Φονιάδες

Καθώς όλα τα ΜΜΕ είχαν πέσει πάνω στο πτώμα του Ρώσου δραπέτη και το ζυγίζανε, το ανατέμνανε και το πασπατεύανε - με μια σχεδόν ηδονική ικανοποίηση θα έλεγε κανείς - στην Κρήτη, στο Ρέθυμνο, γινόταν ένα έγκλημα πρωτάκουστο και κτηνώδες:

Το έγκλημα έγινε τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς και ο 18χρονος Αλβανός δέχτηκε 17 μαχαιριές στην ταράτσα του σπιτιού του. Είχε προηγηθεί συμπλοκή ανάμεσα σε μια παρέα Αλβανών και Ελλήνων στην παλιά πόλη του Ρεθύμνου και ελαφρύς τραυματισμός του 18χρονου Ρεθυμνιώτη. Ο καταδρομέας πήρε μαζί του άλλους τέσσερις νεαρούς ηλικίας 18-21 χρόνων, τον 44χρονο πατέρα του και μια 28χρονη Βουλγάρα. Εισέβαλαν στο σπίτι του, ξυλοκόπησαν άγρια τον πατέρα του παιδιού, και νοσηλεύεται σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας, ενώ ο 18χρονος δολοφονήθηκε.


Δεν δολοφονήθηκε απλά - κατακρεουργήθηκε λίγα βήματα από τον άρρωστο πατέρα του που είχε ξυλοκοπηθεί αγρίως. 17 μαχαιριές του τράβηξε ο παλληκαράς:

Ο ανείπωτος πόνος του πατέρα που έχασε το 17χρονο γιο του, γίνεται οργή και ξέσπασμα. Ο νεφροπαθής από την Αλβανία, που είδε να δολοφονείται το παιδί του, ζητά την παραδειγματική τιμωρία των δολοφόνων που με ρατσιστικές προθέσεις κατάφεραν 17 μαχαιριές στο σώμα του νεαρού Αλβανού.
Ξεσπά και με δάκρυα στα μάτια θέλει να μάθει γιατί χάθηκε τόσο άδικα ο γιος του. “Δεν είχε πειράξει κανένα.
Δεν συμμετείχε ενεργά στη φασαρία. Δεν είχαμε δημιουργήσει πρόβλημα στους Ρεθυμνιώτες, τους οποίους σεβόμαστε, γιατί μας έδωσαν ψωμί και φάγαμε”, λέει ο Λατίν Γιαχάιντ.
Ο άνθρωπος αυτός κρύβεται σε σπίτια φίλων του στο Ρέθυμνο, γιατί φοβάται για την ίδια του τη ζωή. Κινδύνεψε ήδη μια φορά από τον ξυλοδαρμό τις πρώτες ώρες του νέου έτους.
“Σκότωσαν άδικα το παιδί μου και θα πρέπει να τιμωρηθούν. Μπήκαν ξημερώματα με σκοπό να σκοτώσουν το παιδί μου και τα κατάφεραν.
Ο ταξιτζής (πατέρας του φαντάρου) μαζί με τη Βουλγάρα μπήκαν πρώτοι μέσα στο σπίτι, αφού έσπασαν την κεντρική πόρτα. Ο γιος μου κι εγώ κοιμόμασταν.
Ανέβηκαν γρήγορα τις σκάλες και με χτύπησαν. Είπα στο παιδί μου να κάνουμε κάτι γιατί θα μας σκοτώσουν κι εκείνο μου είπε ότι “μπαμπά θα μας χτυπήσουν και θα φύγουν.
Δε θα ματώσουν το ξένο σπίτι”. Ομως δε δίστασαν και τον μαχαίρωσαν χωρίς κανένα δισταγμό”, λέει ο πατέρας του νεκρού παλικαριού από την Αλβανία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τρεις από τους επτά χτύπησαν εκείνον και οι υπόλοιποι τέσσερις επιτέθηκαν στο γιο του με τη γνωστή κατάληξη.
“Ο γιος μου ήταν νεκρός από το σπίτι, δεν πέθανε στο νοσοκομείο. Μας βοήθησαν οι γείτονες να τον μεταφέρουμε όταν ήρθε το ασθενοφόρο, αλλά ήταν ήδη αργά”, τόνισε.
Ο ίδιος λέει ακόμη ότι θέλει να δει τους δολοφόνους του παιδιού του κρεμασμένους “ή να μου πουν γιατί το έκαναν. Τι τους έφταιξε το παιδί μου. Αυτό θέλω να μάθω”, καταλήγει.


