξίωσης πληρωμής.Δεν κοστίζει τίποτα και δεν παίρνει πολύ χρόνο. Αν εγγραφείτε τώρα θα λάβετε τα ποσά από πνευματικά δικαιώματα που δικαιούστε και αυτόματα όποια μελλοντικά...
Τα λεφτά αυτά ανήκουν στους καλλιτέχνες που βοήθησαν να δημιουργήσουν την μουσική.
Το ζήτημα είναι ότι υποτίθεται ότι η SoundExchange "έψαξε" να βρει τους καλλιτέχνες αυτούς - αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι, αν δεν ζητηθούν, τα λεφτά αυτά παραμένουν στα χέρια της SoundExchange οπότε κάποιος μπορεί να αμφισβητήσει (όπως και ο Βίλχελμς) την "ένταση" αυτής της αναζήτησης.
Όπως και να έχει. η εταιρεία αυτή έχει συλλέξει σύμφωνα με τον κατάλογο που παρατίθεται δικαιώματα εκ μέρους ενός απίστευτα μεγάλου μέρους του Ελληνικού τραγουδιού, διαφόρων ειδών (π.χ. από τους Πυξ Λαξ μέχρι την Πόλυ Πάνου και την Τζένη Βάνου, μέχρι τον Γιάλλη Μαρκόπουλο, μέχρι τον Νότη και τον Καρβέλα). Ενδεικτικά, στο γράμμα Α για παράδειγμα, υπάρχουν τα παρακάτω Ελληνικά ονόματα:
AGGELOS DIONYSIOU (και ANGELOS DIONISIOU, AYYELOS DIONISIOU), ALEC R. CONSTANDINOS, ALEKA KANELLIDOU,ALEXANDROS DIMAS, ALEXANDROS KATZIS, ALEXIA, ANDREAS BASIOS, ANDREAS MIKROUTSIKOS, ANIZELA DIMITRIOU (και ANTGELA DIMITRIOU, ANTZELA DIMITRIOU), ANNA VISSI, ANTIPAS, ANTONI VARDIS (ANTONIS BARDIS), ANTONIS KALOYIANNIS...
Γενικά πρέπει να υπάρχουν συνολικά πάνω από 100 Ελληνικά ονόματα....
Το πόσο σκληρά ψάξανε φαίνεται από το ότι υπάρχουν στον κατάλογο ονόματα όπως Public Enemy και Public Image ltd. Τους οποίους υποψιάζομαι μπορώ να βρω προσωπικά σε λιγότερο από μισή ώρα...
Τέλος πάντων, δεν ξέρω τι γίνεται με δικαιώματα μη-αμερικάνων (αλλά αυτά είναι δικαιώματα που έχουν ήδη συλλέξει για τους καλλιτέχνες αυτούς και τα κρατάνε), τι παίζει με την ΑΕΠΙ π.χ. και δεν ξέρω για πόσα δολάρια μιλάμε, αλλά και τεν ντόλαρς να είναι που λέει ο λόγος, για ποιον λόγο να τα κρατά το ψυχοπαίδι της RIAA και να μην τα πιει ο Νότης καφέδες;
Για περισσότερα δείτε το site της SoundExchange (FAQ)
Αν γνωρίζετε από πρώτο ή δεύτερο χέρι όποιονδήποτε ή όποιαδήποτε στην λίστα, ή συγγενείς τους, για μπείτε στον κόπο να τους ειδοποιήσετε και αφήστε κανένα σχόλιο (ή email) αν μάθετε/ξέρετε κάτι παραπάνω.
Σχόλια
Kick back watch it crumble
See the drowning, watch the fall
I feel just terrible about it
That's sarcasm, let it burn
I'm gonna make a toast when it falls apart
I'm gonna raise my glass above my heart
Then someone shouts "That's what they get!"
For all the years of hit and run
For all the piss broke bands on VH1
Where did all, their money go?
Don't we all know
Parasitic music industry
As it destroys itself
We'll show them how it's supposed to be