30.1.08

Συνέντευξη Κουβέλη στο Πολιτικό Μπλογκ

Ενημέρωση 5/2/08. Η συνέντευξη Κουβέλη στο Πολιτικό Μπλογκ εδώ:



Έχοντας ήδη προβάλει την συνέντευξη του Α. Τσίπρα στον Ματθαίο Τσιμιτάκη, υποχρέωσή και χαρά μου είναι να παραπέμψω σε διαδικτυακή συνέντευξη (με τον παλιό τρόπο, χωρίς live και streaming) του έτερου υποψηφίου προέδρου του ΣΥΝ, του Φώτη Κουβέλη, του, πρωτοπόρου σε πολιτικές συνεντεύξεις Πολιτικού Μπλογκ. Όσοι πιστοί προσέλθετε και καταθέστε τα ερωτήματά σας στον Φ. Κουβέλη μέχρι και σήμερα το βράδυ (εκτός αν εννοεί την άλλη Τετάρτη, δεν είμαι σίγουρος).

Ομολογώ ότι αυτές τις πρωτοβουλίες πολιτών τις γουστάρω πολύ, έχουν μια ενδιαφέρουσα και ενδεχομένως ουσιαστική δυναμική...

17.1.08

Πραγματεία περί συνέπειας λόγων και έργων

Hypocrisy can afford to be magnificent in its promises, for never intending to go beyond promise, it costs nothing
- Edmund Burke

Την 17η Φεβρουαρίου του 2004, μεσούσης της προεκλογικής τότε περιόδου και λιγότερο από ένα μήνα πριν την επικράτηση της ΝΔ στις εκλογές ο Κ. Καραμανλής δήλωνε στους Αγίους Αναργύρους, παρουσιάζοντας την "Χάρτα της καθημερινότητας για την Αττική", μεταξύ άλλων αξιοσημείωτων (βλ. παρακάτω) σε σχέση με τα όσα ακολούθησαν, τα εξής:

[Για το] Ελληνικό. Πιστεύω πως όλοι συμφωνήσαμε, μετά από εκτενή διάλογο που κάναμε με τους φορείς και με τους εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ότι το Ελληνικό είναι μια από τις τελευταίες ευκαιρίες για την αύξηση του πρασίνου στην πόλη. Δεν υπάρχει δίλημμα τσιμέντο ή πράσινο. Η απάντηση είναι ξεκάθαρη και αυτονόητη. Δεσμευόμαστε ότι οι χώροι που απελευθερώθηκαν, στο μεγαλύτερο ποσοστό τους, θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δημιουργία πρότυπου πάρκου. Μικρό ποσοστό των χώρων θα χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία εγκαταστάσεων πολιτιστικού και αθλητικού χαρακτήρα, σε συνεργασία και μετά από διάλογο με τις τοπικές κοινωνίες. Οι γειτονικοί δήμοι θα έχουν βαρύνοντα λόγο στην επιλογή της τελικής λύσης. Η διαχείριση θα γίνεται από το ειδικό Ταμείο του Πάρκου, στο οποίο θα συμμετέχουν οι γειτονικοί δήμοι. Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη του Πάρκου θα γίνει με διεθνή διαγωνισμό.


Μελέτη του ΥΠΕΧΩΔΕ τον περασμένο Νοέμβριο για τον χώρο του Παλαιού Αεροδρομίου προβλέπει τα εξής:

To κόκκινο είναι κτήρια



- «Επιχειρηματικό Κέντρο» σε έκταση 78.000 τ.μ., το οποίο θα έχει χαρακτήρα πολεοδομικού κέντρου με υψηλά κτίρια διοίκησης, γραφείων, καθώς και κοινωφελών και πολιτιστικών λειτουργιών.

- 3 κτιριακά συγκροτήματα σε περιοχές γενικής κατοικίας συνολικής έκτασης 114.000 τ.μ., με δυνατότητα κατασκευής τριώροφων και υψηλών κτιρίων.

- 1 κτιριακό συγκρότημα σε περιοχή αμιγούς κατοικίας έκτασης 74.000 τ.μ., με δυνατότητα κατασκευής έως τετραώροφων κτιρίων.

- Τουριστικές εγκαταστάσεις (δηλ. ξενοδοχειακό συγκρότημα) στην περιοχή του λεγόμενου «Ολυμπιακού Κέντρου Ιστιοπλοΐας» έκτασης 5.000 τ.μ., με δυνατότητα κατασκευής και υψηλών κτιρίων.