Λεπτομέρειες:

Δικαιοσύνη:
Οι επτά συλληφθέντες, δηλαδή ο 18χρονος Ρεθυμνιώτης φαντάρος, ο 40χρονος πατέρας του, ο αδερφός του, τρεις νεαροί φίλοι τους και μία νεαρή Βουλγάρα, παρέμειναν στο Δικαστικό Μέγαρο για δύο περίπου ώρες και άκουσαν τον εισαγγελέα να συντάσσει τις κατηγορίες. Ουσιαστικά, ο εισαγγελέας σε αυτή τη φάση άσκησε διώξεις κατά των πράξεων, χωρίς ωστόσο να προσωποποιήσει τις κατηγορίες, κάτι που θα γίνει ενώπιον της ανακρίτριας. Συγκεκριμένα, ασκήθηκαν διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση, άμεση συνέργεια, επικίνδυνη σωματική βλάβη, παράνομη οπλοφορία, οπλοκατοχή και οπλοχρησία και διατάραξη οικιακής ειρήνης από κοινού. Πρόκειται, δε, για μια τακτική που στους δικαστικούς είναι γνωστή ως "in rem" και δεν είναι συνήθης πρακτική σε περιπτώσεις που οδηγούνται στη Δικαιοσύνη. Τουλάχιστον σε τόσο σοβαρό περιστατικό κάτι ανάλογο δεν έχει συμβεί τα τελευταία χρόνια ξανά στο Ρέθυμνο. {Ενημέρωση 8/1/06, όπως εξηγείται σε αυτό το σχόλιο - αυτό δεν είναι ακριβές}
Αμέσως μετά, και αφού πήραν προθεσμία για να απολογηθούν στην ανακρίτρια Ρεθύμνου, οι επτά συλληφθέντες οδηγήθηκαν και πάλι πίσω στα κρατητήρια της Αστυνομικής Διεύθυνσης, χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από τους λίγους Αλβανούς που βρέθηκαν νωρίτερα στο δικαστήρια


Υπεράσπιση:
Στο μεταξύ αναβλήθηκε η προγραμματισμένη διαδήλωση διαμαρτυρίας της αλβανικής κοινότητας στο Ρέθυμνο, καθώς ήταν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν έκτροπα από την παρουσία μελών κάποιων οργανώσεων από Ηράκλειο και Χανιά.

Αξίζει ωστόσο να αναφερθεί ότι οι εμπλεκόμενοι με τους κατηγορούμενους φορείς χαρακτηρίζουν το έγκλημα τυχαίο γεγονός που δεν αποτελεί σε καμία περίπτωση ρατσισμό.

Οπως επισήμαναν στην “Π”, το περιστατικό αυτό δεν έχει ρατσιστικό χαρακτήρα διότι πέραν της γυναίκας υπηκόου Βουλγαρίας, συμμετείχε και ένας Σύριος στην επταμελή ομάδα.

Το συμβάν όπως ανέφεραν ήταν τυχαίο, εκτυλίχθηκε αρχικά με τη συμπλοκή σε μπαρ και στη συνέχεια έλαβε δυσάρεστη τροπή.


[Οι φορείς αυτοί θεωρούν ότι είναι κλασσική τυχαία κατάληξη μικροσυμπλοκής σε μπαρ, να πηγαίνεις στο σπίτι ενός (μάλλον αμέτοχου παρεμπιπτόντως) από την παρέα και να το σφάζεις μπροστά στον πατέρα του; Ίντα φορείς είναι, της Καμόρα; Αυτό με τον Σύρο και την Βουλγάρα το αφήνω ασχολίαστο, όπως και την "δυσάρεστη τροπή" - δυσάρεστη τροπή είναι να σου σπάνε το αμάξι - όχι να σφάζεις έναν δεκαεπτάχρονο.]

Η οικογένεια του νεκρού δεν είχε κανέναν λόγο να τρέφει αισθήματα μίσους προς τους Ρεθυμνιώτες - κάτι που προειδοποιώ την υπεράσπιση και τους φορείς της, μόνο ως επιβαρυντικό στοιχείο μπορεί λογικά να μετρήσει:

Ο κ. Λατίβ Γιαχάι [ο πατέρας], ο οποίος υποβάλλεται σε αιμοκάθαρση τουλάχιστον δύο φορές τη βδομάδα, δηλώνει πως δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα με τους Ρεθυμνιώτες και μάλιστα ευχαριστεί τους γιατρούς και κυρίως το διευθυντή της Νεφρολογικής Κλινικής κ. Νίκο Νικολακάκη και όλους εκείνους που τον βοηθούν.
«Για τους Ρεθυμνιώτες, θέλω να πω ότι τους σεβόμαστε. Τους έχουμε αγαπήσει εδώ. Στο νοσοκομείο, τρία χρόνια, δεν έχω δώσει δεκάρα, και δεν έχω τίποτα με τους Ρεθυμνιώτες. Με τα παιδιά από μικρά ζούσαμε και δουλεύαμε, και μας έχει βοηθήσει όλος ο κόσμος. Όμως, αυτούς τους ανθρώπους θέλω να τους δω κρεμασμένους και να μου πουν γιατί έκαναν αυτό το παιδί μου. Γιατί έγινε αυτό; Θέλω να δω τους επτά αυτούς νεκρούς, όπως το παιδί μου. Πρέπει να τιμωρηθούν. Στο Θεό μπορεί να φταίω, στους Έλληνες όμως όχι. Ήρθαν ξημερώματα και σκότωσαν το παιδί μου. Γιατί έγινε αυτό;», κατέληξε ο κ. Γιαχάι.
Κρατώντας τη φωτογραφία του γιου του, ο άνδρας δεν μπορεί ακόμα να συνειδητοποιήσει αυτό που έγινε, ειδικά μάλιστα όταν όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν στο γεγονός ότι το θύμα δεν είχε καμία εμπλοκή με τη σύρραξη που είχε προηγηθεί.


Αντί δικού μου σχολίου παραθέτω αυτούσιο το σχόλιο ενός ανώνυμου χρήστη του 2810.gr (η εκεί συζήτηση είναι πολλαπλώς ενδιαφέρουσα) που απαντά στο ερώτημα πότε θα σταματήσουν όλα αυτά:

ΘΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΦΙΛΕ ΟΤΑΝ ΔΟΥΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΚΑΠΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΑΝ "ΕΙΣΒΟΛΕΙΣ" . ΕΝΑΣ ΕΙΣΒΟΛΕΑΣ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΑ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΤΟΥ ΔΙΝΕΙ ΕΞΟΥΣΙΑ , ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ; ΛΕΦΤΑ; ΚΑΛΕΣ ΔΟΥΛΕΙΕΣ; ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ; ΕΠΙΠΕΔΟ ΖΩΗΣ; ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΑΔΥΝΑΜΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ , ΚΑΙ ΟΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΠΑΡΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΒΛΕΠΕΙ ΜΕ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ.. ΤΟ ΠΙΟ ΣΥΝΗΘΕΣ, ΗΛΙΘΙΟ ΑΛΛΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΘΩΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ "ΜΑ ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΕΙΣ ΑΛΒΑΝΟ ; ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΟΤΙ ΚΛΕΒΟΥΝ ; ΕΓΩ ΗΞΕΡΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ.....)ΚΑΙ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΟΥΝ ΟΤΙ !!!!!!! ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΙΝΑΙ ΕΤΣΙ Ή ΑΛΛΙΩΣ!!! ΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΟΤΙ ΣΥΜΠΑΘΕΙΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ;; ΑΝ ΕΡΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΜΕ ΚΛΕΨΕΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΚΟΤΩΣΩ.. ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΒΑΝΟΣ , ΕΠΕΙΔΗ ΕΙΝΑΙ ΚΛΕΦΤΗΣ.. ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ ΦΙΛΕ , Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΟ ΘΕΜΑ , ΕΧΕΙ ΜΕΛΕΤΗΘΕΙ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΠΙ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ ΚΑΙ ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΛΥΣΟΥΜΕ ΕΔΩ .. ΛΥΠΑΜΑΙ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΓΙΑ ΤΑ Μεσα Μαζικης Παραπληροφορησης ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ , ΠΡΟΩΘΟΥΝ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ ΤΗ ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ , ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ; ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΜΗΤΕΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΝΤΑΣ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ.. ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛ.ΑΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑ ΤΟΥς ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ ΠΟΥ ΤΡΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΕΡΟΚΑΜΜΑΤΟ , ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΑ Κ..Λ. ΜΠΑΡΑ ΠΟΥ ΟΡΓΙΑΖΕΙ Η ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΜΑΦΙΑ ΣΕ ΑΨΟΓΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.



Τέλος ως κατακλείδα να συνδέσω σε αυτήν εδώ την επιστολή που δημοσίευσε ο Γκαζμέτ Καπλάνι. Αφορά τελικά το ίδιο θέμα.

Σχόλια

Ο χρήστης thas είπε…
Τι να σχολιάσουμε κι εμείς βρε Μιχάλη. Διαλεγόμενοι εντός μιας κοινότητας προσώπων που λίγο πολύ ασπάζεται παρόμοιες αντιλήψεις, έχουμε καμιά φορά την ψευδαίσθηση ότι κάτι γίνεται, ότι ο κόσμος μας αλλάζει τέλος πάντων. Και ίσως να αλλάζει, αλλά τόσο αργά, τόσο βασανιστικά αργά, που λες, ε, άι στο διάολο πια, βαρέθηκα.

Διάβασα το κείμενό σου με σφιγμένη καρδιά. Είχα μπει για να ευχηθώ- ασυνείδητα περίμενα κανένα λάιτ θέμα τύπου ΟΤΕ. Αλλά εδώ έχει τραγωδία, σαν τις δεκάδες, εκατοντάδες άλλες που εξελίσσονται ανά λεπτό στον πλανήτη.

Κατά τα άλλα, μελετώ την "ονειρική υφή της πραγματικότητας" του Χρήστου Βακαλόπουλου.

Καλή χρονιά σου εύχομαι και καλή συνέχεια. Η ονειρική υφή της πραγματικότητας...
Ο χρήστης talos είπε…
Thas καλή χρονιά.

Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στο φονικό γιατί αφενός θεωρώ ότι δεν προβλήθηκε όσο θα έπρεπε - και θα έπρεπε για να πέσουν κάποιες ψευδαισθήσεις - αλλά γιατί αφετέρου έγινε στην Κρήτη. Κάθε κακό που γίνεται στο νησί το εκλαμβάνω (συναισθηματικά και παράλογα το ξέρω - κουσούρι είναι) σαν προσωπική απώλεια, σαν οικογενειακό δυστύχημα - στην περίπτωση αυτή φονικό.