- Χρήσεις τουρισμού, αναψυχής και πολιτισμού στην περιοχή του πρώην δυτικού αερολιμένα, σε προνομιακή έκταση 29.000 τ.μ., με πρόσβαση στην παραλιακή ζώνη και το Αθλητικό Κέντρο Αγ. Κοσμά, με δυνατότητα κατασκευής έως τριώροφων κτιρίων.


Παραθέτω και μια άλλη φράση από την ίδια ομιλία του 2004, σχολιασμένη μέσω συνδέσμων, σε παρεμφερές και επίκαιρο θέμα:
Το πράσινο του Υμηττού θυσιάστηκε, τόσο άδικα και προκλητικά. Κάθε φορά που υπάρχει μια έντονη βροχόπτωση, οι Δήμοι του Υμηττού σημαίνουν συναγερμό, αφού δεν υπάρχει πια ο φυσικός φράχτης προστασίας. Έχει χαθεί ήδη πολύτιμος χρόνος. Τώρα είναι η ώρα των αποφάσεων και των έργων. Έχουμε δύο βασικές και αδιαπραγμάτευτες αρχές για το περιαστικό και το αστικό πράσινο.

Αρχή πρώτη: Τα δάση αποτελούν εθνικό πλούτο. Έχουμε χρέος για την προστασία και την αποκατάστασή τους προς όφελος του πολίτη. Διάτρητες διατάξεις, που εξυπηρετούν τα συμφέροντα των λίγων σε βάρος του κοινωνικού συνόλου, δεν γίνονται δεκτές. Δεν αρμόζουν στη Νέα Διακυβέρνηση. Απορρίπτονται.

Αρχή δεύτερη: Οι κάτοικοι των αστικών περιοχών της Χώρας μας δικαιούνται το ίδιο ποσοστό πρασίνου με τους πολίτες των άλλων χωρών της Ε.Ε.

14.1.08

Προβλήματα στο νομοσχέδιο για την Μαϊκροσοφτ


Αναδημοσιεύω εδώ ανακοίνωση του Ελληνικού FFII, της Hellug και του digitalrights σχετικά με την συμφωνία Microsoft Ελληνικού Δημοσίου και το κατατεθέν σχετικό νομοσχέδιο:
Προβλήματα στο νομοσχέδιο για τη Microsoft

Αθήνα, 14 Ιανουαρίου 2008. Σοβαρά προβλήματα έχουν εντοπιστεί στη συμφωνία κυβέρνησης-Microsoft, η οποία κατατέθηκε την Πέμπτη στη Βουλή ως νομοσχέδιο. Άνθρωποι από τον ακαδημαϊκό χώρο και ιδιώτες συνεχίζουν να εξετάζουν τη συμφωνία, ανακαλύπτοντας νέες αδυναμίες.

Το νομοσχέδιο ουσιαστικά αποτελείται από μία πρόταση μόνο: η συμφωνία που υπογράφηκε ανάμεσα στον Υπουργό Οικονομικών κ. Αλογοσκούφη και στον πρόεδρο της Microsoft Bill Gates το Φεβρουάριο 2006 αποκτά ισχύ νόμου.

Νομιμότητα

Το πρώτο πρόβλημα είναι η ίδια η ύπαρξη του νομοσχεδίου. «Αν η συμφωνία ήταν νόμιμη, τότε δεν θα χρειαζόταν νομοσχέδιο που να τη "νομιμοποιεί"», εξηγεί ο Αντώνης Χριστοφίδης, εκπρόσωπος του FFII. «Αν ένας νόμος λέει ότι επιτρέπεται η δόμηση ενός συγκεκριμένου κτιρίου, η μόνη εξήγηση είναι ότι το κτίριο είναι, κατά τα άλλα, αυθαίρετο.»

Διαφάνεια

Δεύτερο πρόβλημα είναι ότι η πολλά σχετικά έγγραφα απουσιάζουν. Η συμφωνία με τη Microsoft, που αναπαράγεται στο κείμενο του νομοσχεδίου, παραπέμπει σε δέκα άλλες συμβάσεις που δεν περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και δεν έχουν γίνει γνωστές. Για
παράδειγμα, ενώ αναφέρεται ότι θα γίνει προμήθεια αδειών για τουλάχιστον 70 χιλιάδες υπολογιστές, δεν αναγράφεται ούτε το ακριβές πλήθος, ούτε για ποιο λογισμικό θα είναι, ούτε η τιμή αγοράς, παρά γίνεται παραπομπή σε ξεχωριστή σύμβαση. Έτσι, οι βουλευτές καλούνται ουσιαστικά να υπογράψουν λευκή επιταγή στη Microsoft.