Αλλά το θέμα είναι (στη ρίζα του) πανελλήνιο και αφορά μια μεταλλαγμένη απανθρωπιά που φοβάμαι ότι διαχέεται σιγά-σιγά στην χώρα...
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Είναι ένας φόνος..το να προσπαθούμε να εμπλουτίσουμε ένα γεγονός όπως αυτό με κοινωνιολογικά στοιχεία τα οποία τελικά ενδέχεται να είναι και άσχετα με τα αίτια του, μας κατατάσει πιστεύω στην "συμπεθέστατη" τάξη των τηλεδικαστών.... και αυτό είναι κάτι που δε μπορώ να πω πως με βρίσκει σύμφωνο.

Αν και κατά τη γνώμη μου ένα μικρό ποσοστό των κινήτρων των δραστών ήταν φυλετικό, στο μεγαλύτερο μέρος της αυτή η υπόθεση ήταν η (πολύ) άσχημη κατάληξη ενός "τσαμπουκά" μεταξύ εφήβων.

Ας αφήσουμε το θεμά σε αυτό το σημείο και ας περιμένουμε την απόφαση της δικαιοσύνης.

Αν ΤΟΤΕ διαπιστώσουμε πως η απόφαση αυτή είναι διαφορετική από τις συνήθεις σε ανάλογες περιπτώσεις(είτε ευνοικότερη είτε δυσμενέστερη ) και αν μπορέσουμε να τεκμηριώσουμε πως αυτό έγινε λόγω παρείσφρυσης φυλετικών κριτηρίων κατά την επεξεργασία της .... τότε ναι ,να σηκώσουμε τον τόπο με τις φωνές μας και να κάνουμε ότι μπορούμε για να ανατρέψουμε την αδικία...

Μέχρι τότε όμως ας μη μεγαλοστομούμε και ας μη προσθέτουμε αχρείαστα βάρη στις πλάτες των ανθρώπων που πρέπει να αποδώσουν δικαιοσύνη
Ο χρήστης talos είπε…
makakos: Η ακριβής απόφανση του δικαστηρίου δεν με ενδιαφέρει. Υπάρχει πιθανότητα να μην είναι καθόλου επιεικής. Αν δεν είναι χαριστική, δεν υπάρχει λόγος να σχολιαστεί.

Τα αίτια - τα απώτερα αίτια - όμως είναι ήδη διαφανή και ομολογημένα. Το καπετανιλίκι που έχει μεταστατήσει σε γκανγκστεριλίκι στην περιοχή και αποτελεί και κοινωνικό πρότυπο, σε συνδυασμό με το ότι επρόκειτο για Αλβανό και άρα ιδιαίτερο στόχο είναι προφανή κίνητρα.

Ο τσαμπουκάς μεταξύ εφήβων δεν εμπλέκει και μερακλωμένους γονείς και ούτε καταλήγει στον ξυλοδαρμό ενός αναπήρου και την κατακρεούργηση ενός (τυχαίου από ότι φαίνεται) αντιπάλου. Εκτός και αν μιλάμε για το South Central LA, τη Μπογκοτά ή το Ρέθυμνο. Είναι μάλλον απίθανο (αν και όχι αδύνατο με δεδομένο το γκανγκστεριλίκι που είπαμε) να έκαναν το ίδιο αν η παρεξήγηση ήταν μεταξύ Ελλήνων. Πρόκειται για πράξη καθαρής κοινωνιοπάθειας. Η οποία δηλώνει πολλά για το αντιαλβανικό μένος που μας δέρνει, αλλά και για την κουλτούρα της αντεκδίκησης στο Νησί και την ακρότητά της.

Δεν πρόκειται καν εδώ βέβαια για περίπτωση αυτοδικίας. Εδώ από ότι φαίνεται (και θα χαρώ να αποδειχτώ λάθος) έψαχναν έναν οποιονδήποτε Αλβανό από την παρέα για να τον σφάξουν. Αυτό ξεφεύγει από το δικαστικό ρεπορτάζ και πάει αλλού. Πάει στην περί συλλογικής ευθύνης αντίληψη η οποία είναι, να μην γελιόμαστε Ναζιστική.