Ο κ. Αλογοσκούφης είχε δηλώσει στη Βουλή στις 22 Ιουνίου 2007 ότι είχε προηγηθεί η αποστολή της συμφωνίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση για έγκριση, ώστε να «...είμαστε βέβαιοι ότι είναι απόλυτα συμβατή με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Από τότε δεν έχει αναφέρει τίποτε άλλο σχετικά, και δεν έχει παρουσιάσει κανένα έγγραφο για το πού υποβλήθηκε και τι αποτελέσματα είχε η διαδικασία.

Τέλος, οι περισσότερες ημερομηνίες που προβλέπει η συμφωνία έχουν παρέλθει. Για παράδειγμα, η συμφωνία προβλέπει προμήθεια τουλάχιστον 30 χιλιάδων αδειών χρήσης ως τις 31 Δεκεμβρίου 2006. Καμία πληροφόρηση δεν υπάρχει ως προς το τι έχει γίνει μέχρι στιγμής σχετικά.

Ανακρίβειες

Τρίτο πρόβλημα είναι ότι η αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου έχει σοβαρές ανακρίβειες. Αναφέρει ότι η συμφωνία με τη Microsoft θα έχει οικονομικά οφέλη. Όμως, το κόστος των αδειών χρήσης που προβλέπονται στη συμφωνία εκτιμάται σε μεταξύ 9 και 36 εκατομμύρια ευρώ (δεν μπορεί να υπολογιστεί με ακρίβεια γιατί οι λεπτομέρειες καθορίζονται σε ξεχωριστή, άγνωστη σύμβαση) μέχρι το 2009, συν το κόστος των
αναβαθμίσεων που θα γίνουν μετά. Εντούτοις, διεθνείς εταιρείες όπως η Canonical και η RedHat προσφέρουν άδειες χρήσης για το λογισμικό τους χωρίς κόστος, με απεριόριστο δικαίωμα αναβάθμισης για πάντα. Η εισηγητική έκθεση παρουσιάζει λοιπόν ένα άσκοπο κόστος δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ ως οικονομικό όφελος.

Η αιτιολογική έκθεση αναφέρει επίσης ότι οι άδειες χρήσης θα δοθούν με έκπτωση μέχρι και 20%. Εντούτοις, τίποτε σχετικό δεν προκύπτει από το κείμενο της συμφωνίας.

Συμπεράσματα και σχόλια

Η συμφωνία προβλέπει κυρίως την αγορά τουλάχιστον 70,000 αδειών χρήσης Microsoft. Η ίδρυση κέντρου καινοτομίας της Microsoft, που είναι αυτό που προβάλλεται, καθώς και τα υπόλοιπα, είναι λεπτομέρειες για τις οποίες δεν προβλέπεται τίποτα συγκεκριμένο, παρά μόνο η υπογραφή ξεχωριστών συμβάσεων που θα καθορίζουν τις λεπτομέρειες και τους
όρους. «Όλη η "καινοτομία" καταλήγει σε μερικές άδειες χρήσης προϊόντων της Microsoft», σχολιάζει ο Χρήστος Λοβέρδος, σύμβουλος πληροφορικής στον ιδιωτικό τομέα.

Εναλλακτικές λύσεις προτείνει η διακήρυξη της κίνησης πολιτών digitalrights.gr, που έχει συγκεντρώσει 1100 υπογραφές. Ο κ. Νίκος Κοσσυφίδης εξηγεί: «Σε αντίθεση με την "κοινή ομάδα εργασίας" κυβέρνησης-Microsoft που προβλέπει η συμφωνία, εμείς προτείνουμε τη συγκρότηση μακροπρόθεσμης και υπερκομματικής πολιτικής για την
ανάπτυξη εγχώριας βιομηχανίας πληροφορικής με βάση το ελεύθερο λογισμικό, που θα εξυπηρετεί τις εθνικές ανάγκες, διασφαλίζοντας βιώσιμες κρατικές πληροφορικές υποδομές, με λειτουργία ανεξάρτητη από τα συμφέροντα συγκεκριμένων εταιρειών.»

Ο Διομήδης Σπινέλλης, Αναπληρωτής Καθηγητής Τεχνολογιών Υποστήριξης Διοίκησης στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο, συνοψίζει: «Αν και υπάρχουν πολλές διαθέσιμες επιλογές τεχνολογιών πληροφορικής, το σχέδιο νόμου δεσμεύει μακροπρόθεσμα τη χώρα στην προνομιακή μεταχείριση και υιοθέτηση των τεχνολογιών της Microsoft. Αγνοούνται έτσι οι αποφάσεις πολλών κρατών της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υιοθέτηση στη δημόσια
διοίκηση ανοικτών προτύπων και λογισμικού ανοικτού κώδικα. Αυτές οι εναλλακτικές επιλογές θα είχαν χαμηλότερο κόστος, ενώ θα ενίσχυαν την τεχνολογική ανάπτυξη και αυτοδυναμία των ελληνικών επιχειρήσεων και γενικότερα της Ελλάδας.»

7.1.08

Συνέντευξη Τσίπρα

Ενημέρωση 8/1: Έφυγε το Streaming και ανέβηκε η μαγνητοσκοπημένη συνέντευξη. Πηγή metablogging. Καταληκτικό ποστ στου Ματθαίου.
Ενημέρωση 7/1 7:30 περίπου: έληξε, βγαίνουν τα τσατ μποξ (ένα μέσο με λόγο σήματος/θόρυβο που τείνει στο 0 όπως είδα)... H οθόνη θα αντικατασταθεί με το βίντεο εν ευθέτω χρόνο


Ιδού η συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα για την οποία έγινε τόσος ντόρος στα ίντερντς, που λέει κι ο άλλος, από το metablogging μαγνητοσκοπημένη:



Αφενός να πω μπράβο στον Ματθαίο και σε όλη την ομάδα (και τον ευχαριστώ που συμπεριέλαβε μια δύο από τις ερωτήσεις μου στο σετ των 15 αρχικών της συνέντευξης) αλλά και στο metablogging - και αφετέρου να ευχηθώ η όλη φάση να είναι αρχή για πολλές παρόμοιες συνεντεύξεις πολιτικών (και όχι μόνο) γιατί το (έστω και μερικώς) αδιαμεσολάβητο έχει μεγάλη σημασία (και έχει σημασία να συνυπάρχει και με το διαμεσολαβημένο). Δεν δηλώνει καμία προσωπική προτίμηση αλλά ίσως θα είχε νόημα να οργανωθεί κάτι παρόμοιο και για τον Κουβέλη; Στην πραγματικότητα ένα μέρος του προσυνεδριακού διαλόγου θα μπορούσε να διεξαχθεί με τέτοια μέσα (με πρόσβαση μόνο σε γραφεία οργανώσεων βάσης αν το θέλει κανείς κλειστό) ή με πρόσβαση ανοικτή για όλους. Θα ήταν ευχάριστη έκπληξη αν το ίδιο το συνέδριο μεταδιδόταν μέσω ustream ή ό,τι άλλο προτιμά κανείς (νύξη προς το left.gr).

Τονίζω ότι αν αυτό σας φαίνεται χάι-τεκ, μεθαύριο (ήδη σήμερα κατ' άλλους) θα είναι άλλη μια τετριμμένη τεχνικά μέθοδος επικοινωνίας. Και σε λίγο εικάζω ότι θα παίζει και στις τηλεοράσεις... Ίδωμεν....

[Πιθανόν μετά την λήξη της συνέντευξη το ποστ αυτό να αυτοαναφλεχθεί, να αφαιρεθούν τα embedded αντικείμενα (οθόνη και chatbox) και να προστεθεί η συνέντευξη από το youtube... - έγινε]

8/1: Μεθεόρτιες σκέψεις: Έμαθα λοιπόν ότι live συνέντευξη τέτοιου είδους χωρίς κάποιο moderation στο (κάποιες φορές χαριτωμένο αλλά ως επί το πλείστον χαβαλέ) chat δεν γίνεται. Η ανακοίνωση των ερωτήσεων στον συνεντευξιαζόμενο και σε όλο τον κόσμο δίνει μεν άνεση ακριβολογίας και καλύτερης διατύπωσης στον ερωτώμενο, αλλά καταστρέφει το αυθόρμητο των απαντήσεων. Επίσης σε μία ώρα ο μόνος τρόπος να χωρέσεις 17 ερωτήσεις είναι να μην παρεμβαίνει ο ερωτών, που καλό θα ήταν (σε πολιτικές συνεντεύξεις) να μην είναι ένας, αλλά περισσότεροι (π.χ. 3) κάποιοι εκ των οποίων να είναι "εχθρικότερα" διακείμενοι προς εκείνον που δίνει συνέντευξη. Η δική μου ερώτηση μπλέχθηκε κάπως με τις ΠΑΣΟΚικές πρακτικές,που δεν ήταν στόχος μου, αλλού το πήγαινα, αλλά έδωσε την ευκαιρία στο ΑΤ να εξηγήσει τις διαφορές μεταξύ άμεσης εκλογής αυτοκράτορα και άμεσης εκλογής προέδρου δημοκρατικού εσωτερικά κόμματος. Ως ψηφοφόρος του ΣΥΝ και του ΣΥΡΙΖΑ είμαι από ικανοποιημένος μέχρι ενθουσιώδης για 14 από τις 17 απαντήσεις. Που δεν είναι κακό σκορ.