Και να προσθέσω ότι εκείνοι που διευκόλυναν αυτήν την ακρότητα είναι όλοι αυτοί που γενικολογούν περί "Αλβανών". Που είναι πολλοί αν κρίνω από τα (λίγα) ρεπορτάζ που είδα στην τηλεόραση.
Ο χρήστης Rodia είπε…
Εμένα με θύμωσε και η ανανδρία. Εφτά εναντίον ενός αδύναμου ασθενή πατέρα και ενός εφήβου. Και αυτό έγινε στη λεβεντογέννα(???) Κρήτη. Φρίκη. Εχουνε χάσει οι λέξεις τη σημασία τους εντελώς. Λέγεται "πολιτισμός" και εννοείται "βαρβαρότητα". Λέγεται "ειρήνη" και εννοείται "πόλεμος". Λέγεται "παληκαριά" και εννοείται... Τι εννοείται αλήθεια;
Ο χρήστης QarcQ είπε…
Εάν τώρα θελήσει να ‘καθαρίσει’ κρητικά ο πατέρας, ποιός θα του πει και τι;

Να μη γίνεις έλληνας ποτέ Αλβανέ.
Ο χρήστης J95 είπε…
Εμένα με θύμωσε και η ανανδρία. Εφτά εναντίον ενός αδύναμου ασθενή πατέρα και ενός εφήβου. Και αυτό έγινε στη λεβεντογέννα(???) Κρήτη.

Εντάξει με δεδομένο ότι στην Αττική τότε με το 2-1 της Αλβανίας στην καλύτερη περίπτωση θα την έπεφταν 30 σε 1 ΚΑΙ δεν θα τολμούσαν να τον σκοτώσουν, νομίζω μπορούμε να συμπεράνουμε ότι τα κρητικά θρασύδειλα ρατσιστικά καθάρματα είναι όντως πιο θαρραλέα από τα ηπειρωτικά θρασύδειλα ρατσιστικά καθάρματα.

=> λεβεντογέννα.

(χαχα, παγώσαμε)

Βασικά όμως είναι αυτό που λέει ο Talos. Πρόκειται για υπόκοσμο, και μάλιστα από τους πιο βρωμερούς και χαμηλού επιπέδου υποκόσμους στην Ευρώπη. Το κακό είναι ότι έχουν με το μέρος τους μια διεστραμμένη συλλογική αντίληψη της παράδοσης που καθιστά τις πράξεις τους σχεδόν ηρωικές.

Το να ξεπλένεις μια χαζοπροσβολή με φόνο είναι χαρακτηριστικό πωρωμένου εγκληματία. Είναι επίσης μέρος του στερεοτύπου για το Λεβέντη Κρητίκαρο (και το Μανιάτη και άλλους). "δεν τα σηκώνουμε εμείς αυτά από εκεί που είμαι" και αντί να πούνε όλοι "πάρτε ένα μαλάκα" λένε "α ρε Κρήτη με τους λεβέντες σου".

Σαν αυτόν τον καθηγηταρά που είχε αναφερθεί παλιότερα σε αυτό το Ιστολόγιο, ο οποίος έλεγε ότι οι Κρήτες παρέμειναν Έλληνες επειδή έκαναν βεντέτες και έκλεβαν κατσίκια, ή κάτι τέτοιο...
Ο χρήστης Rodia είπε…
J95, πριν λίγο καιρό διάβασα το μυθιστόρημα της Ι. Καρυστιάνη «κοστούμι από χώμα» όπου υπάρχουν ενημερωτικές περιγραφές για το χώρο και τα σχετικά έθιμα στα Σφακιά.
Καλογραμμένο μέχρι ένα σημείο, τα πρώτα 3/4 διαβάζονται μονορούφι αλλά προς το τέλος "ξεντώνεται" τόσο που λες ότι ο εκδότης απειλούσε με πιστόλι στο κρόταφο να γραφτούν οι παραπανίσιες σελίδες.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μεγάλωσα στο Δήμο Νεάπολης στη Θεσσαλονίκη και εκεί γύρω στο '80 που προσπαθούσα να περάσω την εφηβεία μου λιγο κουτσά λίγο στραβά συνέβησαν τα εξής περιστατικά :

Α. Πέντε γνωστά -τότε- καλόπαιδα μπουκάρουν σε συνεργείο μηχανών και δέρνουν τον ιδιόκτητη και τον γιο του. Κι όταν λέω δέρνουν, εννοώ χτυπούν αλύπητα ....
Η αιτία ήταν μία "κόντρα" που κέρδισε ο γιος εις βάρος του -ας πούμε- αρχηγού τους..
Αποτέλεσμα;
Ο γιος στο νοσοκομείο με μπόλικα σπασμένα κόκκαλα και ο πατέρας επιτόπου από καρδιακή προσβολή....
Δικαιοσύνη;
Πιάσανε τους δύο τρεις μέρες μετά και τι έγινε από 'κει και πέρα δεν ξέρω οι υπόλοιποι τρεις πάντως συνέχισαν να είναι κουμανταδόροι στις εφηβικές μας πιάτσες.

Β.Άλλα καλόπαιδα από γειτονικό δήμο (Ευοσμος) στριμώχνουν συμμαθητή μου βράδυ μετά από φροντιστήριο και του ρίχνουν 14 !!!! μαχαιριές ...

Αιτία; Τόλμησε να φλερτάρει μία κοπελίτσα σε καφετέρια ευοσμιώτικη η οποία ήταν μάλλον γκόμενα κάποιου από αυτούς που τον μαχαίρωσαν (έτσι τουλάχιστον λέγανε τότε αλλά ποτέ δεν αποδείχτηκε αν όντως είχε γίνει κάτι τέτοιο)
Αποτέλεσμα;
Την γλυτώνει στο παρατσάφ με σοβαρά όμως ψυχολογικά προβλήματα ,μέχρι που έφυγα φαντάρος δεν θυμάμαι να βγήκε από το σπίτι του ..
Δικαιοσύνη;
ΑΝ υπάρχει φάκελος της υπόθεσης δεν θα σηκώνεται από τη σκόνη που μαζεύει τόσα χρόνια
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Μεγάλωσα στο Δήμο Νεάπολης στη Θεσσαλονίκη και εκεί γύρω στο '80 που προσπαθούσα να περάσω την εφηβεία μου λιγο κουτσά λίγο στραβά συνέβησαν τα εξής περιστατικά :

Α. Πέντε γνωστά -τότε- καλόπαιδα μπουκάρουν σε συνεργείο μηχανών και δέρνουν τον ιδιόκτητη και τον γιο του. Κι όταν λέω δέρνουν, εννοώ χτυπούν αλύπητα ....
Η αιτία ήταν μία "κόντρα" που κέρδισε ο γιος εις βάρος του -ας πούμε- αρχηγού τους..
Αποτέλεσμα;
Ο γιος στο νοσοκομείο με μπόλικα σπασμένα κόκκαλα και ο πατέρας επιτόπου από καρδιακή προσβολή....
Δικαιοσύνη;
Πιάσανε τους δύο τρεις μέρες μετά και τι έγινε από 'κει και πέρα δεν ξέρω οι υπόλοιποι τρεις πάντως συνέχισαν να είναι κουμανταδόροι στις εφηβικές μας πιάτσες.

Β.Άλλα καλόπαιδα από γειτονικό δήμο (Ευοσμος) στριμώχνουν συμμαθητή μου βράδυ μετά από φροντιστήριο και του ρίχνουν 14 !!!! μαχαιριές ...

Αιτία; Τόλμησε να φλερτάρει μία κοπελίτσα σε καφετέρια ευοσμιώτικη η οποία ήταν μάλλον γκόμενα κάποιου από αυτούς που τον μαχαίρωσαν (έτσι τουλάχιστον λέγανε τότε αλλά ποτέ δεν αποδείχτηκε αν όντως είχε γίνει κάτι τέτοιο)
Αποτέλεσμα;
Την γλυτώνει στο παρατσάφ με σοβαρά όμως ψυχολογικά προβλήματα ,μέχρι που έφυγα φαντάρος δεν θυμάμαι να βγήκε από το σπίτι του ..
Δικαιοσύνη;
ΑΝ υπάρχει φάκελος της υπόθεσης δεν θα σηκώνεται από τη σκόνη που μαζεύει τόσα χρόνια.

Πάντα θα υπάρχουν "άλλοι" και πάντα θα υπάρχουν ιστορίες με θλιβερό τέλος.

Άλλα αν πάλι μου ζητήσεις το λόγο που αντί να παραθέσω επιχειρήματα απλώς ξεσηκώνω και μοιράζομαι άσχημες ιστορίες από το παρελθόν τι να σου απαντήσω δεν θα ξέρω.
Ισως να είναι μόνο η αγωνία μου να έχω δίκαιο ....

και η ελπίδα μου να κάνεις λάθος.
Ο χρήστης Ανώνυμος είπε…
Πέραν της αγανάκτησης και του αποτροπιασμού, μία καλοπροαίρετη παρατήρηση: δεν πρέπει να υιοθετείται τόσο άκριτα το όποιο δημοσίευμα εφημερίδας. Η επισήμανση (και με έντονα γράμματα στο Ιστολόγιο), ότι δεν είναι συνήθης η απαγγελία δίωξης 'in rem', είναι τουλάχιστον άστοχη. Aντίθετα με τα αναγραφόμενα στην ιστοσελίδα 2810.gr (προφανώς η συντάκτρια δεν μπήκε στον κόπο να διασταυρώσει τις "γνώσεις" της), αυτή είναι η συνήθης και σύμφωνη με το νόμο τακτική: ο εισαγγελέας ασκεί πάντα δίωξη κατά της πράξης και ποτέ κατά συγκεκριμένων προσώπων. Ο ανακριτής είναι αυτός που προσωποποιεί τη δίωξη, απαγγέλοντας κατηγορίες σε συγκεκριμένους κατηγορούμενους. Αυτό γίνεται για να μην περιορίζεται ο ανακριτής στην έρευνά του καθώς μπορεί να ανακαλύψει τη συμμετοχή και άλλων προσώπων σε μια άδικη πράξη, κατά των οποίων θα εμποδίζεται να απαγγείλει κατηγορίες αν περιοριζόταν με μία 'προσωποποιημένη' δίωξη.
Καλή η κριτική αλλά ας μην γράφονται ανακρίβειες - με bold ή χωρίς...
Ο χρήστης talos είπε…
Έχεις δίκιο Νομικέ. Σ' ευχαριστώ για την παρατήρηση. Σπεύδω να επανορθώσω.
Ο χρήστης S G είπε…
Το να ξεπλένεις μια χαζοπροσβολή με φόνο είναι χαρακτηριστικό πωρωμένου εγκληματία. Είναι επίσης μέρος του στερεοτύπου για το Λεβέντη Κρητίκαρο (και το Μανιάτη και άλλους). "δεν τα σηκώνουμε εμείς αυτά από εκεί που είμαι" και αντί να πούνε όλοι "πάρτε ένα μαλάκα" λένε "α ρε Κρήτη με τους λεβέντες σου".

ετσι ετσι. Αντε επιτελους, εχω βαρεθει τα ατομα που βλεπουν ολες τις παραδοσεις σαν καλες, ακομα και αν ειναι φανερα ηλιθιες...
Ο χρήστης valentin είπε…
Αύριο Τετάρτη 11/1 έχει Παγκρήτιο Αντιρατσιστικό Συλλαλητήριο, στις 19:00 από το Δημαρχείο της πόλης. Καλείται από 26 φορείς και οργανώσεις.
Το κάλεσμα στο indymedia

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Τα πολλά πρόσωπα της ψηφιακής λογοκρισίας

Μετεκλογικά

Βαϊμάρη και αντιφασισμός, μια ιστορική σημείωση